Wat is snapchat advertising
Net als bij andere sociale media kun je ook binnen Snapchat adverteren. Dit doe je middels gesponsorde content, oftewel content die je tegen betaling aan jouw doelgroep aanbiedt. Middels een zogenoemde ‘Snapchat Story’ ben jij als bedrijf in staat om op een leuke manier aan je publiek laten zien wat je allemaal bezighoudt. Deze story bestaat uit allemaal ‘snaps’. Dit zijn eigenlijk afbeeldingen of video’s die je naar jouw volgerbase stuurt. Dergelijke content wordt maximaal 10 seconden getoond tussen de Snapchat Stories van het door jou gekozen publiek. Snapchat advertising is voor iedereen; zowel voor grote en middelgrote bedrijven tot kleine en opkomende merken. Goed dus om te bedenken wat je advertentie behoeften en zakelijke doelen zijn om op die manier je Snapchat-advertenties werkelijkheid te maken!
Ik wil groeienGratis Bing advertising scan
Wil jij weten hoe jij Bing advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!
Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.
Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Gratis Bing advertising scan
Wil jij weten hoe jij Microsoft advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!
Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.
Waarom de Bing-scan?
– inzicht in de doelgroep en zoekwoorden
– advies over budget, strategie & adverteren
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Bing scan van jouw bedrijf.
Gratis Google Ads scan
Wil jij weten hoe jij Google Ads optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!
Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Google Ads campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Google Ads wordt gehaald.
Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren
– gratis scan t.w.v. €300
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Hoe moet je adverteren via Snapchat?
Stappenplan adverteren op Snapchat:
Wil je adverteren op Snapchat, maar ben je nog niet helemaal op de hoogte van hoe je dit moet doen? Baas & Baas wil jou graag verder op weg helpen, zodat jij kan groeien in jouw naamsbekendheid en conversies.
Zakelijke account Snapchat
Om te kunnen starten met adverteren via Snapchat heb je een zakelijk account op Snapchat nodig. Een dergelijk account is namelijk het beginpunt voor het instellen en verspreiden van advertenties op Snapchat. Heb je deze aangemaakt? Dan kan je aan de slag!
Een advertentieaccount maken
Navigeer naar de volgende website van Snapchat (klik hier). Klik vervolgens op ”Get started”. Maak een zakelijk account aan door de nodige gegevens in te voeren. Snapchat leidt je vanzelf naar de plek waarin je vervolgens aan de slag kan gaan met advertenties.
Een campagne maken
Kies wat voor een soort advertentie je wil creëren; één ad of een reeks aan ads. Vervolgens wordt gevraagd om verschillende ‘parameters’ in te stellen. Denk hierbij aan een doelstelling , de doelgroep (wie wil jij bereiken? wat voor demografische kenmerken hebben zij?), het budget (wat wil je aan je advertentie uitgeven?), de periode (hoelang wil je de advertentie tonen aan je publiek?), template en design. Tevens kun je bepalen wat voor beeldmaterialen je wil tonen aan jouw publiek en op welke toon je hen wil aanspreken middels de advertentieteksten. Alles ingesteld naar wens? Check de uiteindelijke versie! Op die manier kun je een laatste check doen of jouw advertenties naar wens zijn en de boodschap duidelijk overkomt.
Live
Nu je alles hebt ingesteld, is het tijd om jouw advertenties online te zetten. Je kunt aan de hand van de rapportage hulpmiddelen van het advertentieaccount controleren of je advertenties aansluiten op jouw beoogde doel. Hoe presteren de verschillende elementen in de campagne (tekst, beeld, doelgroep, doelstelling, plaatsing) ten opzichte van elkaar? Presteert een variabele onder? Door te zoeken naar trends en ontwikkelingen kun je bepalen wat jij moet aanpassen, zodat je de prestaties van jouw campagne kunt verbeteren.
Aanpassen/controleren
Ben je nog niet helemaal tevreden over bepaalde instellingen binnen je campagne? Geen probleem, dit kan makkelijk aangepast worden. Zo kun je het budget, de doelgroep, plaatsing en de advertentiematerialen altijd bewerken naar wens. Ook is het mogelijk om de campagne te pauzeren, te kopiëren of geheel te laten stoppen.
Wil jij een effectieve Snapchat advertising campagne?
Snapchat advertising werkwijze
Wil je dat jouw producten of diensten door een groot publiek op een geliefde en onbewuste manier gezien worden? Dat kan aan de hand van Snapchat marketing. Wij kunnen jou hierbij helpen! Hoe we dat doen? Dat lees je hieronder:
Intake
Middels een intake gesprek doen wij een campagne voorstel om de Snapchat campagne optimaal op te starten en te monitoren. Hierbij is de eigen input natuurlijk welkom. Baas & Baas helpt je namelijk graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie.
Campagne funnel
Gedurende de samenwerking zullen wij de advertentie campagnes analyseren en optimaliseren, zodat het maximale rendement uit Snapchat wordt behaald. Wij werken het liefst in jouw advertentieaccount en sturen altijd op een goede ROAS/ROI. Wij baseren onze strategieën op verschillende wetenschappelijke modellen, zoals de ‘see-think-do’ en de AIDA. Beide modellen staan ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie).
Strategie
- Wat voor een Snapchat marketingcampagne we willen doen en hoe we dat gaan uitvoeren, laten wij jou weten aan de hand van een contentplan.
- Op dit contentplan mag feedback gegeven worden. Jij bent immers de klant en bepaalt dus in zekere zin welke kant de strategie op moet gaan. Op- of aanmerkingen zijn dus altijd gewenst. Hoe meer we de kennis verenigen over bijvoorbeeld de doelgroep of goedwerkende content, hoe effectiever de campagne.
- Naast het opzetten van een goede Snapchat campagne is het van belang een goede basis te hebben waar deze campagne op terugslaat. Zo is het goed om te kijken naar de eigen website en landingspagina’s in hoeverre deze goed geoptimaliseerd zijn.
Evaluatie
Natuurlijk vergeten wij jou niet gedurende dit traject. Door middel van een maandelijkse rapportage zorgen wij ervoor dat jij op de hoogte wordt gehouden van de zaken die spelen en de resultaten die die maand zijn geboekt. Transparantie staat hierin centraal. Wij geloven dat alleen op die manier vertrouwen wordt gekweekt en een sterke relatie tot stand kan komen.
Dus, wil jij graag het maximale halen uit jouw Snapchat marketing campagnes? Het Bazen team staat voor je klaar! Met een team aan enthousiasme en geleerde specialisten is geen uitdaging ons te groot. Geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact met ons op. We sparren graag met je over succesvolle oplossingen!
Gratis Instagram scan
Wil jij weten hoe jij Instagram optimaal kan inzetten?
Vraag dan nu de gratis Instagram-scan aan!
Waarom doen wij dit?
Met de gratis Instagram scan van Baas & Baas krijg je advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om Instagram campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes zodat het maximale rendement uit Instagram wordt gehaald.
Waarom de Instagram scan?
– inzicht in het Instagram algoritme
– advies over het optimaliseren van je profiel en je berichten
– gratis scan t.w.v. €300
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Instagram scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Gratis LinkedIn advertising scan
Wil jij weten hoe jij LinkedIn optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis LinkedIn-scan aan!
Waarom doen wij dit?
Met de gratis LinkedIn scan van Baas & Baas krijg je namelijk advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om LinkedIn campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes, zodat het maximale rendement uit LinkedIn wordt gehaald.
Waarom de LinkedIn scan?
– inzicht in het LinkedIn algoritme
– advies over het optimaliseren van je bedrijfsprofiel en je berichten
– gratis scan ter waarde van €300,-
Vul je gegevens in en ontvang een gratis LinkedIn scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Linkbuilding brochure
Linkbuilding brochure en rapportage
Voordat we met elkaar aan de slag gaan, laten we je eerst graag zien hoe we te werk gaan. Onze transparante en white hat methodes worden in de linkbuilding brochure toegelicht. Deze kun je vrijblijvend bij ons aanvragen. Daarnaast wordt er een voorbeeld van een maandrapportage meegestuurd. Zo krijg je een goed beeld wat je kunt verwachten wanneer je de linkbuilding uitbesteedt aan Baas & Baas.
Vul het formulier in en ontvang onze tarieven, werkwijze en een voorbeeld van een maandrapportage (Dit is geheel vrijblijvend)
Veelgestelde vragen over Snapchat advertising
Wat betekenen de termen 'Snap' en 'Snapchatstory'?
Snaps zijn eigenlijk afbeeldingen of video’s die je naar jouw volgersbase stuurt. Snackable, omdat het maar voor een periode van 24 uur beschikbaar is om te bekijken. Na die 24 uur wordt de content automatisch verwijderd. Enkele snaps achter elkaar wordt een ‘Snapchat story’ genoemd. Middels een zogenoemde ‘Snapchat Story’ ben jij als bedrijf in staat om op een leuke manier aan je publiek laten zien wat je allemaal bezighoudt.
Wat is het verschil tussen Snaps en Snapchat-advertenties?
- Anders dan de gewone, organische Snaps, moet je voor Snapchat-advertenties betalen. Het is gesponsorde content, oftewel content die jij tegen betaling aan jouw doelgroep aanbiedt. Zo kun jij bepalen dat een aanzienlijk groep aan mensen gegarandeerd jouw boodschap ontvangen; dit is vaak onzeker als je het organisch doet.
- Snapchat-advertenties zijn slechts voor tien seconden zichtbaar bij afspelen in plaats van Snaps - geplaatst in de story - die 24 uur te beschouwen zijn.
- Snapchat-advertenties worden getoond tussen de Snapchat Stories van het door jou gekozen publiek. Daarmee kan de advertentie meermaals op een dag getoond worden aan een en dezelfde gebruiker, terwijl gebruikers bij Snaps specifiek weer terug naar de gebruiker moeten gaan om dezelfde Snap opnieuw te bekijken.
Waarom Snapchat advertising?
Mensen houden van snackable content. Content die kort maar krachtig is; voornamelijk visueel ingesteld. Vandaar dat Snapchat ook zo geliefd is onder een groot aantal gebruikers. Ruim 306 miljoen mensen gebruiken dagelijks gemiddeld 30 minuten Snapchat. Voornamelijk millennials en Gen Z behoren tot deze groep. Mocht jouw doelgroep toevallig hiermee overeenkomen? Dan zou Snapchat advertising mogelijk nog deuren voor je kunnen openen; beter bereik en betere resultaten!
Voordelen van Snapchat advertising?
- De verticale video: uit onderzoek blijkt dat de verticale video tot wel 9x zo effectief is dan horizontale.
- Groot aantal actieve gebruikers: maar liefst 306 miljoen dagelijkse gebruikers!
- Mogelijkheid tot specifieke targeting: targeting op demo- en geografie (locatie, demografie, interesses en apparaten), audience match, look-a-likes, device-type, online en offline gedrag.
- Handelen naar inzichten: met behulp van Audience Insights kun je tot inzichten komen voor nieuwe content en een groter bereik
- Hogere aankoopintentie: de purchase-intent van Snapchat is veel hoger dan andere sociale media (11%).
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Facebook advertising scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Veelgestelde vragen over Facebook advertising
Maak een start met onze gratis contentkalender
Het enige wat je hoeft te doen, is je website en e-mailadres achterlaten. Vervolgens ontvang je van ons een contentkalender.
Met deze contentkalender kan je jouw content eenvoudig plannen en krijg je meer overzicht in je content strategie.
Laat je gegevens achter en ontvang direct een contentkalender. (Dit is geheel vrijblijvend)
Voordelen van Snapchat advertising?
- De verticale video: uit onderzoek blijkt dat de verticale video tot wel 9x zo effectief is dan horizontale.
- Groot aantal actieve gebruikers: maar liefst 306 miljoen dagelijkse gebruikers!
- Mogelijkheid tot specifieke targeting: targeting op demo- en geografie (locatie, demografie, interesses en apparaten), audience match, look-a-likes, device-type, online en offline gedrag.
- Handelen naar inzichten: met behulp van Audience Insights kun je tot inzichten komen voor nieuwe content en een groter bereik
- Hogere aankoopintentie: de purchase-intent van Snapchat is veel hoger dan andere sociale media (11%).
Snapchat advertising mogelijkheden
Jij kunt jouw publiek in elke fase van de klantreis, oftewel de customer journey bereiken met relevante content. De exacte insteek van jouw Snapchat campagne is natuurlijk afhankelijk van jouw doelstellingen. Wij gebruiken verschillende wetenschappelijke modellen bij de opzet van de campagnes, zoals de see-think-do en het AIDA model. Ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie). Vanuit dit perspectief bekijken wij welke aanpak/strategie het meest geschikt is. Zo kun je monitoren op verschillende KPI’s waaronder:
- De merkbekendheid.
- Het aantal profiel/website bezoeken.
- De betrokkenheid bij jouw berichten.
- Bereik binnen jouw doelgroep.
- Aantal videoweergaven.
- Aantal leads (leadgeneratie).
- Aantal conversies.
Advertising doelstellingen
- Website bezoeken genereren
- De vestiging promoten
- Belletjes en berichten stimuleren
- App-downloads stimuleren
- (Re-)Engagement onder app-gebruikers bevorderen
Ga jij de uitdaging met ons aan?
Online marketing is dus key om jouw organisatie succesvol te laten worden. Wij kunnen jou hier uiteraard bij helpen. Met een team van 18 experts en al vele cases verder, maken wij van jouw bedrijf een BAAS in de online wereld.
ContactWhatsApp advertising
Bereik meer klanten en bouw een sterke band op met WhatsApp advertising.
Lees meerTikTok advertising
Word een baas in TikTok-advertenties en bereik een wijd publiek met relevante content via het 'mobile-first' platform dat razendsnel groeit!
TikTok advertisingOnze bazen in online marketing
Baas & Baas beschikt over een jong en toegewijd team. Ieder van ons heeft een eigen expertise waar met veel overgave mee wordt werkt.