Wat is Spotify advertising?
Indruk maken op je publiek via Spotify advertenties. Wie luistert er anno 2022 nou geen muziek? Via Spotify is het mogelijk betrokken luisteraars te bereiken terwijl ze streamen waar ze van houden. Verwerk je boodschap in indrukwekkende audio’s op zo’n manier dat dit afgestemd is op de context van je publiek. Hierdoor ben je in staat resultaten voor je merk te genereren. Ontdek meer over de kracht van Spotify advertising hieronder!
Ik wil groeienSpotify advertising voordelen
- Impactvol – Spotify heeft aanzienlijk minder contactmomenten nodig om impactvol te zijn dankzij streaming intelligences. Dit onderdeel geeft een uniek inzicht in wat gebruikers doen op welk moment van de dag. Op die manier is het mogelijk op het juiste moment van de dag en op de juiste plek voor relevantie te zorgen onder je publiek.
- Stijgend aantal gebruikers – Het platform is nog steeds groeiende. Momenteel zijn er 1,7 miljoen Spotify-gebruikers met een gratis account.
- Gemakkelijk & snel – Het is gemakkelijk en snel om een gemixte audio- of video-advertentie te maken
- Flexibele budgetten – Mogelijkheid tot het gebruik van flexibele budgetten; geen sprake van startbedrag.
- Bereik – Nieuwe doelgroepen bereiken (en daarmee meer bereik genereren!).
- Behoefte – Mensen aanleiding geven tot een behoefte waar ze eerder nog niet van op de hoogte waren.
- Conversies – Meer conversies en omzet genereren.
- Naamsbekendheid – Het vergroten van de bekendheid van je bedrijf onder je doelgroep.
Gratis Bing advertising scan
Wil jij weten hoe jij Bing advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!
Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.
Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Gratis Bing advertising scan
Wil jij weten hoe jij Microsoft advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!
Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.
Waarom de Bing-scan?
– inzicht in de doelgroep en zoekwoorden
– advies over budget, strategie & adverteren
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Bing scan van jouw bedrijf.
Gratis Google Ads scan
Wil jij weten hoe jij Google Ads optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!
Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Google Ads campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Google Ads wordt gehaald.
Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren
– gratis scan t.w.v. €300
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Gratis Instagram scan
Wil jij weten hoe jij Instagram optimaal kan inzetten?
Vraag dan nu de gratis Instagram-scan aan!
Waarom doen wij dit?
Met de gratis Instagram scan van Baas & Baas krijg je advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om Instagram campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes zodat het maximale rendement uit Instagram wordt gehaald.
Waarom de Instagram scan?
– inzicht in het Instagram algoritme
– advies over het optimaliseren van je profiel en je berichten
– gratis scan t.w.v. €300
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Instagram scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Gratis LinkedIn advertising scan
Wil jij weten hoe jij LinkedIn optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis LinkedIn-scan aan!
Waarom doen wij dit?
Met de gratis LinkedIn scan van Baas & Baas krijg je namelijk advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om LinkedIn campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes, zodat het maximale rendement uit LinkedIn wordt gehaald.
Waarom de LinkedIn scan?
– inzicht in het LinkedIn algoritme
– advies over het optimaliseren van je bedrijfsprofiel en je berichten
– gratis scan ter waarde van €300,-
Vul je gegevens in en ontvang een gratis LinkedIn scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Linkbuilding brochure
Linkbuilding brochure en rapportage
Voordat we met elkaar aan de slag gaan, laten we je eerst graag zien hoe we te werk gaan. Onze transparante en white hat methodes worden in de linkbuilding brochure toegelicht. Deze kun je vrijblijvend bij ons aanvragen. Daarnaast wordt er een voorbeeld van een maandrapportage meegestuurd. Zo krijg je een goed beeld wat je kunt verwachten wanneer je de linkbuilding uitbesteedt aan Baas & Baas.
