About the project
DLE.Energy helpt particulieren en bedrijven in Nederland bij het behalen van lagere emissies van gebouwen en woningen. DLE denkt écht mee met klanten en geeft iedere klant een op maat gemaakt aanbod. Zij zoeken het optimum tussen investering en terugverdientijd en verzorgen de service volledig voor hun klanten.
Probleem
DLE.Energy was toe aan professionalisering op hun website. Van overdaad aan teksten en afbeeldingen naar een gestroomlijnde gebruikerservaring. Directe lijnen van klant naar DLE, om de drempel naar persoonlijk contact zo laag mogelijk te houden. DLE merkte namelijk dat bijna iedere aanvraag akkoord ging, en door deskundige adviezen nemen klanten vaak meer diensten af dan de oorspronkelijke aanvraag. Nog kortere lijnen maken de aanvraag makkelijker, wat voor DLE meer klanten betekent.
Oplossing
Door de drempel van aanvraag zo laag mogelijk te maken, betekent dit dat er meer aanvragen binnen zullen komen. Dit is aangepakt door op de pagina’s van warmtepompen, zonnepanelen en zakelijk contact direct een vrijblijvend adviesgesprek te kunnen plannen. Na het invullen van het formulier kan de klant zelf een afspraak inplannen in de agenda van DLE. Directer is bijna niet mogelijk!
Resultaten
Baas & Baas heeft de bestaande Webflow website van DLE.Energy onder de loep genomen en heeft technische, visuele en niet-visuele optimalisaties uitgevoerd. Daarnaast zijn er ook koppelingen gelegd met meerdere CRM-systemen, zoals Hubspot en 2Solar. Van ingevuld formulier direct in het klantenbestand of van formulier direct naar aanvraag van servicecontract op basis van de situatie en woonlocatie van de klant.