Branches

E-commerce Marketing Branche

Marketing is een essentieel onderdeel van een goed lopend e-commerce bedrijf, zo blijkt dat 70% van de online shoppers koopt bij een webshop die ze kennen. (Emerce, 2023) Daarnaast moeten er natuurlijk bezoekers naar jouw webshop gehaald worden. Maar hier stopt het niet, want zonder online conversie optimalisatie zullen deze bezoekers niet zomaar overgaan tot conversie.

HERKEN JE DIT ALS WEBSHOP EIGENAAR?

  • Social media wordt niet consistent toegepast
  • Er komen te weinig bezoekers naar de website
  • Het aantal conversies groeit niet door
  • Er zit geen strategie achter de advertenties en social media
  • Het is lastig om via de website en de socials nieuwe klanten te trekken
  • De ROAS (Return on ad spend) wordt niet behaald
  • De online campagnes zorgen nog niet voor extra omzet
Ik wil groeien

Wat doet een e-commerce marketing bureau?

Als e-commerce marketing bureau helpen wij je bij het groeien van jouw webshop. Dit doen wij via het inzetten van SEO, SEA, social media management en webdevelopment. Zodat jij zo veel mogelijk tijd kan steken in de dagelijkse taken van jouw bedrijf. Maar hoe werken wij?

Om te zorgen voor sterke campagnes werken wij een strategische marketing funnel uit waarin wij beschrijven hoe de doelgroep wordt benaderd en overtuigd in het koopproces. Hierbij houden wij rekening met ontwikkelingen in e-commerce en veranderingen in het gedrag van de doelgroep.

De wereld van e-commerce is net als de marketingwereld een wereld die continu aan het veranderen is. Des te meer reden om beide werelden te koppelen aan een sterke online reputatie.

Door vanuit data te analyseren wat wel en niet werkt en de juiste strategie toe te passen, kunnen wij praktisch garanderen dat onze campagnes maand-op-maand beter presteren en mooie resultaten zullen halen voor jouw webshop.

GRATIS E-COMMERCE MARKETING SCAN

Het enige wat je hoeft te doen is je website en je e-mail achter te laten. Je ontvangt een rapport met daarin:

  1. Praktische tips om jouw webshop te verbeteren
  2. Social media tips in de e-commerce branche
  3. Eenvoudige website aanpassingen om beter vindbaar te worden
  4. Tip over Facebook Pixel
  5. SEO en SEA tips
Bedankt voor je bericht!
Er is iets misgegaan met het versturen.

Nieuwe webshop laten maken?

Heeft je bedrijf nog geen website of webshop, of is de huidige aan vernieuwing toe? Wij begeleiden je graag met het ontwikkelen van een nieuwe website! Wij zorgen dat deze naadloos aansluit bij jouw merk en een ijzersterke basis geeft voor al jouw marketinguitingen. Een website staat aan de basis van jouw succes en is essentieel voor het behalen van mooie resultaten. Wij maken websites via de volgende stappen:

1. Brainstorm en huisstijl.

In deze fase bepalen wij samen met jou de inhoud van de website. Denk hierbij aan het doel van de site, de doelgroep, een marketingplan, persona’s en de huisstijl.

Nog geen logo of huisstijl? Wij beschikken over brand-/logo designers voor elk budget.

2. Ontwerp & Contentplan.

Wij verpakken jouw digitale identiteit in een mooi, intelligent en responsive design. Dit doen we samen met jou - zodat het volledig aansluit bij de kernwaarden, branding en doel van je bedrijf.

Tevens stellen wij een plan op voor de (toekomstige) behoeften, om er zeker van te zijn dat de website de komende 10 jaar met je meegroeit.

3. Realisatie & Oplevering

Door onze uitgebreide ervaring met WordPress - WooCommerce, Shopify, Magento en gerichte B2C en B2B oplossingen, weten wij als geen ander hoe wij een perfecte oplossing kunnen leveren.

Wij begeleiden je door het kennismakingsproces met de nieuwe shop; of het nu om nieuwe details gaat of een geheel nieuw platform - wij zorgen dat je alle ins- en outs ook zelf kunt gebruiken.

4. Nu nog bezoekers!

Een mooie nieuwe website is niets waard zonder bezoekers. Met onze online marketing technieken zorgen wij ervoor dat de eerste bezoekers via meerdere kanalen op jouw site terechtkomen.

Jouw website is standaard SEO geoptimaliseerd voor vindbaarheid in Google. Maar via Meta Ads, Google Ads, linkbuilding en sociale media kunnen wij zorgen voor meer verkeer naar je webshop en omzet!

Bekijk onze cases

Het Ancker

B2B Shopify

Contentmigratie & SEO

Studio Noos

Webshop

SEO optimization

Swan and the People

35 maandelijkse aankopen via advertentiekanalen

Meta & Google Advertising

Nic&Mic

Click-Through-Rate van 4.38%

35.000 weergaven per maand

ByLidian

1.700.000+ weergaven

ROAS van boven 5.0

Neeve

Shopify webdevelopment

SEO optimalisatie

Dappermaentje

Toename websitebezoekers

Shopify webshop

Studio Noos
Lakwerk
Fabfabrics
Verbeterhaar
Swan and the People
SMPL Skin
SHYFT Microdosing
Alpaca Loca
Neeve
L'Atelier
Kroonluchter [BIJWERKEN]
Het Ancker
Eurvin
Dappermaentje
Bamboo basics
Bekijk alle cases

Onze 7 stappen voor een goede contentstrategie

Stap 1

Analyse customer journey

Wat maakt jouw producten en diensten nou zo bijzonder? Welk probleem lossen ze precies op? En hoe helpt dit product of deze dienst jouw publiek bij het behalen van hun doelen. Het zijn de antwoorden op deze vragen die jouw publiek vertellen waarom ze jouw producten en diensten nou eigenlijk moeten aanschaffen. Als je deze vragen nog moeilijk zijn te beantwoorden, dan is er nog genoeg werk aan de winkel. Maar let op: naast deze vragen hebben jouw klanten ook nog genoeg vragen over jouw product of dienst.

Stap 2

Analyse markt

De markt is nog zo’n element wat belangrijk is om aandacht aan te besteden. Want wat zijn nou eigenlijk de trends en ontwikkelingen die zich voordoen binnen jouw branche? Wie zijn je concurrenten en hoeveel competitie bestaat er? Waar bevindt jouw doelgroep zich in de markt? En wat is hun gedrag? Door aandacht te besteden aan de markt weet je wat er speelt, kom je erachter welke content binnen jouw branche werkt en hoe je het beste je doelgroep kan bereiken.

Stap 3

Analyse zoekwoorden

Een zoekwoorden analyse kan natuurlijk niet uitblijven. Waarom? Een onderzoek naar zoektermen vertelt jou namelijk waar kansen liggen. Kansen op het gebied van ranking. Want hoe beter je scoort op zoekwoorden, hoe hoger je wordt weergegeven in Google en des te meer mensen je zullen vinden. Naast deze algemene zoekwoorden analyse, kun je ook kijken op welke zoekwoorden jouw website momenteel scoort en hoe goed deze score is. Hierbij wordt onder andere aandacht besteed aan de zoekvolumes, de concurrentie en de potentie van zoekwoorden.

Stap 4

Contentstrategie per fase van customer journey

We hebben onderzoek gedaan naar je customer journey en daarnaast ook een zoekwoorden analyse uitgevoerd. Nu is het tijd om de twee aan elkaar te koppelen. De customer journey is op te delen in drie fasen: low, middle en top. Hierbij betreffen mensen in de low-funnel mensen die jouw bedrijf nog niet goed kennen. Daarbij zijn mensen uit de top-funnel juist de personen die al enige interesse tonen in je producten of diensten. De zoekwoorden uit het onderzoek passen we op deze fasen van de customer journey aan.

Stap 5

Content creatie

Jaa! Het is tijd voor de daadwerkelijke realisatie van content. In deze fase zorgen we er voor dat de content in de juiste vorm en met de juiste termen (voortgekomen uit het zoekwoorden onderzoek) wordt geschreven. Deze content zal de basis vormen van jouw kanalen.In samenwerking met onze videoproductie partners zorgen wij dat jouw video’s er tiptop uitzien. Samen zoeken we naar het juiste format. Dit hangt af van verschillende factoren. Denk hierbij aan het doel, het publiek en de verspreidingskanalen. Wij hebben de expertise in huis om te weten wat voor video het meest geschikt is op welk moment. Op die manier zijn wij in staat een overtuigend resultaat neer te zetten.

Stap 6

Monitoren

Het in de gaten houden van de prestaties van jouw content is van groot belang. Hier kun je namelijk grote lessen trekken die jouw resultaten in de toekomst zullen helpen verbeteren. De KPI’s die eerder in de distributiestrategie zijn bepaald, vormen hier het uitgangspunt. Wij werken met maandelijkse rapportages om de voortgang van het traject te delen en te bespreken. Naast deze rapportages werken we ook met een real-time dashboard waarin jouw resultaten live te zien zijn.

Stap 7

Earned media

Slaat je boodschap aan onder het juiste publiek? Dan maak je grote kans op earned media. Het betreft alle vormen van aandacht van derden die een bedrijf of merk verdiend. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan positieve recensies, conversaties op social media en mond-tot-mondreclame.

Online leadgeneratie

Groeien, dat is de ambitie van elk bedrijf. Want meer groei betekent meer klanten, meer bekendheid, meer status én omzet.

Lees meer

Merkstrategie

Middels een heldere merkidentiteit kom je tot de kern van je organisatie.

Wat maakt jouw bedrijf uniek? En wordt dit ook zo gecommuniceerd naar het publiek? Middels een heldere merkidentiteit kom je tot de kern van je organisatie.

Lees meer

E-commerce strategie

Met jarenlange ervaring op het gebied van e-commerce marketing weten wij als geen ander met welke aanpak we jouw webshop naar een hoger niveau tillen.

Lees meer

Wat onze klanten over ons zeggen

5 sterren op basis van tientallen waarderingen

Google reviews worden ingeladen, of vind ze hier.