Over het project
Vondelgym is een uniek fitnessconcept met vestigingen in Amsterdam Oost, Zuid, West en Rotterdam, waar afwisseling in het sporten en professionele begeleiding centraal staan. Hier focussen ze zich niet alleen op het sporten, maar op alles wat er bij een gezonde levensstijl komt kijken. Zo worden er lezingen en workshops georganiseerd waar leden alles leren over trainingen, technieken, voeding, en gezondheid. Vondelgym biedt leden een unieke combinatie van trainingsmethoden: crossfit, bootcamps, running, yoga, kickboksen, pilates, en fitness. Door zich te focussen op groepslessen en samenwerking heeft Vondelgym een community gecreëerd die ongeëvenaard blijft in de fitnesswereld. Wij zijn fan!
Probleem
Vondelgym is een bekend en succesvol fenomeen in Amsterdam, toch hadden ze op twee van hun locaties wat meer moeite met het aantrekken van nieuwe leden. Daarnaast wilde ze niet zomaar extra leden, ze wilde leden die paste binnen de Vondelgym community. Het unieke concept van Vondelgym is namelijk gebouwd op het creëren van een hechte gemeenschap van sporters die elkaar stimuleren en motiveren. Daarom waren ze op zoek naar een marketing partner die hen kon helpen de juiste mensen (digitaal) aan te spreken en enthousiast te maken. Ook wilde ze graag de verschillende en soms wat onbekende sporten aanprijzen die ze in hun arsenaal hadden.
Onlangs kwam de volgende stap: het onder de aandacht brengen van hun gloednieuwe shop-in-shop concept ‘VeGym’. VeGym is een geautomatiseerde en gepersonaliseerde sportervaring, in het leven geroepen om een nieuwe doelgroep sporters aan te spreken.
Oplossing
De organische social media kanalen van Vondelgym waren al goed op orde, alleen een nieuw publiek aanspreken via betaalde kanalen was nog een beetje onbekend terrein voor ze. Na goede brainstormsessies zijn we samen tot een nieuwe lange termijn strategie gekomen die past bij het unieke concept van Vondelgym. Wij hebben daarop volgend campagnes op Facebook, Instagram en Google opgezet die gericht zijn op het verkrijgen van de juiste nieuwe leden op de twee specifieke locaties. Ook hebben we campagnes gemaakt die de verschillende trainingen van Vondelgym in de spotlight zetten.
Voor het onder de aandacht brengen van het concept VeGym hebben we een video geproduceerd die in één oogopslag duidelijk maakt wat VeGym te bieden heeft. Deze video is het middelpunt van de online campagne waarin we het nieuwe concept kenbaar maken aan de doelgroep.
Om het ledenaantal omhoog te krijgen moest Vondelgym meer naamsbekendheid genereren. Dat is behaald via FB ads & Google ads.
Resultaten
Met de campagnes op Facebook en Instagram hebben we tot op heden 185.000 mensen weten te bereiken en daarmee 14.000 klikken naar de website behaald. Dit heeft geresulteerd in meer dan 50 nieuwe leden! Op Google zorgde een hoge gemiddelde CTR van 2,19% al voor 7.800 geïnteresseerde bezoekers naar de website en zo zetten we Vondelgym verder op de kaart.
Naast deze doorlopende aanmeldingscampagne is nu ook de bekendheidscampagne voor VeGym live.