Vul het formulier in en ontvang onze tarieven, werkwijze en een voorbeeld van een maandrapportage (Dit is geheel vrijblijvend)
Wat is een artiestenprofiel?
Een artiestenprofiel is jouw persoonlijke homepage op Spotify. Hier weergeef je al jouw muziek en kunnen fans meer informatie over je vinden. Zo kun je:
- Foto's van jezelf toevoegen
- Een bio schrijven
- Een Keuze van de artiest toevoegen
- Een Playlist van de artiest weergeven
- Een Door artiest gekozen inzamelingsactie toevoegen
Krijg middels deze link toegang tot Spotify for Artists: https://artists.spotify.com/claim
Wat is Spotify Artiesten/Spotify Artists?
Spotify artiesten is voor iedereen die muziek maakt. Hierbij maakt niet uit of je een gevestigde artiest of een nieuweling bent. Het is een manier om jouw nieuwe nummers te kunnen pitchen bij editors van een aantal van de meest gevolgde playlists ter wereld. Op die manier zet je jezelf op de kaart.Daarnaast kan je je fans inspireren middels de verschillende profiel tools, waarbij je je bio en foto’s kunt veranderen, keuze van de artiest, uitgelichte playlists, links van inzamelingsacties en herhalende visuals aan je nummers toe te voegen met Canvas.Tot slot kun je ook inzien hoe je nummers het doen, hoe je ontdekt wordt en waar je publiek zich bevindt aan de hand van de beschikbare statistieken. Aldus biedt Spotify Artists alle tools die je nodig hebt om je aanhang en carrière op Spotify op te bouwen.
Waarom Spotify voor bedrijven?
Spotify is een online plek met meer dan 380 miljoen luisteraars die in 184 markten muziek ontdekken. Middels deze app kunnen muziekliefhebbers gemakkelijk de juiste muziek of podcast vinden voor elk moment. Dit kan op onder andere een telefoon, een computer en een tablet. Ook kan ingezet worden als een marketing tool om een bepaalde doelgroep te bereiken met doelgerichte content. Middel Spotify marketing genereer je op die manier niet alleen meer naamsbekendheid, maar mogelijk ook meer fans. Dat is toch wat je als artiest wil?
Waarom is Spotify belangrijk?
De kracht van audio is vaak sterk in het overbrengen van een bepaalde boodschap. Spotify helpt je hierbij door jouw boodschap af te leveren op het exacte moment dat mensen klaar zijn om het te horen. Met de vele targeting mogelijkheden kun je daarmee luisteraars bereiken op verschillende locaties, apparaten, momenten en formaten. Grote kans dus dat jouw boodschap gehoord wordt en dat hier een lead uit ontstaat!
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Facebook advertising scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Veelgestelde vragen over Facebook advertising
Maak een start met onze gratis contentkalender
Het enige wat je hoeft te doen, is je website en e-mailadres achterlaten. Vervolgens ontvang je van ons een contentkalender.
Met deze contentkalender kan je jouw content eenvoudig plannen en krijg je meer overzicht in je content strategie.
Laat je gegevens achter en ontvang direct een contentkalender. (Dit is geheel vrijblijvend)
Sander Baas
Wil jij een baas worden in Spotify advertising?
Spotify advertising mogelijkheden
Met Spotify advertising kun je zeer gericht adverteren met een duidelijke boodschap aan de door jouw gewenste doelgroep. Spotify verzamelt immers veel informatie over haar gebruikers en door jouw voorkeuren te laten weten aan Spotify, kan Spotify er ook daadwerkelijk voor zorgen dat deze doelgroep wordt bereikt. Er zijn een aantal targeting opties waarvan je gebruik kunt maken: dit kan op basis van interesses, gedrag, demografische en geografische gegevens.
Behaal je doelstellingen
De exacte insteek van jouw Spotify campagne is natuurlijk afhankelijk van je doelstellingen. Op Spotify is het mogelijk om verscheidene doelstellingen voor adverteren na te streven binnen elke fase van de customer journey. Hierbij kun je denken aan branding tot het genereren van winkelverkeer. Wat de doelstelling ook is, de gewenste ROI kan altijd binnen Spotify marketing worden gegenereerd.
Volg de wetenschappelijke modellen
Wij gebruiken verschillende wetenschappelijke modellen, zoals de see-think-do en het AIDA model. Ook wel bekend door de volgende fases in het koopproces: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie). Vanuit dit perspectief bekijken we welke aanpak het meest geschikt is. Heb jij zelf al een idee welke fase van de customer journey je wilt optimaliseren? Hieronder sommen we voor je op welke doelstellingen er zijn:
- Vergroten van merkbekendheid.
- Het vergroten van je bereik.
- Het stimuleren van een app download.
- Het stimuleren van het bekijken van een video.
- Winkelverkeer stimuleren.
- Betrokkenheid vergroten: aantal volgers, comments, likes & shares.
- Het vergroten van je online/offline conversies.
- Meer leads genereren.
Waarom op Spotify adverteren?
De populariteit van het streamen van on-demand content door onder andere Nederlanders neemt nog altijd toe. Dit in combinatie met het groeiende aanbod van muziek en podcasts zorgt ervoor dat audio steeds meer geluisterd wordt. Hierdoor is Spotify een zeer populair sociaal netwerk en biedt het veel kansen om je marketingdoelstellingen te behalen. Gemiddeld in Nederland zijn er 1,7 miljoen mensen met een gratis Spotify account – een account waarop advertenties regelmatig worden getoond. Per week wordt er per account gemiddeld 6,5 uur naar muziek geluisterd. Tijdens die uren heb je als adverteerder de mogelijkheid om contact te leggen met je doelgroep, zonder dat daar andere digitale media bij aanwezig zijn. Daarmee is Spotify advertising een ideale tool voor adverteerders.
ContactGa jij de uitdaging met ons aan?
Dat Spotify een populair medium is om op te adverteren, blijkt uit de stijgende cijfers en voordelen. Spotify advertising is echte voor veel organisaties relatief nieuw; het neemt nog geen belangrijke plaats in binnen hun online marketingstrategie. Het continu monitoren en verbeteren van Spotify advertenties is de sleutel tot een succesvolle campagne. Maar in hoeverre hier echt resultaten uit worden gehaald, is vaak nog maar de vraag. Wij zien dat bedrijven vaak veel geld uitgeven aan hun advertenties, maar door gebrek aan kennis, niet de resultaten behalen die wél degelijk behaald kunnen worden. Ook het op tijd vernieuwen van advertenties schiet er wel eens bij in en het is best lastig om bij te blijven met nieuwe mogelijkheden en tools. Baas & Baas helpt je hierbij. Haal je advertentie doelen met Baas & Baas Campagnes opzetten en verbeteren is tijdrovend en vereist de nodige kennis. Wij kunnen voor jouw bedrijf hoogwaardige campagnes ontwerpen, opzetten en onderhouden voor een betaalbare prijs. Voor optimale prestaties werken we samen met onze copywriters en designers een content plan uit. Dit contentplan wordt gebaseerd op heldere doelstellingen en een specifieke doelgroep (de targeting). We willen natuurlijk dat de boodschap en doelgroep op elkaar aansluiten. Goede communicatie is hierin heel belangrijk. Dit versterkt de samenwerking en zorg dat de gewenste doelen worden behaald. Doelen drukken we uit in KPI’s. Denk hierbij aan de hoeveelheid transacties, CTR, CPC, ROAS, ROI en de groei in het aantal volgers.
ContactWhatsApp advertising
Bereik meer klanten en bouw een sterke band op met WhatsApp advertising.
Lees meerTikTok advertising
Word een baas in TikTok-advertenties en bereik een wijd publiek met relevante content via het 'mobile-first' platform dat razendsnel groeit!
TikTok advertisingOnze bazen in online marketing
Baas & Baas beschikt over een jong en toegewijd team. Ieder van ons heeft een eigen expertise waar met veel overgave mee wordt werkt.