Spotify advertising

Een baas worden in Spotify advertising

Lees meerVraag de Gratis Scan aanContact

Wat is Spotify advertising?

Indruk maken op je publiek via Spotify advertenties. Wie luistert er anno 2022 nou geen muziek? Via Spotify is het mogelijk betrokken luisteraars te bereiken terwijl ze streamen waar ze van houden. Verwerk je boodschap in indrukwekkende audio’s op zo’n manier dat dit afgestemd is op de context van je publiek. Hierdoor ben je in staat resultaten voor je merk te genereren. Ontdek meer over de kracht van Spotify advertising hieronder!

Ik wil groeien

Spotify advertising voordelen

  • Impactvol – Spotify heeft aanzienlijk minder contactmomenten nodig om impactvol te zijn dankzij streaming intelligences. Dit onderdeel geeft een uniek inzicht in wat gebruikers doen op welk moment van de dag. Op die manier is het mogelijk op het juiste moment van de dag en op de juiste plek voor relevantie te zorgen onder je publiek.
  • Stijgend aantal gebruikers – Het platform is nog steeds groeiende. Momenteel zijn er 1,7 miljoen Spotify-gebruikers met een gratis account.
  • Gemakkelijk & snel – Het is gemakkelijk en snel om een gemixte audio- of video-advertentie te maken
  • Flexibele budgetten – Mogelijkheid tot het gebruik van flexibele budgetten; geen sprake van startbedrag.
  • Bereik – Nieuwe doelgroepen bereiken (en daarmee meer bereik genereren!).
  • Behoefte – Mensen aanleiding geven tot een behoefte waar ze eerder nog niet van op de hoogte waren.
  • Conversies – Meer conversies en omzet genereren.
  • Naamsbekendheid – Het vergroten van de bekendheid van je bedrijf onder je doelgroep.

Begin met optimaliseren

Gratis Bing advertising scan

Wil jij weten hoe jij Bing advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!

Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.

Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis Bing advertising scan

Wil jij weten hoe jij Microsoft advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!

Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.

Waarom de Bing-scan?
– inzicht in de doelgroep en zoekwoorden
– advies over budget, strategie & adverteren


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Bing scan van jouw bedrijf.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis Google Ads scan

Wil jij weten hoe jij Google Ads optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!

Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Google Ads campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Google Ads wordt gehaald.

Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren
– gratis scan t.w.v. €300


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sander Baas oprichter Baas & Baas

Stappenplan van het Baas & Baas intakeproces

Gratis Instagram scan

Wil jij weten hoe jij Instagram optimaal kan inzetten?

Vraag dan nu de gratis Instagram-scan aan!

Waarom doen wij dit?

Met de gratis Instagram scan van Baas & Baas krijg je advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om Instagram campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes zodat het maximale rendement uit Instagram wordt gehaald.

Waarom de Instagram scan?

– inzicht in het Instagram algoritme
– advies over het optimaliseren van je profiel en je berichten
– gratis scan t.w.v. €300


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Instagram scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis LinkedIn advertising scan

Wil jij weten hoe jij LinkedIn optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis LinkedIn-scan aan!

Waarom doen wij dit?
Met de gratis LinkedIn scan van Baas & Baas krijg je namelijk advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om LinkedIn campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes, zodat het maximale rendement uit LinkedIn wordt gehaald.

Waarom de LinkedIn scan?
– inzicht in het LinkedIn algoritme
– advies over het optimaliseren van je bedrijfsprofiel en je berichten
– gratis scan ter waarde van €300,-


Vul je gegevens in en ontvang een gratis LinkedIn scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Linkbuilding brochure

Linkbuilding brochure en rapportage

Voordat we met elkaar aan de slag gaan, laten we je eerst graag zien hoe we te werk gaan. Onze transparante en white hat methodes worden in de linkbuilding brochure toegelicht. Deze kun je vrijblijvend bij ons aanvragen. Daarnaast wordt er een voorbeeld van een maandrapportage meegestuurd. Zo krijg je een goed beeld wat je kunt verwachten wanneer je de linkbuilding uitbesteedt aan Baas & Baas.


