B2B strategie

Word een baas in B2B marketing strategie

Lees meerVraag de Gratis Scan aanContact

Wat is een B2B marketing strategie?

Bestaat jouw klantenkring uit bedrijven en is dit de doelgroep die jij wil aanspreken? Dan ligt een B2B marketing strategie helemaal in jouw straatje. B2B staat bekend als ‘zakelijke marketing’. Denk je aan zakelijk dan denk je misschien aan formeel en onpersoonlijk, maar geloof ons maar.. dat hoeft allang niet meer! De kunst is juist om het in evenwicht te houden. Hoe we dat aanpakken? Lees hier meer over een B2B marketing strategie.

Ik wil groeien

Een B2B marketing strategie richten zich op het verkopen van  producten of diensten van een bedrijf aan een ander bedrijf, in plaats van aan consumenten (B2C). Simpel gezegd, het is verkoop van bedrijven aan bedrijven.

Voor wie is B2B marketing?

B2B marketing is relevant voor elk bedrijf die zijn doelgroep omschrijft als andere bedrijven. In de afgelopen jaren hebben wij veel ervaring opgebouwd in marketing en webdevelopment binnen omvangrijke B2B markten, zoals de import en export markt, consultancy en professionele dienstverlening.

Wat is het verschil tussen B2B en B2C marketing?

Bedrijven kunnen we omschrijven als zakelijke afnemers met zeer specifieke behoeften. Deze doelgroep wil goed geïnformeerd zijn voordat ze een beslissing nemen. De B2C doelgroep kiest als individu en kent hele andere eigenschappen. Daarom is het van belang om jouw marketing strategie hierop aan te passen. In het kort zijn dit de belangrijkste punten waarin de doelgroepen van elkaar verschillen:

  • B2B heeft meestal minder potentiële kopers in vergelijking met B2C.
  • B2B heeft vaak langere klantrelaties in tegenstelling tot B2C.
  • Binnen B2B liggen de aankoopbedragen vaak hoger ten opzichte van B2C.
  • Bedrijven zijn rationeler in hun aankoopbeslissing in tegenstelling tot consumenten, waardoor zij minder geneigd zijn tot spontane impulsaankopen op basis van emotie.

Marketing naar bedrijven

De manier van communiceren binnen een B2B doelgroep  pak je uiteraard anders aan dan binnen een B2C doelgroep. De klantengroep bestaat immers enkel uit bedrijven, waardoor de content al snel een formele touch krijgt. Dat houdt echter niet in dat deze content ook  onpersoonlijk moet zijn. In tegenstelling; wij raden dit zeker niet aan! Ook bedrijven zien liever een gezicht achter een bedrijf. Dit is waarom het implementeren van persoonlijkheid in jouw B2B marketingstrategie gaat werken:

  • Mensen houden nu eenmaal van mensen en niet van bedrijven.
  • Mensen willen geen nummertje zijn of zich zo voelen.
  • Mensen werken graag met iemand die ze vertrouwen.
  • Mensen willen zaken doen met een expert.
  • Mensen vinden het fijn als iemand de verantwoordelijkheid neemt voor de samenwerking.

Wat kan Baas & Baas voor jou betekenen als B2B marketeer?

We starten met het creëren van een marketing contentplan op basis van een grondige doelgroepanalyse. De analyse geeft inzichten in je doelgroep die cruciaal zijn voor het creëren van een sterke marketingstrategie, zoals: wie ze precies zijn, waar zij zich bevinden, wat hen bezighoudt en wat ze zoeken. Waar we dit uit afleiden? Data! Aan de hand van gegevens uit bronnen zoals Google Analytics en sociale media, kunnen wij meten hoe jouw doelgroep zich beweegt en hoe we jouw content hierop kunnen afstemmen.

Naast het creëren van een gepersonaliseerd contentmarketingplan, houden wij ons bezig met klantenbinding. Hoe? Door middel van aftersales: het aanbieden van webinars, product updates, nieuwsbrieven, berichten en andere klantspecifieke aanbiedingen. Hierin speelt persoonlijkheid opnieuw een grote rol, want  juist op dit gebied kan jij je klant speciaal laten voelen. Heb je een voorkeur voor een specifieke manier van klantbenadering of denk je hierin graag met ons mee? Leuk! Alles is mogelijk en transparante communicatie vinden we erg belangrijk.

Ons doel van een B2B marketing strategie

Het overkoepelende doel van marketing is het genereren van naamsbekendheid om uiteindelijk een voorkeurspositie als zogenoemde ‘expert’ te bemachtigen. Bij B2B zijn deze doelen gespecificeerd op een klantenkring bestaande uit bedrijven. We proberen deze bedrijven op een tactische manier te bereiken, zowel formeel als uitdagend, interessant en creatief. Tijdens het opzetten van een B2B marketing plan houden we onderstaande punten aan als leidraad:

  1. Persoonlijkheid staat centraal; laat een formele sfeer niet de overhand nemen.
  2. Deel waardevolle kennis met klanten; scrap your sales messages!
  3. Praat over de problemen die je klanten hebben in plaats van het direct promoten van je diensten of producten.
  4. Geef aandacht aan service en het einde van je salesproces; laat klanten speciaal voelen in plaats van een nummer.
Begin met optimaliseren

Gratis Bing advertising scan

Wil jij weten hoe jij Bing advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!

Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.

Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis Bing advertising scan

Wil jij weten hoe jij Microsoft advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!

Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.

Waarom de Bing-scan?
– inzicht in de doelgroep en zoekwoorden
– advies over budget, strategie & adverteren


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Bing scan van jouw bedrijf.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis Google Ads scan

Wil jij weten hoe jij Google Ads optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!

Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Google Ads campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Google Ads wordt gehaald.

Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren
– gratis scan t.w.v. €300


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sander Baas oprichter Baas & Baas

Stappenplan van het Baas & Baas intakeproces

Gratis Instagram scan

Wil jij weten hoe jij Instagram optimaal kan inzetten?

Vraag dan nu de gratis Instagram-scan aan!

Waarom doen wij dit?

Met de gratis Instagram scan van Baas & Baas krijg je advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om Instagram campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes zodat het maximale rendement uit Instagram wordt gehaald.

Waarom de Instagram scan?

– inzicht in het Instagram algoritme
– advies over het optimaliseren van je profiel en je berichten
– gratis scan t.w.v. €300


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Instagram scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis LinkedIn advertising scan

Wil jij weten hoe jij LinkedIn optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis LinkedIn-scan aan!

Waarom doen wij dit?
Met de gratis LinkedIn scan van Baas & Baas krijg je namelijk advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om LinkedIn campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes, zodat het maximale rendement uit LinkedIn wordt gehaald.

Waarom de LinkedIn scan?
– inzicht in het LinkedIn algoritme
– advies over het optimaliseren van je bedrijfsprofiel en je berichten
– gratis scan ter waarde van €300,-


Vul je gegevens in en ontvang een gratis LinkedIn scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Linkbuilding brochure

Linkbuilding brochure en rapportage

Voordat we met elkaar aan de slag gaan, laten we je eerst graag zien hoe we te werk gaan. Onze transparante en white hat methodes worden in de linkbuilding brochure toegelicht. Deze kun je vrijblijvend bij ons aanvragen. Daarnaast wordt er een voorbeeld van een maandrapportage meegestuurd. Zo krijg je een goed beeld wat je kunt verwachten wanneer je de linkbuilding uitbesteedt aan Baas & Baas.


Vul het formulier in en ontvang onze tarieven, werkwijze en een voorbeeld van een maandrapportage (Dit is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

No items found.

In zes stappen nemen wij jou mee in een B2B marketing strategie met online succes als einddoel.

Stap 1

Kennismaking

In een vrijblijvende (online) meeting gaan we samen in gesprek over de uitdagingen, wensen en doelstelling binnen jouw bedrijf.

Stap 2

Voorstel groeiplan

Na de kennismaking gaan wij aan de slag met een groeiplan; een duidelijke planning met concrete stappen om groei binnen jouw bedrijf te realiseren. In het groeiplan lichten we onze werkwijze toe en leggen we uit welke marketingmiddelen we gaan inzetten. Dit voorstel ontvang je uiteraard nog steeds vrijblijvend.

Stap 3

Kick-off

Na goedkeuring van het voorstel gaat de samenwerking van start! We plannen nog een laatste meeting in om de puntjes op de i te zetten. Denk hierbij aan de planning scherp stellen, onze verantwoordelijkheid vastleggen en die van jou. We vinden het belangrijk dat de samenwerking zo soepel mogelijk verloopt, zodat we samen efficiënt kunnen bouwen aan het realiseren van jouw marketingdoelen.

Stap 4

Opstellen van een B2B marketingplan

In deze fase ontvang je van ons de strategie en marketing content, zoals eventuele teksten en visuals. Hierna volgt een laatste feedbackronde zodat jij straks 100% achter de marketingstrategie staat.

Stap 5

Livegang, Meten en verbeteren

Check, check, dubbelcheck? Dan gaan we live! In deze fase starten we met het inzetten van de marketingmiddelen uit de strategie. Denk bijvoorbeeld aan SEO, SEA, e-mailmarketing of contentmarketing (blogs, landingspagina’s, cases, whitepapers, brochures etc.).‍Last but not least: meten! We kijken wekelijks naar de resultaten en voeren optimalisaties uit waar mogelijk. Dit leggen we vast in een maandrapportage waarin we je meenemen in onze bevindingen. Hierbij bieden we je de mogelijkheid om maandelijks een call met ons in te plannen waarin we samen door de rapportage lopen.

Vul je gegevens in en ontvang een gratis Facebook advertising scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Veelgestelde vragen over Facebook advertising

No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.

Maak een start met onze gratis contentkalender

Het enige wat je hoeft te doen, is je website en e-mailadres achterlaten. Vervolgens ontvang je van ons een contentkalender.

Met deze contentkalender kan je jouw content eenvoudig plannen en krijg je meer overzicht in je content strategie.


Laat je gegevens achter en ontvang direct een contentkalender. (Dit is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Word een baas in B2B marketing strategie

Waarom kiezen voor Baas & Baas?

Jij wil investeren in een sterke B2B marketing strategie. Waarom zou je dan voor Baas & Baas kiezen?

Wij werken met een gedreven en ervaren team online specialisten met een hart voor marketing.

Wij houden niet van stilzitten en streven ernaar om klanten te helpen zoals we dat ook voor vrienden zouden doen.

Waar we maar kunnen en altijd eerlijk over verwachtingen.

Ga jij de uitdaging met ons aan?

Contact

Online leadgeneratie

Groeien, dat is de ambitie van elk bedrijf. Want meer groei betekent meer klanten, meer bekendheid, meer status én omzet.

Lees meer

Merkstrategie

Middels een heldere merkidentiteit kom je tot de kern van je organisatie.

Lees meer

E-commerce strategie

Met jarenlange ervaring op het gebied van e-commerce marketing weten wij als geen ander met welke aanpak we jouw webshop naar een hoger niveau tillen.

Lees meer

Onze bazen in online marketing

Baas & Baas beschikt over een jong en toegewijd team. Ieder van ons heeft een eigen expertise waar met veel overgave mee wordt werkt.

Zenna van Gaalen
Zenna van Gaalen
Campagne Manager
LinkedIn icon
Maya Sofer
Maya Sofer
Online Marketing Stagiaire
LinkedIn icon
Heleen van Keep
Heleen van Keep
Campagne Manager
LinkedIn icon
Tim Douna
Tim Douna
Online Marketeer & SEO Expert
LinkedIn icon
Sander Baas
Sander Baas
CEO
LinkedIn icon
Sophie Falkena
Sophie Falkena
Administratie Baas
LinkedIn icon
Michel Baas
Michel Baas
Oprichter
LinkedIn icon
Summer Husmann
Summer Husmann
Online Marketeer
LinkedIn icon
Noa Breed
Noa Breed
Campagne manager
LinkedIn icon
Susanne Zethof
Susanne Zethof
Campagne manager
LinkedIn icon
Leon Hamelink
Leon Hamelink
COO
LinkedIn icon
Matthijs Tisserand
Matthijs Tisserand
Teamlead Webdevelopment & Design
LinkedIn icon
Jop Bosma
Jop Bosma
Webdesigner
LinkedIn icon
Immelda Oord
Immelda Oord
Strategie/Pinterest specialist
LinkedIn icon
Azam Awan
Azam Awan
Webdeveloper & UX/UI design
LinkedIn icon
Ciro Goudswaard
Ciro Goudswaard
Project Manager
LinkedIn icon
Alba Baas
Alba Baas
Kantoorhond
LinkedIn icon

What our customers say about us

5.0 stars based on 43 ratings.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
ISM Clubhouse West
Sup Sup Club
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners

Strategy

Online leadgeneratie

Groeien, dat is de ambitie van elk bedrijf. Want meer groei betekent meer klanten, meer bekendheid, meer status én omzet.

Lees meer

Merkstrategie

Middels een heldere merkidentiteit kom je tot de kern van je organisatie.

Wat maakt jouw bedrijf uniek? En wordt dit ook zo gecommuniceerd naar het publiek? Middels een heldere merkidentiteit kom je tot de kern van je organisatie.

Lees meer

E-commerce strategie

Met jarenlange ervaring op het gebied van e-commerce marketing weten wij als geen ander met welke aanpak we jouw webshop naar een hoger niveau tillen.

Lees meer

Distributie strategie

Het bepalen van een goede distributiestrategie is cruciaal binnen jouw online strategie.

Hoe communiceer jij jouw boodschap? Via welke online distributiekanalen? Het bepalen van een goede distributiestrategie is cruciaal binnen jouw online strategie.

Lees meer