Facebook advertising

Word een baas in Facebook advertising

Lees meerVraag de Gratis Scan aanContact

Wat is Facebook advertising?

Wat is Facebook advertising? Simpel gezegd is het marketing via Facebook. Je hebt ze zelf vast wel eens voorbij zien komen: advertenties op je tijdlijn van Facebook. Met Facebook Advertising kun je pakkende Facebook ads tonen aan jouw doelgroep op verschillende plekken op Facebook. Denk hierbij aan stories, de news feed, de rechter kolom op Facebook of in het audience network.

Ik wil groeien

Facebook advertising mogelijkheden

Aangezien Facebook nog altijd een zeer populair sociaal netwerk is, biedt het veel kansen om je marketingdoelstellingen te behalen. Gemiddeld maken er miljoenen mensen dagelijks gebruik van en de mogelijkheden om te adverteren zijn eindeloos. Ook kan via Facebook worden uitgeweken naar andere platformen van Facebook zoals Instagram en Messenger. Daarmee is Facebook advertising een ideale tool voor adverteerders.

Met Facebook advertising kun je zeer gericht adverteren met een duidelijke boodschap aan de door jouw gewenste doelgroep. Facebook verzamelt immers veel informatie over haar gebruikers en door jouw voorkeuren te laten weten aan Facebook, kan Facebook er ook daadwerkelijk voor zorgen dat deze doelgroep wordt bereikt. Er zijn een aantal targeting opties waarvan je gebruik kunt maken: dit kan op basis van interesses, gedrag, demografische en geografische gegevens.

Selecteer de juiste doelgroep

Ook is het mogelijk om zogenoemde ‘lookalike-audiences’ en andere relevante segmenten te targeten, zodat jouw advertenties onder de aandacht worden gebracht van nog meer relevante mensen. En daar blijft het niet bij. De diverse retargeting-opties geven je ook de kans om mogelijke potentiële klanten via andere kanalen dan Facebook te triggeren! Zo is het mogelijk om via Facebook je advertenties ook op Instagram of Messenger te tonen.

Behaal je doelstellingen

De exacte insteek van jouw Facebook campagne is natuurlijk afhankelijk van je doelstellingen. Op Facebook is het mogelijk om verscheidene doelstellingen voor adverteren na te streven binnen elke fase van de customer journey. Hierbij kun je denken aan branding tot het genereren van winkelverkeer. Wat de doelstelling ook is, de gewenste ROI kan altijd binnen Facebook marketing worden gegenereerd.

Volg de wetenschappelijke modellen

Wij gebruiken verschillende wetenschappelijke modellen, zoals de see-think-do en het AIDA model. Ook wel bekend door de volgende fases in het koopproces: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie). Vanuit dit perspectief bekijken we welke aanpak het meest geschikt is. Heb jij zelf al een idee welke fase van de customer journey je wilt optimaliseren?

Voordelen Facebook advertising

Hieronder een greep uit de voordelen van Facebook advertising:

  • Nieuwe doelgroepen bereiken (en daarmee meer bereik genereren!).
  • Mensen aanleiding geven tot een behoefte waar ze eerder nog niet van op de hoogte waren.
  • Meer conversies en omzet genereren.
  • Naamsbekendheid vergroten.
  • Het vergroten van je bereik.
  • Betrokkenheid vergroten: aantal volgers, comments, likes & shares.
  • Meer leads genereren.
Begin met optimaliseren

Gratis Bing advertising scan

Wil jij weten hoe jij Bing advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!

Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.

Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis Bing advertising scan

Wil jij weten hoe jij Microsoft advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!

Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.

Waarom de Bing-scan?
– inzicht in de doelgroep en zoekwoorden
– advies over budget, strategie & adverteren


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Bing scan van jouw bedrijf.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis Google Ads scan

Wil jij weten hoe jij Google Ads optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!

Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Google Ads campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Google Ads wordt gehaald.

Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren
– gratis scan t.w.v. €300


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sander Baas oprichter Baas & Baas

De uitdagingen van Facebook marketing


Dat Facebook een populair medium is om op te adverteren, is ook terug te zien binnen bedrijven. Inmiddels neemt Facebook advertising voor veel organisaties een belangrijke plaats in binnen hun online marketingstrategie. Het continu monitoren en verbeteren van Facebook advertenties is de sleutel tot een succesvolle campagne. Maar in hoeverre hier echt resultaten in worden geboekt, is vaak de vraag.

Wij zien dat bedrijven vaak veel geld uitgeven aan hun Facebook advertenties, maar door gebrek aan kennis, niet de resultaten behalen die wél degelijk behaald kunnen worden. Ook het op tijd vernieuwen van Facebook ads schiet er wel eens bij in en het is best lastig om bij te blijven met nieuwe mogelijkheden en tools. Baas & Baas helpt je hierbij.

Haal je advertentie doelen met Baas & Baas
Campagnes opzetten en verbeteren is tijdrovend en vereist de nodige kennis. Wij kunnen voor jouw bedrijf hoogwaardige campagnes ontwerpen, opzetten en onderhouden voor een betaalbare prijs. Voor optimale prestaties werken we samen met onze copywriters en designers een content plan uit. Dit contentplan wordt gebaseerd op heldere doelstellingen en een specifieke doelgroep (de targeting).

We willen natuurlijk dat de boodschap en doelgroep op elkaar aansluiten. Goede communicatie is hierin heel belangrijk. Dit versterkt de samenwerking en zorg dat de gewenste doelen worden behaald. Doelen drukken we uit in KPI’s. Denk hierbij aan de hoeveelheid transacties, CTR, CPC, ROAS, ROI en de groei in het aantal volgers.

Stappenplan van het Baas & Baas intakeproces

Gratis Instagram scan

Wil jij weten hoe jij Instagram optimaal kan inzetten?

Vraag dan nu de gratis Instagram-scan aan!

Waarom doen wij dit?

Met de gratis Instagram scan van Baas & Baas krijg je advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om Instagram campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes zodat het maximale rendement uit Instagram wordt gehaald.

Waarom de Instagram scan?

– inzicht in het Instagram algoritme
– advies over het optimaliseren van je profiel en je berichten
– gratis scan t.w.v. €300


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Instagram scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis LinkedIn advertising scan

Wil jij weten hoe jij LinkedIn optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis LinkedIn-scan aan!

Waarom doen wij dit?
Met de gratis LinkedIn scan van Baas & Baas krijg je namelijk advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om LinkedIn campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes, zodat het maximale rendement uit LinkedIn wordt gehaald.

Waarom de LinkedIn scan?
– inzicht in het LinkedIn algoritme
– advies over het optimaliseren van je bedrijfsprofiel en je berichten
– gratis scan ter waarde van €300,-


Vul je gegevens in en ontvang een gratis LinkedIn scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Linkbuilding brochure

Linkbuilding brochure en rapportage

Voordat we met elkaar aan de slag gaan, laten we je eerst graag zien hoe we te werk gaan. Onze transparante en white hat methodes worden in de linkbuilding brochure toegelicht. Deze kun je vrijblijvend bij ons aanvragen. Daarnaast wordt er een voorbeeld van een maandrapportage meegestuurd. Zo krijg je een goed beeld wat je kunt verwachten wanneer je de linkbuilding uitbesteedt aan Baas & Baas.


Vul het formulier in en ontvang onze tarieven, werkwijze en een voorbeeld van een maandrapportage (Dit is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Veelgestelde vragen over Facebook advertising

No items found.

Facebook marketing in 4 stappen

Stap 1

Intake

Na een intake gesprek doen we een campagne voorstel om de Facebook Advertising campagne optimaal op te starten en te monitoren. Hierbij is jouw eigen input natuurlijk welkom. Baas & Baas helpt je namelijk graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie.

Stap 2

Strategie

1. Wat voor een Facebook/Instagram marketingcampagne we willen doen en hoe we dat gaan uitvoeren, laten we je weten aan de hand van een contentplan. 2. Op dit contentplan kun je feedback geven. Jij bent immers de klant en bepaalt welke kant de strategie op moet gaan. Op- of aanmerkingen zijn altijd gewenst. Hoe meer we de kennis verenigen over bijvoorbeeld de doelgroep of goedwerkende content, hoe effectiever de campagne. 3. Naast het opzetten van een goede Facebook/Instagram Advertising campagne is het belangrijk om een goede basis te hebben waar deze campagne op terugslaat. Zo is het goed om te kijken in hoeverre de eigen website en landingspagina’s voldoende geoptimaliseerd zijn.

Stap 3

Campagne funnel

Tijdens de samenwerking zullen we de advertentie campagnes analyseren en optimaliseren, zodat het maximale rendement uit Facebook/Instagram wordt behaald. Wij werken het liefst in jouw advertentieaccount en sturen altijd op een goede ROAS/ROI. Hierbij baseren we onze strategieën op het ‘see-think-do’ en het AIDA model.

Stap 4

Evaluatie

Gedurende het traject van Facebook campagnes opzetten en monitoren houden we je natuurlijk op de hoogte. Door middel van een maandelijkse rapportage zorgen we ervoor dat je weet welke zaken er spelen en welke resultaten die maand zijn geboekt. Transparantie staat hierin centraal. Wij geloven dat op die manier vertrouwen wordt gekweekt en een sterke relatie tot stand kan komen.

Stap 5

Heb jij hulp nodig met Facebook ads?

Wil jij starten met Facebook advertenties,
maar weet je niet waar je moet beginnen?

Vraag onze Gratis Facebook Advertising scan aan!

Binnen 5 werkdagen krijg jij een gedetailleerde analyse
gericht op jouw Facebook pagina, website en branch

Wat kun je hierin verwachten?
  • Benchmarks in de markt
  • Concurrentieanalyse
  • Contentcreatie
  • Strategie voor jouw doelgroep
  • En nog veel meer!

Haal direct het maximale uit jouw Facebook advertenties!

Vul je gegevens in en ontvang een gratis Facebook advertising scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis E-book Facebook marketing

Download het gratis Facebook Marketing e-book en ontdek hoe je Facebook Marketing effectief kunt inzetten voor je bedrijf. In het e-book komt onder andere aan bod hoe je Facebook campagnes opstelt en hoe je gebruik maakt van pixels. Daarnaast wordt er besproken waarom het belangrijk is om retargeting toe te passen via Facebook en waarom je nooit de ‘promoot’ knop moet gebruiken.

Veelgestelde vragen over Facebook advertising

Hoe kan ik kijkers vergelijken tussen Facebook en Instagram?

Je kunt Ads Manager gebruiken om doelgroep groottes tussen deze platforms te analyseren en te vergelijken, hoewel dit een beetje handmatige aanpak vereist.

Wat betekenen de verschillende klikstatistieken in Advertentiebeheer?

Clicks (all) = alle kliks.Link clicks = kliks afkomstig uit linksCPC = Cost per clickOutbound Clicks = een klik die weghaalt van FacebookCTR = kliks gerelateerd aan een uitgaande bestemmingspagina die je promoot.Unique kliks = Elk van de hierboven besproken kliks heeft ook een ‘unieke’ variant.

Wat is Facebook Analytics?

Facebook Analytics is een analyse- en rapportage-interface waarmee conversietracking en Facebook-pixeldata kunnen worden beheerd en geopend.

Wat is de Facebook Attribution-tool?

De Attribution-tool wordt gebruikt voor meer gedetailleerde attributierapportage inclusief het combineren van gegevens uit meerdere kanalen.

Ik weet niet zeker of ik mijn doelgroep begrijp. Waar moet beginnen?

De Audience Insightstool kan een geweldige bron zijn om verschillende potentiele doelgroepen in meer detail te analyseren.

Wat is een aangepaste publiek?

Met een aangepast publiek kan een adverteerder een brondoelgroep definiëren voor targeting, zoals websitebezoekers of een lijst met gebruikers die zijn aangemeld bij een e-maildatabase.

Hoe kan ik mijn publiek op Facebook beperk tot een bepaalde groep mensen?

Er zijn 3 mogelijkheden om dit te doen. Dit kan je lezen in het volgende artikel:https://www.jonloomer.com/restrict-facebook-audience/#disqus_thread

Wat is een lookalike publiek?

Een lookalike publiek stelt Facebook in staat om mensen te vinden op eigendommen die eigendom zijn van Facebook die vergelijkbaar zijn met een bepaalde groep. Deze groep wordt een bronpubliek genoemd en kan bijvoorbeeld zijn gebaseerd op mensen die uw website bezoeken.

Hoe vaak worden aangepaste doelgroepen bijgewerkt? Is het automatisch?

Aangepaste doelgroepen van websites worden automatisch bijgewerkt wanneer mensen die binnen de op gegeven regels vallen, naar uw pagina navigeren. Andere aangepaste doelgroepen kunnen handmatige updates van het onderliggende bronpubliek nodig hebben of kunnen updatetools van derden gebruiken voor meer geautomatiseerde updates.

Hoe vaak worden vergelijkbare doelgroepen bijgewerkt? Is het automatisch?

Lookalike doelgroepen worden elke drie tot zeven dagen automatisch geüpdatet, zolang je nog steeds actief advertenties op het publiek target.

Wat kost adverteren op Facebook?

Het is aan de persoon zelf te bepalen wat voor een geldbedrag hij of zij wilt besteden aan advertenties op Facebook. In principe is het mogelijk om te adverteren met elk budget vanaf slechts € 0,83 per dag. Echter, de praktijk leert dat een groter budget een groter bereik genereert, hetgeen (vaak) profijtelijk is voor ook de hoogte van het aantal conversies dat je met een advertentie behaalt.

Wat zijn de kosten van een Facebook advertentie?

Er is niet maar één antwoord op deze vraag. In principe is het mogelijk om een advertentie op Facebook voor slechts € 0,83 per dag online te zetten. Dit is echter geheel afhankelijk van de ingestelde advertentie zelf. Des te geavanceerder de advertentie is, des te hoger het minimum bedrag dat voor de advertentie vanuit Facebook wordt gevraagd. Ook de omvang van de doelgroep, die bereikt moet worden met de specifieke advertentie, heeft invloed op de kosten van Facebook advertenties. Zo vraagt het bereiken van een groter publiek meestal ook om meer budget en dus hogere kosten per advertentie.

Waar kan ik benchmark voor Facebookadvertenties vinden?

Over het algemeen zijn er geen standaard, openbaar beschikbare benchmarks beschikbaar voor Facebook-advertenties. In sommige publicaties worden echter benchmarks bijgehouden voor accounts waartoe ze toegang hebben.Zelfs met benchmarks zoals deze beschikbaar, is het belangrijk om rekening te houden met de onderliggende context van een specifieke statistiek die u mogelijk evalueert. Gezien deze uitdagingen is het normaal gesproken het beste om te werken aan het zo veel mogelijk verbeteren van uw eigen statistieken en u te concentreren op de statistieken die het beste uw eigen succes weerspiegelen.

De conversies die in Advertentiebeheer worden gerapporteerd, komen niet overeen met mijn werkelijk verkopen. Waarom?

Advertentiebeheer rapporteert alleen conversies die aan advertenties worden toegeschreven. Als je alle conversies wilt zien, dan bevat Facebook Analytics de Facebook Attributie tool of de pixel-sectie van Business Manager deze informatie.

Hoe werkt attributie op Facebook?

Wanneer iemand je advertentie op Facebook, Instagram of het Audience Network ziet, kan diegene verschillende acties ondernemen, zoals een video in de advertentie bekijken of je website bezoeken en een product kopen.Als je de acties wilt bekijken die rechtstreeks in je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een videoweergave of een klik op een link, navigeer je naar Advertentiebeheer en bekijk je de desbetreffende metrische kolommen. Facebook schrijft acties die via je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een aankoop op je website, toe aan je advertentie als deze binnen een bepaald aantal dagen zijn verricht.

Hoe werkt de Facebook-veiling?

Bij de prestaties van de advertentieveiling op eigendommen van Facebook wordt rekening gehouden met een verscheidenheid aan factoren, waaronder het bod, geschatte actieratio en relevantie van de avertentie (het bouwen van een acroniem dat gewoonlijk BEAR wordt genoegd).

Hoe kan ik mijn advertentieprestaties in verschillende demografische segmenten begrijpen?

Je kunt hiervoor Breakdowns toepassen in Advertentiebeheer.

Er zijn zoveel termen gerelateerd aan adverteren op Facebook. Wat beteken ze allemaal?

Hier kun je een lijst vinden met termen: https://www.facebook.com/business/help/447834205249495

Hoe maak ik een niet-gepubliceerd/ donker bericht op Facebook? Hoe publiceer ik een niet-gepubliceerd bericht?

Ongepubliceerde/donkere berichten worden gemaakt wanneer je een advertentie maakt in advertentiebeheer zonder een bestaand bericht van uw pagina te gebruiken.

Wat zijn de aanbevolen afmetingen voor Facebook/Instagram advertenties?

Via deze link kun je alle aanbevelingen vinden voor de advertenties.https://www.facebook.com/business/ads-guide

Hoe kan ik mijn advertenties op bepaalde tijden van de dag weergeven?

Een advertentieset plannen kan gemakkelijk in Advertentiebeheer van Facebook.

  1. Maak een nieuwe advertentieset
  2. Op het advertentieniveau scrol je naar het gedeelte budget en planning.
  3. Kies je looptijdbudget in het vervolgkeuzemenu budget en planning
  4. Selecteer meer opties weergeven, beweeg de muisaanwijzer over advertentieplanning en selecteer bewerken
  5. Selecteer advertenties volgens planning weergeven.
  6. Klik om de tijden te kiezen waar je wilt dat je advertentieset wordt weergegeven.
  7. Als je je in stapsgewijs proces bevindt, klik je op doorgaan. Je advertentieset is gepland.
  8. Als je je in snel maken bevindt, klik je op sluiten als je een concept van de advertentieset wilt opslaan of op publiceren als je je advertentie wilt publiceren. Je advertentieset is gepland.

Mijn advertentie wordt al een hele tijd beoordeeld, wat kan ik doen?

De standaard beoordelingstijd voor advertenties kan tot 24 uren.

Wat is het advertentiebeleid van Facebook?

Via de volgende link je het advertentiebeleid van Facebook lezen.https://www.facebook.com/policies/ads/#

Hoe kan ik de frequentie van de advertenties op Facebook / Instagram beperken?

Er zijn verschillende opties om de frequentie te beheren.

  1. Gebruikte advertenties opnieuw gebruiken. Als je alleen advertenties weergeeft in de nieuwsfeed, kun je een negatief effect gaan zien wanneer je regelmatig dezelfde mensen bereikt. Dit zijn advertenties die de routine van een gebruiker verstoren. Maar andere plaatsingen zijn niet zo opdringerig.
  2. Duur van de campagne.
  3. Kwaliteit van de doelgroep. Als je je richt op mensen die je kunnen en vertrouwen, zullen ze je eerder een touwtje geven over hoe vaak je ze bereikt.
  4. Werkt het nog steeds? Uiteindelijk is dit het enige wat belangrijk is om te bepalen of de frequentie te hoog is. Is de campagne winstgevend? Werkt het nog steeds?

Is het waar dat advertenties niet meer dan 20% van de afbeelding als tekst mogen bevatten?

Facebook had eerder een officieel beleid dat advertenties met meer dan 20% tekst in de afbeelding niet op het platform konden worden weergegeven.Maar sinds kort is deze regel opgeheven.

Mijn advertentieaccount is afgewezen, wat kan ik doen?

Facebook beoordeelt advertenties om te kijken of er wel aan de het advertentiebeleid wordt voldoen. Om te zorgen voor positieve ervaringen tussen mensen en bedrijven. Voor meer informatie: https://www.facebook.com/business/help/968402779873601

Hoe kan ik mijn paginabereik of advertentiebereik berekenen?

Facebook Reach is een van de statistieken die je vaak hoort als het gaat om Facebook-rapportage. Wanneer we rapporteren op Facebook Reach, zijn er twee: Facebook Page Reach en Facebook Post Reach.

Wat is split-testen?

Dit wordt ook wel A/B-testen genoemd, omvat het maken twee afzonderlijke advertentiescenario’s waarbij een variabele tussen de twee scenario’s wordt gewijzigd, zodat een adverteerder kan bepalen hoe de variabele d advertentie-uitkomsten beïnvloedt.

Wat zijn dynamische Ads?

Dynamische advertenties bevatten productaanbevelingen uit de productcatalogus van een adverteerder. Producten worden weergegeven op basis van signalen van gebruikersinteresse, intentie en actie. Dynamische advertenties worden ook vaak dynamische productadvertenties genoemd.

Wat is dynamisch creatief?

Met dynamisch advertentiemateriaal kan een adverteerder meerdere componenten van advertenties uploaden en kunnen de systemen van Facebook verschillende combinaties maken en deze afwisselen.

Hoe kan ik een evergreen-campagne op Facebook maken die continu loopt?

Een groenblijvende Facebook-campagne kan één advertentie of tientallen advertenties gebruiken. Het kan een aantal of weken aan elke gebruiker worden getoond.Creëer een triggeractie. Meestal kan dit een registratie zijn of zelfs een aankoop op laag niveau. Een actie die wat volume heeft en is het doel om later wat grotere actie te ondernemen. Belangrijk is dat een gebruiker deze actie slecht één keer uitvoert en niet meer kan doen. Dit is belangrijk om elke keer dat een bezoeker die actie uitvoert, doorlopen ze de altijdgroene Facebook-campagne opnieuw. Dat maakt registraties en kleine eenmalige aankopen ideaal.

Hoeveel moet ik budgetteren voor Facebookadvertenties?

Het bepalen van het juiste budget is zeer subjectief, aangezien het afhangt van uw advertentiedoelstellingen en de realiteit van uw organisatie.

Wat is een ideale advertentiefrequentie op Facebook en Instagram?

Er is geen enkele frequentie die geschikt is voor alle situaties, aangezien deze van verschillende factoren afhangen.

Heb een Facebook-pagina nodig om op Facebook te adverteren?

Ja. Facebook vereist dat gebruikers een persoonlijke Facebook-pagina hebben om toegang te krijgen tot Ads Manager om advertenties te maken.

Wat zijn enkele algemene praktische tips voor Facebook advertentiemateriaal?

Er zijn 6 belangrijke tips om aansprekende en creatieve advertenties te maken:

  1. Gebruik verticale video’s
  2. Vermijd tekst op afbeeldingen
  3. Maak de tekst korter
  4. Voeg meerdere afbeeldingen toe met carrouselindeling
  5. Voeg beweging toe
  6. Gebruik actieknoppen

Er zijn voor Stories ook een aantal tips:Benadering

  1. Houd de aandacht vast met snelheid: mensen nemen stories sneller op dan andere media. Daarom is het handig om advertenties voor stories te maken die gelijk de aandacht trekken.
  2. Inhoud speciaal voor stories
  3. Gebruik meerder scenes
  4. Versterk je materiaal met beweging
  5. Test mobiele opnamen afhankelijk van je doelstelling.
  6. Combineer video-indelingen en stilstaande indelingen

Merkvoeringsmiddelen

  1. Begin met je merk: plaats logo’s.
  2. Ontwerp met je doelstellingen in gedachten
  3. Beperk het toevoegen van prijzen

Indeling en uitvoering

  1. Plaats tekst op een focuspunt
  2. Versterk je boodschap met geluid
  3. Vermijd overbodig stickergebruik

Wat is Facebook Business Manager?

Business Manager is een groep tools waarmee adverteerder toegang hebben tot een grote verscheidenheid aan advertentie-opties/mogelijkheden.

Wat is Facebook Ads Manager?

Ads Manager is een Facebook-tool waarmee adverteerder advertenties kunnen maken, advertentieprestaties kunne analyseren en advertentierapporten kunnen maken. Ads Manager kan onafhankelijk van Business Manager worden gebruikt, maar adverteerders die Business Manager hebben ingesteld, hebben toegang tot Ads Manager via hun Business Manager Interface.

Wat is de leerfase op Facebook?

De leerfase beschrijft een periode waarin de systemen van Facebook voldoende gegevens verzamelen voor effectieve advertentie-optimalisatie op het gebied van targeting, timing, creatieve en plaatsingsopties. Een van de meest voorkomende onderwerpen met betrekking tot de leerfase heeft betrekking op het maken van bewerkingen die het leren resetten.

Is Facebook Marketing ook interessant voor B2B?

Facebook Marketing wordt vaak gebruikt voor B2C, maar wist je dat het ook heel geschikt is voor B2B? Er zijn ontzettend veel bedrijven met een Facebook pagina. Facebook Marketing is dan ook een goede manier om nieuwe leads binnen te halen. Zo kon je bijvoorbeeld targeten op ondernemers of retargeten op B2B landingspagina's. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Waar kun je beter op adverteren? Facebook of Instagram.

Zoals je misschien wel weet, wordt Facebook met name door de jongere doelgroep steeds minder gebruikt. Instagram is daarentegen wel heel populair. Daarbij komt dat er op Instagram meer betrokkenheid is van de gebruiker dan op Facebook. Dit betekent echter niet meteen dat je Facebook uit je advertentieplan moet gooien. Op Facebook wordt nog altijd sneller geklikt op een advertentie en ligt de cost per click zo'n 50 procent lager.

Wat zijn de kosten van Facebook Advertising?

De kosten van Facebook Advertising bestaan uit 3 elementen. 1. eenmalige opstartkosten B&B, 2. maandelijkse management fee B&B en 3. Facebook Mediabudget.

  1. Eenmalige opstartkosten voor het bedenken van de strategie, inrichten campagnes en ontwikkelen content. Banners voor campagnes gaan in overleg met klant. Er wordt verwacht dat de klant input aanlevert in de vorm van afbeeldingen.
  2. Maandelijkse management kosten voor Baas & Baas zijn gebaseerd op het advertentiebudget. Wij beheren de campagnes en rapporteren maandelijkse de resultaten. Wij zorgen dat goede campagnes beter gaan draaien en dat minder goede campagnes worden gepauzeerd. Daarnaast voeren we wijzigingen door ten behoeve van de campagnes.
  3. Facebook mediabudget. Je betaalt Facebook per CPC (cost per click / kosten per klik). De kosten per klik proberen wij tijdens het management zo laag mogelijk te houden.

Hoe werkt het onderhouden van een Facebook campagne?

Campagne management

Zodra je campagne loopt, is het belangrijk om deze te blijven volgen. Hoe effectief is de campagne? Hoe besteed jij je budget gedurende de dag? En hoe reageert de doelgroep op de advertenties? Met dagelijks tot wekelijks campagne beheer blijven alle campagnes up-to-date. Management van Facebook campagnes is maandelijks opzegbaar.

Hoe werkt het adverteren op Facebook?

Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Door te adverteren op Facebook komt dit ideaalplaatje voor adverteerders weer een stukje dichterbij. Door gebruik te maken van de demografische- en geografische gegevens die binnen Facebook beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. De combinatie met een sociale context waarbinnen de advertenties worden vertoond, maakt dit medium nóg krachtiger. Facebook heeft in Nederland inmiddels meer dan 9,6 miljoen gebruikers.

Hoe werkt het opzetten van een Facebook campagne?

Campagnes ontwerpen, instellen en opzetten

Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer Facebook-likes voor je bedrijf? Wij zorgen voor een succesvolle Facebook strategie en campagne met een maximaal rendement. Facebook is een perfect medium om heel gericht de doelgroep te benaderen door middel van de demografische- en geografische gegevens die binnen dit medium beschikbaar zijn.

Hoe weet ik hoe mijn Facebook campagnes presteren?

Wij meten alle prestaties van de campagnes. De prestaties worden aan het einde van de maand gerapporteerd. Met deze data driven werkwijze wordt het campagne budget optimaal ingezet.

Welke invloed heeft de AVG op de Facebook-advertenties?

AVG heeft verschillende potentiele implicaties voor verschillende organisaties, afhankelijk van de manier waarop de organisatie gegevens gebruikt voor het meten en optimaliseren van advertenties.

Hoe lang duurt de workshop?

De Facebook Marketing workshop duurt in principe van 10:00 tot 17:00 en bevat twee tot drie pauzes. Natuurlijk kunnen wij de duur van de Facebook workshop ook aanpassen naar jouw wensen. Daarnaast is het ook mogelijk om een halve dag training te krijgen. Voor vragen of meer informatie kun je vrijblijvend contact met ons opnemen.

Voor wie is de Facebook workshop geschikt?

In de Facebook training wordt theorie afgewisseld met praktijk. Wij houden rekening met het niveau van de doelgroep en bieden zelfs mogelijkheid tot een 1-op-1 training. Een Facebook workshop duurt de gehele dag en bevat veel oefeningen in de praktijk. Dit is uitermate geschikt voor bedrijven met 2-15 werknemers. Het is ook mogelijk om een aantal kandidaten te combineren. Het is vooral belangrijk dat je wilt leren over de mogelijkheden van Facebook advertising. Na de training heb je veel aanknopingspunten om zelf verder mee aan de slag te gaan.

Waar vindt de training plaats?

De training kan gegeven worden op locatie of bij ons op kantoor.

Weet jij het verschil tussen onderstaande doelgroepen?

  1. Facebook Page fans (standaarddoelgroep)
  2. Aangepaste Doelgroep (inschrijvers, klanten)
  3. Retargeting (websitebezoekers)
  4. Vergelijkbare Doelgroep (lijken op fans, Aangepaste Doelgroep of Retargeting Doelgroep)
  5. Opgeslagen Doelgroep

Waar bestaat de training uit?

Interactieve workshop met 10 onderdelen

De Facebook advertising training bestaat uit 10 onderdelen. In het eerste onderdeel geven we uitleg over Facebook en gaan we een plan opstellen om een goede campagne in te richten. Hierbij geven we uitleg over de opzet van een campagne. Het derde onderdeel bestaat uit de targeting op jouw doelgroep. We laten je zien hoe je gebruik maakt van de Facebook pixel, custom audiences aanmaakt en bijvoorbeeld remarketing inzet. Vervolgens gaan we dieper in op het bieden binnen Facebook.

A/B testen met advertentiesets

Zodra we dit goed in hebben gesteld kunnen we gaan testen met de campagne en verschillende advertentiesets aanmaken om bijvoorbeeld een A/B test aan te maken. De vervolgstap is om binnen je advertentiesets de advertenties te gaan optimaliseren.

Analyseren, optimaliseren, verbeteren...

Tot slot, zullen we nog gebruik maken van een aantal geavanceerde technieken zoals dynamische ads, het optimaliseren van je landingspagina voor Facebook en natuurlijk het analyseren van de cijfers. Wat is nou een goede CPC, CPL en CPA op Facebook? We hebben hiervoor een speciale advertentiesheet ontwikkeld.Wil je graag meer informatie over onze Facebook Marketing Workshop? Wij geven de FB training graag bij jouw bedrijf op locatie. Natuurlijk is het ook mogelijk om de workshop bij ons op kantoor te volgen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Maak een start met onze gratis contentkalender

Het enige wat je hoeft te doen, is je website en e-mailadres achterlaten. Vervolgens ontvang je van ons een contentkalender.

Met deze contentkalender kan je jouw content eenvoudig plannen en krijg je meer overzicht in je content strategie.


Laat je gegevens achter en ontvang direct een contentkalender. (Dit is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Word een baas in Facebook advertising

VondelGym

>185.000 bereik

Facebook Ads & Google Ads

Gouden Reael

Google Ads: 500+ Reserveringen

Meta Advertising: 250.000+ mensen bereikt

Bar Italia

Meta advertenties: >230.000 weergaven

Social Media Management

Nic&Mic

Click-Through-Rate van 4.38%

35.000 weergaven per maand

WatersportReus

2.14% stijging in conversie

19.15% meer websitebezoekers

Ga jij de uitdaging met ons aan?

Online marketing is dus key om jouw organisatie succesvol te laten worden. Wij kunnen jou hier uiteraard bij helpen. Met een team van 18 experts en al vele cases verder, maken wij van jouw bedrijf een BAAS in de online wereld.

Contact

WhatsApp advertising

Bereik meer klanten en bouw een sterke band op met WhatsApp advertising.

Lees meer

Spotify advertising

Een baas worden in Spotify advertising

Lees meer

TikTok advertising

Word een baas in TikTok-advertenties en bereik een wijd publiek met relevante content via het 'mobile-first' platform dat razendsnel groeit!

TikTok advertising

Onze bazen in online marketing

Baas & Baas beschikt over een jong en toegewijd team. Ieder van ons heeft een eigen expertise waar met veel overgave mee wordt werkt.

Heleen van Keep
Heleen van Keep
Campagne Manager
LinkedIn icon
Stephan Upperman
Stephan Upperman
Growth Marketeer
LinkedIn icon
Tim Douna
Tim Douna
Online Marketeer
LinkedIn icon
Summer Husmann
Summer Husmann
Online Marketeer
LinkedIn icon
Tonco Hannewijk
Tonco Hannewijk
Growth Marketeer
LinkedIn icon
Alba Baas
Alba Baas
Kantoorhond
LinkedIn icon
Immelda Oord
Immelda Oord
Strategie/Pinterest specialist
LinkedIn icon
Michel Baas
Michel Baas
Oprichter
LinkedIn icon
Sophie Falkena
Sophie Falkena
Administratie Baas
LinkedIn icon
Jop Bosma
Jop Bosma
Webdesigner
LinkedIn icon
Matthijs Tisserand
Matthijs Tisserand
Lead Webdeveloper
LinkedIn icon
Leon Hamelink
Leon Hamelink
Strategische Marketing Baas
LinkedIn icon
Sander Baas
Sander Baas
Eindbaas
LinkedIn icon

Wat onze klanten over ons zeggen

5.0 sterren op basis van 43 waarderingen.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
ISM Clubhouse West
Sup Sup Club
Regina Floral Feelings
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter