Facebook Marketing is een belangrijk marketingkanaal voor veel bedrijven. Het opzetten en managen van campagnes blijkt echter vaak tijdrovend te zijn.
Meer informatieContact> Facebook Advertising is voor veel klanten een waardevol promotiekanaal
> Continu monitoren en verbeteren is de sleutel tot een succesvolle campagne
> Het op tijd vernieuwen van advertenties schiet er wel eens bij in.
> Echt bij blijven met nieuwe mogelijkheden en tools lukt niet altijd.
> Campagnes opzetten en verbeteren is niet het interessantste werk om zelf te doen
> Maar het is lastig om Facebook Marketing hoogwaardig en betaalbaar uit te besteden
Aan de hand van de intake doen wij een campagne voorstel om de Facebook campagne optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes zodat het maximale rendement uit Facebook wordt gehaald. Wij gebruiken verschillende wetenschappelijke modellen, see-think-do en AIDA. Ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie).
– wij tonen onze marketing funnel strategie door middel van een content plan.
– je kunt feedback geven op de strategie, jouw input is welkom. Hoe beter we samen de doelgroep kennen hoe effectiever de campagne.
– daarnaast is het van belang een goede website met goede landingspagina’s te hebben.
Door middel van een maandelijkse rapportage zorgen wij voor een transparante evaluatie. Wij werken het liefst in jullie advertentieaccount en sturen altijd op een goede ROAS/ROI.
Wij zijn van mening dat het succes van een campagne staat of valt met het consequent dagelijks bewaken verbeteren van de resultaten. Daarvoor hebben wij een goed ontwikkelde, heldere organisatie opgezet met een uitgebreide interne opleiding en strakke procedures. Daardoor kunnen wij praktisch garanderen dat onze campagnes maand-op-maand beter presteren en kunnen wij indrukwekkende rapportages aan uw klanten laten zien.
Uit ervaring weten wij dat Facebook marketing zeer effectief kan zijn, in 95% van de cases heeft Facebook de goedkoopste CPC t.o.v. Google Ads, LinkedIn en andere SEA kanalen. Facebook ads uitbesteden? Wij bouwen effectieve facebook & instagram campagnes. Hoe wij dat doen?
Wij beginnen met een quick-scan en analyseren de huidige website, Google Analytics en social media uitingen. Vervolgens sporen wij de verbeteringen op en adviseren of helpen deze aan te passen. Hierbij is het soms noodzakelijk om nieuwe landingspagina’s op de website aan te maken. Tevens proberen wij de juiste tone-of-voice te gebruiken die het beste bij jouw doelgroep past.
Wij maken een plan van aanpak en stellen doelen. De klant krijgt een overzichtelijk plan met het aantal campagnes, de targeting, propositie en uitingen. Uiteraard is het mogelijk om hier een aantal keer feedback op te geven. We maken effectief gebruik van de pixel, look-a-like doelgroepen en retargeting opties.
Wij hebben een maandelijkse facebook marketing rapportage die je toegestuurd krijgt, waarin de belangrijkste KPI’s zijn vastgelegd. Wij gaan altijd voor een lage CPC, een hoge CTR en een goede cost per conversion. De campagnes analyseren we regelmatig en passen we aan waar nodig. Wij voeren ook diverse A/B testen uit, o.a. op advertentieniveau. Daaruit kunnen we opmaken welke campagne of targeting het beste presteert. Indien we de juiste formule hebben gevonden, dan gaan we opschalen. Daarnaast analyseren we de data vanuit Google Analytics en houden we in de gaten of de kwaliteit van de websitebezoeker verbeterd.
Alle overige informatie:
info[@]baasenbaas.nl
020-2148939
De Attribution-tool wordt gebruikt voor meer gedetailleerde attributierapportage inclusief het combineren van gegevens uit meerdere kanalen.
Facebook Analytics is een analyse- en rapportage-interface waarmee conversietracking en Facebook-pixeldata kunnen worden beheerd en geopend.
Clicks (all) = alle kliks.
Link clicks = kliks afkomstig uit links
CPC = Cost per click
Outbound Clicks = een klik die weghaalt van Facebook
CTR = kliks gerelateerd aan een uitgaande bestemmingspagina die je promoot.
Unique kliks = Elk van de hierboven besproken kliks heeft ook een ‘unieke’ variant.
Je kunt Ads Manager gebruiken om doelgroep groottes tussen deze platforms te analyseren en te vergelijken, hoewel dit een beetje handmatige aanpak vereist.
Het totale rendement op de advertentie-uitgaven (ROAS) via aankopen op website. Dit is gebaseerd op de waarde van alle conversies die zijn geregistreerd door de Facebook-pixel op je website, toegeschreven aan je advertenties.
Lookalike doelgroepen worden elke drie tot zeven dagen automatisch geüpdatet, zolang je nog steeds actief advertenties op het publiek target.
Aangepaste doelgroepen van websites worden automatisch bijgewerkt wanneer mensen die binnen de op gegeven regels vallen, naar uw pagina navigeren. Andere aangepaste doelgroepen kunnen handmatige updates van het onderliggende bronpubliek nodig hebben of kunnen updatetools van derden gebruiken voor meer geautomatiseerde updates.
Een lookalike publiek stelt Facebook in staat om mensen te vinden op eigendommen die eigendom zijn van Facebook die vergelijkbaar zijn met een bepaalde groep. Deze groep wordt een bronpubliek genoemd en kan bijvoorbeeld zijn gebaseerd op mensen die uw website bezoeken.
Met een aangepast publiek kan een adverteerder een brondoelgroep definiëren voor targeting, zoals websitebezoekers of een lijst met gebruikers die zijn aangemeld bij een e-maildatabase.
Er zijn 3 mogelijkheden om dit te doen. Dit kan je lezen in het volgende artikel:
https://www.jonloomer.com/restrict-facebook-audience/#disqus_thread
De Audience Insightstool kan een geweldige bron zijn om verschillende potentiele doelgroepen in meer detail te analyseren.
Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Door te adverteren op Facebook komt dit ideaalplaatje voor adverteerders weer een stukje dichterbij. Door gebruik te maken van de demografische- en geografische gegevens die binnen Facebook beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. De combinatie met een sociale context waarbinnen de advertenties worden vertoond, maakt dit medium nóg krachtiger. Facebook heeft in Nederland inmiddels meer dan 9,6 miljoen gebruikers.
Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer Facebook-likes voor je bedrijf? Wij zorgen voor een succesvolle Facebook strategie en campagne met een maximaal rendement. Facebook is een perfect medium om heel gericht de doelgroep te benaderen door middel van de demografische- en geografische gegevens die binnen dit medium beschikbaar zijn.
Zodra je campagne loopt, is het belangrijk om deze te blijven volgen. Hoe effectief is de campagne? Hoe besteed jij je budget gedurende de dag? En hoe reageert de doelgroep op de advertenties? Met dagelijks tot wekelijks campagne beheer blijven alle campagnes up-to-date. Management van Facebook campagnes is maandelijks opzegbaar.
Wij meten alle prestaties van de campagnes. De prestaties worden aan het einde van de maand gerapporteerd. Met deze data driven werkwijze wordt het campagne budget optimaal ingezet.
De kosten van Facebook Advertising bestaan uit 3 elementen. 1. eenmalige opstartkosten B&B, 2. maandelijkse management fee B&B en 3. Facebook Mediabudget.
Zoals je misschien wel weet, wordt Facebook met name door de jongere doelgroep steeds minder gebruikt. Instagram is daarentegen wel heel populair. Daarbij komt dat er op Instagram meer betrokkenheid is van de gebruiker dan op Facebook. Dit betekent echter niet meteen dat je Facebook uit je advertentieplan moet gooien. Op Facebook wordt nog altijd sneller geklikt op een advertentie en ligt de cost per click zo’n 50 procent lager.
Facebook Marketing wordt vaak gebruikt voor B2C, maar wist je dat het ook heel geschikt is voor B2B? Er zijn ontzettend veel bedrijven met een Facebook pagina. Facebook Marketing is dan ook een goede manier om nieuwe leads binnen te halen. Zo kon je bijvoorbeeld targeten op ondernemers of retargeten op B2B landingspagina’s. De mogelijkheden zijn eindeloos!
Facebook Reach is een van de statistieken die je vaak hoort als het gaat om Facebook-rapportage. Wanneer we rapporteren op Facebook Reach, zijn er twee: Facebook Page Reach en Facebook Post Reach.
Dit wordt ook wel A/B-testen genoemd, omvat het maken twee afzonderlijke advertentiescenario’s waarbij een variabele tussen de twee scenario’s wordt gewijzigd, zodat een adverteerder kan bepalen hoe de variabele d advertentie-uitkomsten beïnvloedt.
Dynamische advertenties bevatten productaanbevelingen uit de productcatalogus van een adverteerder. Producten worden weergegeven op basis van signalen van gebruikersinteresse, intentie en actie. Dynamische advertenties worden ook vaak dynamische productadvertenties genoemd.
Met dynamisch advertentiemateriaal kan een adverteerder meerdere componenten van advertenties uploaden en kunnen de systemen van Facebook verschillende combinaties maken en deze afwisselen.
Het bepalen van het juiste budget is zeer subjectief, aangezien het afhangt van uw advertentiedoelstellingen en de realiteit van uw organisatie.
Een groenblijvende Facebook-campagne kan één advertentie of tientallen advertenties gebruiken. Het kan een aantal of weken aan elke gebruiker worden getoond.
Creëer een triggeractie. Meestal kan dit een registratie zijn of zelfs een aankoop op laag niveau. Een actie die wat volume heeft en is het doel om later wat grotere actie te ondernemen. Belangrijk is dat een gebruiker deze actie slecht één keer uitvoert en niet meer kan doen. Dit is belangrijk om elke keer dat een bezoeker die actie uitvoert, doorlopen ze de altijdgroene Facebook-campagne opnieuw. Dat maakt registraties en kleine eenmalige aankopen ideaal.
Er is geen enkele frequentie die geschikt is voor alle situaties, aangezien deze van verschillende factoren afhangen.
Er zijn 6 belangrijke tips om aansprekende en creatieve advertenties te maken:
Er zijn voor Stories ook een aantal tips:
Benadering
Merkvoeringsmiddelen
Indeling en uitvoering
Business Manager is een groep tools waarmee adverteerder toegang hebben tot een grote verscheidenheid aan advertentie-opties/mogelijkheden.
Ads Manager is een Facebook-tool waarmee adverteerder advertenties kunnen maken, advertentieprestaties kunne analyseren en advertentierapporten kunnen maken. Ads Manager kan onafhankelijk van Business Manager worden gebruikt, maar adverteerders die Business Manager hebben ingesteld, hebben toegang tot Ads Manager via hun Business Manager Interface.
Ja. Facebook vereist dat gebruikers een persoonlijke Facebook-pagina hebben om toegang te krijgen tot Ads Manager om advertenties te maken.
De leerfase beschrijft een periode waarin de systemen van Facebook voldoende gegevens verzamelen voor effectieve advertentie-optimalisatie op het gebied van targeting, timing, creatieve en plaatsingsopties. Een van de meest voorkomende onderwerpen met betrekking tot de leerfase heeft betrekking op het maken van bewerkingen die het leren resetten.
Bij de prestaties van de advertentieveiling op eigendommen van Facebook wordt rekening gehouden met een verscheidenheid aan factoren, waaronder het bod, geschatte actieratio en relevantie van de avertentie (het bouwen van een acroniem dat gewoonlijk BEAR wordt genoegd).
Hier kun je een lijst vinden met termen: https://www.facebook.com/business/help/447834205249495
Ongepubliceerde/donkere berichten worden gemaakt wanneer je een advertentie maakt in advertentiebeheer zonder een bestaand bericht van uw pagina te gebruiken.
Een advertentieset plannen kan gemakkelijk in Advertentiebeheer van Facebook.
Er zijn verschillende opties om de frequentie te beheren.
Via de volgende link je het advertentiebeleid van Facebook lezen.
Via deze link kun je alle aanbevelingen vinden voor de advertenties.
Facebook had eerder een officieel beleid dat advertenties met meer dan 20% tekst in de afbeelding niet op het platform konden worden weergegeven.
Maar sinds kort is deze regel opgeheven.
Facebook beoordeelt advertenties om te kijken of er wel aan de het advertentiebeleid wordt voldoen. Om te zorgen voor positieve ervaringen tussen mensen en bedrijven. Voor meer informatie: https://www.facebook.com/business/help/968402779873601
De standaard beoordelingstijd voor advertenties kan tot 24 uren.
Je kunt hiervoor Breakdowns toepassen in Advertentiebeheer.
Wanneer iemand je advertentie op Facebook, Instagram of het Audience Network ziet, kan diegene verschillende acties ondernemen, zoals een video in de advertentie bekijken of je website bezoeken en een product kopen.
Als je de acties wilt bekijken die rechtstreeks in je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een videoweergave of een klik op een link, navigeer je naar Advertentiebeheer en bekijk je de desbetreffende metrische kolommen. Facebook schrijft acties die via je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een aankoop op je website, toe aan je advertentie als deze binnen een bepaald aantal dagen zijn verricht.
Advertentiebeheer rapporteert alleen conversies die aan advertenties worden toegeschreven. Als je alle conversies wilt zien, dan bevat Facebook Analytics de Facebook Attributie tool of de pixel-sectie van Business Manager deze informatie.
Over het algemeen zijn er geen standaard, openbaar beschikbare benchmarks beschikbaar voor Facebook-advertenties. In sommige publicaties worden echter benchmarks bijgehouden voor accounts waartoe ze toegang hebben.
Zelfs met benchmarks zoals deze beschikbaar, is het belangrijk om rekening te houden met de onderliggende context van een specifieke statistiek die u mogelijk evalueert. Gezien deze uitdagingen is het normaal gesproken het beste om te werken aan het zo veel mogelijk verbeteren van uw eigen statistieken en u te concentreren op de statistieken die het beste uw eigen succes weerspiegelen.
Het is aan de persoon zelf te bepalen wat voor een geldbedrag hij of zij wilt besteden aan advertenties op Facebook. In principe is het mogelijk om te adverteren met elk budget vanaf slechts € 0,83 per dag. Echter, de praktijk leert dat een groter budget een groter bereik genereert, hetgeen (vaak) profijtelijk is voor ook de hoogte van het aantal conversies dat je met een advertentie behaalt.
Er is niet maar één antwoord op deze vraag. In principe is het mogelijk om een advertentie op Facebook voor slechts € 0,83 per dag online te zetten. Dit is echter geheel afhankelijk van de ingestelde advertentie zelf. Des te geavanceerder de advertentie is, des te hoger het minimum bedrag dat voor de advertentie vanuit Facebook wordt gevraagd. Ook de omvang van de doelgroep, die bereikt moet worden met de specifieke advertentie, heeft invloed op de kosten van Facebook advertenties. Zo vraagt het bereiken van een groter publiek meestal ook om meer budget en dus hogere kosten per advertentie.
AVG heeft verschillende potentiele implicaties voor verschillende organisaties, afhankelijk van de manier waarop de organisatie gegevens gebruikt voor het meten en optimaliseren van advertenties.
De Facebook advertising training bestaat uit 10 onderdelen. In het eerste onderdeel geven we uitleg over Facebook en gaan we een plan opstellen om een goede campagne in te richten. Hierbij geven we uitleg over de opzet van een campagne. Het derde onderdeel bestaat uit de targeting op jouw doelgroep. We laten je zien hoe je gebruik maakt van de Facebook pixel, custom audiences aanmaakt en bijvoorbeeld remarketing inzet. Vervolgens gaan we dieper in op het bieden binnen Facebook.
Zodra we dit goed in hebben gesteld kunnen we gaan testen met de campagne en verschillende advertentiesets aanmaken om bijvoorbeeld een A/B test aan te maken. De vervolgstap is om binnen je advertentiesets de advertenties te gaan optimaliseren.
Tot slot, zullen we nog gebruik maken van een aantal geavanceerde technieken zoals dynamische ads, het optimaliseren van je landingspagina voor Facebook en natuurlijk het analyseren van de cijfers. Wat is nou een goede CPC, CPL en CPA op Facebook? We hebben hiervoor een speciale advertentiesheet ontwikkeld.
Wil je graag meer informatie over onze Facebook Marketing Workshop? Wij geven de FB training graag bij jouw bedrijf op locatie. Natuurlijk is het ook mogelijk om de workshop bij ons op kantoor te volgen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
In de Facebook training wordt theorie afgewisseld met praktijk. Wij houden rekening met het niveau van de doelgroep en bieden zelfs mogelijkheid tot een 1-op-1 training. Een Facebook workshop duurt de gehele dag en bevat veel oefeningen in de praktijk. Dit is uitermate geschikt voor bedrijven met 2-15 werknemers. Het is ook mogelijk om een aantal kandidaten te combineren. Het is vooral belangrijk dat je wilt leren over de mogelijkheden van Facebook advertising. Na de training heb je veel aanknopingspunten om zelf verder mee aan de slag te gaan.
De training kan gegeven worden op locatie of bij ons op kantoor.
De Facebook Marketing workshop duurt in principe van 10:00 tot 17:00 en bevat twee tot drie pauzes. Natuurlijk kunnen wij de duur van de Facebook workshop ook aanpassen naar jouw wensen. Daarnaast is het ook mogelijk om een halve dag training te krijgen. Voor vragen of meer informatie kun je vrijblijvend contact met ons opnemen.