Cantine de Caron
Over het project
CANTINE de Caron is dé gastvrije ontmoetingsplaats van het Westergasterrein. In het voormalige fabrieksgebouw huist Cantine de Caron, een brasserie waar je ontvangen wordt voor een snelle lunch tot een uitgebreid diner. Cantine de Caron verwelkomt haar gasten op een warme manier vanuit de gedachtegoed van de Familie Caron: goed eten, goede wijn en gastvrije service. De menukaart herbergt herkenbare Franse gerechten met een mediterraanse sfeer en op de wijnkaart, wijnen uit alle vooraanstaande Franse regio’s.
Probleem
Cantine de Caron had moeite met de online vindbaarheid van hun website. In Amsterdam heerst er grote concurrentie als het gaat om hippe brasseries met industriële sferen. Daarom kreeg je andere opties bij bepaalde zoekwoorden die gerelateerd zijn aan Cantine. Daarnaast kan het voormalige fabrieksgebouw aardig wat gasten ontvangen, en kon Cantine zeker nog wel wat reserveringen erbij gebruiken. Tot slot had Cantine personeel nodig toen het restaurant weer open mocht, en met het personeelstekort in de horeca was adverteren bijna een must.
Oplossing
Voor Cantine de Caron hebben wij de online vindbaarheid vergroot door wat SEO toe te passen zodat de website beter vindbaar is met organische zoektermen, maar vooral ook geadverteerd via Google. Op deze manier pak je de vindbaarheid vanaf twee kanten aan en zorg je dat de website op basis van de meest voorkomende keywords gevonden wordt. Ten slotte hebben wij Facebook advertising ingezet om de naamsbekendheid te vergroten, het maken van reserveringen aan te sporen en openstaande vacatures te promoten. Sander Baas is laatst zelf weten eten bij Cantine, en het was er een drukte van jewelste!
Resultaat
Facebook resultaten: gemiddelde CTR behaald van > 3%. Met de facebook campagnes hebben we gezorgd voor 150+ reserveringen.Google resultaten: gemiddelde CTR van > 2%. Met de google ads campagne hebben we gezorgd voor 200+ reserveringen.