Vul het formulier in en ontvang onze tarieven, werkwijze en een voorbeeld van een maandrapportage (Dit is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Wat is een artiestenprofiel?

Een artiestenprofiel is jouw persoonlijke homepage op Spotify. Hier weergeef je al jouw muziek en kunnen fans meer informatie over je vinden. Zo kun je:

  • Foto's van jezelf toevoegen
  • Een bio schrijven
  • Een Keuze van de artiest toevoegen
  • Een Playlist van de artiest weergeven
  • Een Door artiest gekozen inzamelingsactie toevoegen

Krijg middels deze link toegang tot Spotify for Artists: https://artists.spotify.com/claim

Wat is Spotify Artiesten/Spotify Artists?

Spotify artiesten is voor iedereen die muziek maakt. Hierbij maakt niet uit of je een gevestigde artiest of een nieuweling bent. Het is een manier om jouw nieuwe nummers te kunnen pitchen bij editors van een aantal van de meest gevolgde playlists ter wereld. Op die manier zet je jezelf op de kaart.Daarnaast kan je je fans inspireren middels de verschillende profiel tools, waarbij je je bio en foto’s kunt veranderen, keuze van de artiest, uitgelichte playlists, links van inzamelingsacties en herhalende visuals aan je nummers toe te voegen met Canvas.Tot slot kun je ook inzien hoe je nummers het doen, hoe je ontdekt wordt en waar je publiek zich bevindt aan de hand van de beschikbare statistieken. Aldus biedt Spotify Artists alle tools die je nodig hebt om je aanhang en carrière op Spotify op te bouwen.

Waarom Spotify voor bedrijven?

Spotify is een online plek met meer dan 380 miljoen luisteraars die in 184 markten muziek ontdekken. Middels deze app kunnen muziekliefhebbers gemakkelijk de juiste muziek of podcast vinden voor elk moment. Dit kan op onder andere een telefoon, een computer en een tablet. Ook kan ingezet worden als een marketing tool om een bepaalde doelgroep te bereiken met doelgerichte content. Middel Spotify marketing genereer je op die manier niet alleen meer naamsbekendheid, maar mogelijk ook meer fans. Dat is toch wat je als artiest wil?

Waarom is Spotify belangrijk?

De kracht van audio is vaak sterk in het overbrengen van een bepaalde boodschap. Spotify helpt je hierbij door jouw boodschap af te leveren op het exacte moment dat mensen klaar zijn om het te horen. Met de vele targeting mogelijkheden kun je daarmee luisteraars bereiken op verschillende locaties, apparaten, momenten en formaten. Grote kans dus dat jouw boodschap gehoord wordt en dat hier een lead uit ontstaat!

Wil jij effectieve Spotify advertentie campagnes?

Stap 1

Intake

Na een intake gesprek doen we een campagne voorstel om de Spotify Advertising campagne optimaal op te starten en te monitoren. Hierbij is jouw eigen input natuurlijk welkom. Baas & Baas helpt je namelijk graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie.

Stap 2

Strategie

Wat voor een Spotify marketingcampagne we willen doen en hoe we dat gaan uitvoeren, laten we je weten aan de hand van een contentplan. Op dit contentplan kun je feedback geven. Jij bent immers de klant en bepaalt welke kant de strategie op moet gaan. Op- of aanmerkingen zijn altijd gewenst. Hoe meer we de kennis verenigen over bijvoorbeeld de doelgroep of goedwerkende content, hoe effectiever de campagne. Naast het opzetten van een goede Spotify Advertising campagne is het belangrijk om een goede basis te hebben waar deze campagne op terugslaat. Zo is het goed om te kijken in hoeverre de eigen website en landingspagina’s voldoende geoptimaliseerd zijn.

Stap 3

Campagne Funnel

Tijdens de samenwerking zullen we de advertentie campagnes analyseren en optimaliseren, zodat het maximale rendement uit Spotify wordt behaald. Wij werken het liefst in jouw advertentieaccount en sturen altijd op een goede ROAS/ROI. Hierbij baseren we onze strategieën op het ‘see-think-do’ en het AIDA model.

Stap 4

Evaluatie

Gedurende het traject van Spotify campagnes opzetten en monitoren houden we je natuurlijk op de hoogte. Door middel van een maandelijkse rapportage zorgen we ervoor dat je weet welke zaken er spelen en welke resultaten die maand zijn geboekt. Transparantie staat hierin centraal. Wij geloven dat op die manier vertrouwen wordt gekweekt en een sterke relatie tot stand kan komen.

Stap 5

Vul je gegevens in en ontvang een gratis Facebook advertising scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Veelgestelde vragen over Facebook advertising

No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.

Maak een start met onze gratis contentkalender

Het enige wat je hoeft te doen, is je website en e-mailadres achterlaten. Vervolgens ontvang je van ons een contentkalender.

Met deze contentkalender kan je jouw content eenvoudig plannen en krijg je meer overzicht in je content strategie.


Laat je gegevens achter en ontvang direct een contentkalender. (Dit is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Een baas worden in Spotify advertising
Sander Baas

Wil jij een baas worden in Spotify advertising?

Spotify advertising mogelijkheden

Met Spotify advertising kun je zeer gericht adverteren met een duidelijke boodschap aan de door jouw gewenste doelgroep. Spotify verzamelt immers veel informatie over haar gebruikers en door jouw voorkeuren te laten weten aan Spotify, kan Spotify er ook daadwerkelijk voor zorgen dat deze doelgroep wordt bereikt. Er zijn een aantal targeting opties waarvan je gebruik kunt maken: dit kan op basis van interesses, gedrag, demografische en geografische gegevens.

Behaal je doelstellingen

De exacte insteek van jouw Spotify campagne is natuurlijk afhankelijk van je doelstellingen. Op Spotify is het mogelijk om verscheidene doelstellingen voor adverteren na te streven binnen elke fase van de customer journey. Hierbij kun je denken aan branding tot het genereren van winkelverkeer. Wat de doelstelling ook is, de gewenste ROI kan altijd binnen Spotify marketing worden gegenereerd.

Volg de wetenschappelijke modellen

Wij gebruiken verschillende wetenschappelijke modellen, zoals de see-think-do en het AIDA model. Ook wel bekend door de volgende fases in het koopproces: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie). Vanuit dit perspectief bekijken we welke aanpak het meest geschikt is. Heb jij zelf al een idee welke fase van de customer journey je wilt optimaliseren? Hieronder sommen we voor je op welke doelstellingen er zijn:

  • Vergroten van merkbekendheid.
  • Het vergroten van je bereik.
  • Het stimuleren van een app download.
  • Het stimuleren van het bekijken van een video.
  • Winkelverkeer stimuleren.
  • Betrokkenheid vergroten: aantal volgers, comments, likes & shares.
  • Het vergroten van je online/offline conversies.
  • Meer leads genereren.

Waarom op Spotify adverteren?

De populariteit van het streamen van on-demand content door onder andere Nederlanders neemt nog altijd toe. Dit in combinatie met het groeiende aanbod van muziek en podcasts zorgt ervoor dat audio steeds meer geluisterd wordt. Hierdoor is Spotify een zeer populair sociaal netwerk en biedt het veel kansen om je marketingdoelstellingen te behalen. Gemiddeld in Nederland zijn er 1,7 miljoen mensen met een gratis Spotify account – een account waarop advertenties regelmatig worden getoond. Per week wordt er per account gemiddeld 6,5 uur naar muziek geluisterd. Tijdens die uren heb je als adverteerder de mogelijkheid om contact te leggen met je doelgroep, zonder dat daar andere digitale media bij aanwezig zijn. Daarmee is Spotify advertising een ideale tool voor adverteerders.

Contact

Ga jij de uitdaging met ons aan?

Dat Spotify een populair medium is om op te adverteren, blijkt uit de stijgende cijfers en voordelen. Spotify advertising is echte voor veel organisaties relatief nieuw; het neemt nog geen belangrijke plaats in binnen hun online marketingstrategie. Het continu monitoren en verbeteren van Spotify advertenties is de sleutel tot een succesvolle campagne. Maar in hoeverre hier echt resultaten uit worden gehaald, is vaak nog maar de vraag. Wij zien dat bedrijven vaak veel geld uitgeven aan hun advertenties, maar door gebrek aan kennis, niet de resultaten behalen die wél degelijk behaald kunnen worden. Ook het op tijd vernieuwen van advertenties schiet er wel eens bij in en het is best lastig om bij te blijven met nieuwe mogelijkheden en tools. Baas & Baas helpt je hierbij. Haal je advertentie doelen met Baas & Baas Campagnes opzetten en verbeteren is tijdrovend en vereist de nodige kennis. Wij kunnen voor jouw bedrijf hoogwaardige campagnes ontwerpen, opzetten en onderhouden voor een betaalbare prijs. Voor optimale prestaties werken we samen met onze copywriters en designers een content plan uit. Dit contentplan wordt gebaseerd op heldere doelstellingen en een specifieke doelgroep (de targeting). We willen natuurlijk dat de boodschap en doelgroep op elkaar aansluiten. Goede communicatie is hierin heel belangrijk. Dit versterkt de samenwerking en zorg dat de gewenste doelen worden behaald. Doelen drukken we uit in KPI’s. Denk hierbij aan de hoeveelheid transacties, CTR, CPC, ROAS, ROI en de groei in het aantal volgers.

Contact

WhatsApp advertising

Bereik meer klanten en bouw een sterke band op met WhatsApp advertising.

Lees meer

TikTok advertising

Word een baas in TikTok-advertenties en bereik een wijd publiek met relevante content via het 'mobile-first' platform dat razendsnel groeit!

TikTok advertising

Social advertising

Een online fanbase bouwen of meer verkeer naar je website trekken?

Lees meer

Onze bazen in online marketing

Baas & Baas beschikt over een jong en toegewijd team. Ieder van ons heeft een eigen expertise waar met veel overgave mee wordt werkt.

Heleen van Keep
Heleen van Keep
Campagne Manager
LinkedIn icon
Tonco Hannewijk
Tonco Hannewijk
Growth Marketeer
LinkedIn icon
Tim Douna
Tim Douna
Online Marketeer
LinkedIn icon
Sander Baas
Sander Baas
Eindbaas
LinkedIn icon
Sophie Falkena
Sophie Falkena
Administratie Baas
LinkedIn icon
Michel Baas
Michel Baas
Oprichter
LinkedIn icon
Summer Husmann
Summer Husmann
Online Marketeer
LinkedIn icon
Noa Breed
Noa Breed
Campagne manager
LinkedIn icon
Susanne Zethof
Susanne Zethof
Campagne manager
LinkedIn icon
Leon Hamelink
Leon Hamelink
Strategische Marketing Baas
LinkedIn icon
Matthijs Tisserand
Matthijs Tisserand
Lead Webdeveloper
LinkedIn icon
Jop Bosma
Jop Bosma
Webdesigner
LinkedIn icon
Immelda Oord
Immelda Oord
Strategie/Pinterest specialist
LinkedIn icon
Azam Awan
Azam Awan
Webdeveloper & UX/UI design
LinkedIn icon
Ciro Goudswaard
Ciro Goudswaard
Project Manager
LinkedIn icon
Alba Baas
Alba Baas
Kantoorhond
LinkedIn icon

What our customers say about us

5.0 stars based on 43 ratings.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
ISM Clubhouse West
Sup Sup Club
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners