A prediction of online marketing trends in 2017

Door:

-

5/4/2020

Het afgelopen jaar zijn er veel verschillende trends voorbijgekomen op het gebied van online marketing. Tijd om onze blik te werpen op wat ons dit jaar te wachten staat. De online marketing wereld staat niet stil; er zijn veel interessante voorspellingen te doen.

De onmisbare trend van 2017 gaat zijn dat content marketing steeds belangrijker wordt. Het lijkt erop dat content marketing de traditionele reclame aan het vervangen is. Er wordt steeds meer in geïnvesteerd en met name in de VS zijn de gevolgen al ingrijpend. Er is daar sprake van ‘content shock’. Een reactie die ontstaat wanneer de hoeveelheid content, de menselijke capaciteit om het te consumeren overstijgt. In Nederland is dit punt echter nog niet bereikt. Het devies voor nu: hoe meer (relevante) content, hoe meer bezoekers.

Voorspelling online marketing 2017

Influencer marketing in 2017

Hiernaast gaat ook de influencer een grote rol spelen in 2017. Op dit moment winnen de vloggers aan steeds meer populariteit en is dit zeker iets om rekening mee te houden als marketeer. In 2016 bleek het effectief inzetten van een influencer een goede manier van marketing. Er moet hierbij echter wel rekening gehouden worden met de geloofwaardigheid van de influencer. In de Age of Criticism waar influencers veel commentaar krijgen, is het niet altijd makkelijk om overeind te blijven.

Om hier meteen even op in te haken, 2017 wordt het jaar van video. Naast de vloggers die de video-content produceren, zijn er ook kansen voor de adverteerders. Dagelijks worden er miljoenen uren aan het kijken van video’s besteed. De adverteerder bepaalt zelf bij welke video zijn advertentie wordt getoond. Een nieuwe en efficiënte manier van online marketing. Dit is niet alleen goed om de juiste doelgroep te bereiken, ook zorgt het voor een hogere positie in de zoekresultaten van Google.

Educatie en entertainment combineren

Om een boodschap te verspreiden zijn er tegenwoordig tal van mogelijkheden. Uit onderzoek is gebleken dat een boodschap die educatie en entertainment combineert, de meeste aandacht krijgt. De vraag is dan hoe die boodschap het beste verspreid kan worden. Dit kan tegenwoordig via talloze sociale mediakanalen. De kunst in 2017 is echter om de boodschap aan te passen op het kanaal. Op die manier wordt de doelgroep beter bereikt, komt de boodschap beter over en is het succes uiteindelijk groter.

De bottom line: blijf interessant, relevant en onderscheid je van de rest. Zo blijf je interessant voor de consument en belooft 2017 veel goeds.

Vond je dit interessant?

Abonneer je nu en ontvang relevante marketing & social media tips uit de praktijk eenvoudig via e-mail. Mis dit niet.

Over de auteur:
LinkedIn icon
Wil jij een online baas worden? Wij maken van jouw bedrijf graag een baas op het internet.

Meld je aan voor een gratis Growth Audit om alle kansen te ontdekken!
Gratis quick scan!
Meer weten over onze bezigheden?

Laat je e-mail achter voor de maandelijkse baasbrief!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Categorieën
Recente berichten
Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?
Plan een gratis consult!

What our customers say about us

5.0 stars based on 43 ratings.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
ISM Clubhouse West
Sup Sup Club
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners