FAQ
Hoe werkt attributie op Facebook?
Wanneer iemand je advertentie op Facebook, Instagram of het Audience Network ziet, kan diegene verschillende acties ondernemen, zoals een video in de advertentie bekijken of je website bezoeken en een product kopen.Als je de acties wilt bekijken die rechtstreeks in je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een videoweergave of een klik op een link, navigeer je naar Advertentiebeheer en bekijk je de desbetreffende metrische kolommen. Facebook schrijft acties die via je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een aankoop op je website, toe aan je advertentie als deze binnen een bepaald aantal dagen zijn verricht.
Hoe kan ik mijn paginabereik of advertentiebereik berekenen?
Facebook Reach is een van de statistieken die je vaak hoort als het gaat om Facebook-rapportage. Wanneer we rapporteren op Facebook Reach, zijn er twee: Facebook Page Reach en Facebook Post Reach.
Hoe kan ik mijn advertenties op bepaalde tijden van de dag weergeven?
Een advertentieset plannen kan gemakkelijk in Advertentiebeheer van Facebook.
- Maak een nieuwe advertentieset
- Op het advertentieniveau scrol je naar het gedeelte budget en planning.
- Kies je looptijdbudget in het vervolgkeuzemenu budget en planning
- Selecteer meer opties weergeven, beweeg de muisaanwijzer over advertentieplanning en selecteer bewerken
- Selecteer advertenties volgens planning weergeven.
- Klik om de tijden te kiezen waar je wilt dat je advertentieset wordt weergegeven.
- Als je je in stapsgewijs proces bevindt, klik je op doorgaan. Je advertentieset is gepland.
- Als je je in snel maken bevindt, klik je op sluiten als je een concept van de advertentieset wilt opslaan of op publiceren als je je advertentie wilt publiceren. Je advertentieset is gepland.
Hoe maak ik een niet-gepubliceerd/ donker bericht op Facebook? Hoe publiceer ik een niet-gepubliceerd bericht?
Ongepubliceerde/donkere berichten worden gemaakt wanneer je een advertentie maakt in advertentiebeheer zonder een bestaand bericht van uw pagina te gebruiken.
Hoe kan ik een evergreen-campagne op Facebook maken die continu loopt?
Een groenblijvende Facebook-campagne kan één advertentie of tientallen advertenties gebruiken. Het kan een aantal of weken aan elke gebruiker worden getoond.Creëer een triggeractie. Meestal kan dit een registratie zijn of zelfs een aankoop op laag niveau. Een actie die wat volume heeft en is het doel om later wat grotere actie te ondernemen. Belangrijk is dat een gebruiker deze actie slecht één keer uitvoert en niet meer kan doen. Dit is belangrijk om elke keer dat een bezoeker die actie uitvoert, doorlopen ze de altijdgroene Facebook-campagne opnieuw. Dat maakt registraties en kleine eenmalige aankopen ideaal.
Hoe kan ik de frequentie van de advertenties op Facebook / Instagram beperken?
Er zijn verschillende opties om de frequentie te beheren.
- Gebruikte advertenties opnieuw gebruiken. Als je alleen advertenties weergeeft in de nieuwsfeed, kun je een negatief effect gaan zien wanneer je regelmatig dezelfde mensen bereikt. Dit zijn advertenties die de routine van een gebruiker verstoren. Maar andere plaatsingen zijn niet zo opdringerig.
- Duur van de campagne.
- Kwaliteit van de doelgroep. Als je je richt op mensen die je kunnen en vertrouwen, zullen ze je eerder een touwtje geven over hoe vaak je ze bereikt.
- Werkt het nog steeds? Uiteindelijk is dit het enige wat belangrijk is om te bepalen of de frequentie te hoog is. Is de campagne winstgevend? Werkt het nog steeds?
Hoe kan ik mijn advertentieprestaties in verschillende demografische segmenten begrijpen?
Je kunt hiervoor Breakdowns toepassen in Advertentiebeheer.
Heb een Facebook-pagina nodig om op Facebook te adverteren?
Ja. Facebook vereist dat gebruikers een persoonlijke Facebook-pagina hebben om toegang te krijgen tot Ads Manager om advertenties te maken.
De conversies die in Advertentiebeheer worden gerapporteerd, komen niet overeen met mijn werkelijk verkopen. Waarom?
Advertentiebeheer rapporteert alleen conversies die aan advertenties worden toegeschreven. Als je alle conversies wilt zien, dan bevat Facebook Analytics de Facebook Attributie tool of de pixel-sectie van Business Manager deze informatie.
Er zijn zoveel termen gerelateerd aan adverteren op Facebook. Wat beteken ze allemaal?
Hier kun je een lijst vinden met termen: https://www.facebook.com/business/help/447834205249495