We krijgen vaker de vraag wat LinkedIn advertising precies voor toegevoegde waarde kan zijn voor je bedrijf. Deze vraag begrijpen we heel goed; je wilt immers weten of een platform effectief is, oftewel daadwerkelijk waardevol is in het bereiken van jouw bedrijfsdoelstellingen. En eigenlijk komt ons antwoord nagenoeg altijd op hetzelfde neer; een antwoord waarin we de vijf voordelen van het investeren in LinkedIn Ads benoemen. We sommen ze hieronder voor je op.
5 voordelen van LinkedIn Ads
- Eenvoudig in gebruik
Misschien wel een van de fijnste dingen om te horen; het platform is eenvoudig in gebruik. Een echte, doorgewinterde kenner hoef je dus niet te zijn om overweg te kunnen met LinkedIn en haar advertising mogelijkheden. In vergelijking met Google Ads heeft LinkedIn namelijk een stuk minder strategische opties, wat het makkelijker maakt om te begrijpen en het overzichtelijk houdt.Mocht je nou toch ergens tegenaan lopen en wens je extra ondersteuning op dit gebied? Dan kunnen wij je daar uiteraard bij helpen!
- Sterke leads vergaren op LinkedIn
LinkedIn staat bekend om haar gebruikers met vaak slechts een duidelijk doel. Denk bijvoorbeeld aan de zoektocht naar een nieuwe baan of het aanmelden voor informatieve bijeenkomsten. In vergelijking met platforms als Facebook en Instagram hebben gebruikers als doel geëntertaind te worden in plaats van dat ze het gebruiken om iets te bereiken. Doordat LinkedIn adverteren zo hyper-gefocust is, is de kans groter dat gebruikers op LinkedIn overgaan tot een gewenste actie dan op een Facebook of Instagram. Hierdoor ben je in staat hele sterke leads te genereren.
- Specifieke doelgroepen
Een groot voordeel van LinkedIn advertising is de mogelijkheid tot het creëren van hele specifieke doelgroepen. En wat gerichte targeting betreft; jouw boodschap komt aan bij gebruikers waarvan jij wil dat zij jouw advertentie zien, oftewel de meest interessante gebruikers voor jouw bedrijf. Dat maakt jouw campagne alleen maar succesvoller.Denk aan classificatie op basis van tijd, locatie, functietitel, branche, interesses en vaardigheden.
- Groei, groei, groei!
Ook LinkedIn zit niet stil wat betreft het aantal volgers dat zij heeft. Nog elke dag groeit het aantal (Nederlandse) profielen op het platform. Alleen als je kijkt naar de afgelopen 2 jaar: van 4,7 miljoen Nederlandse gebruikers in 2020 naar 5,0 miljoen in 2022. Dat is maar liefst een stijging van 6%! Een uitgestorven platform is het dus zeker niet.
- Bouw een zakelijk netwerk op
Misschien had je wel al het idee, maar LinkedIn is een professioneel medium waar professionals en bedrijven samenkomen met het idee connecties te maken met mensen relevant in hun branche. Veel gebruikers hebben dan ook als doel middels LinkedIn een baan te vinden, hun eigen bedrijf te promoten of om bepaalde successen binnen hun carrière te delen. Vooral voor bedrijven binnen de B2B wordt LinkedIn daarmee interessant.
Vraag aan jou…
Ben je het eens met bovenstaande voordelen? Of heb je wellicht het idee dat LinkedIn nog een ander, belangrijk voordeel te bieden heeft? Dan zouden we dat graag willen horen!En voor de lezers die denken: LinkedIn Ads, daar wil ik meer van weten of daar zou ik meer mee willen doen, laat het ons weten, dan kunnen we mogelijk bijspringen waar nodig.
Meer te weten komen...?
Op de hoogte blijven van nieuws, artikelen, tips en tricks? Dat komt goed uit! Wij hebben voor jou namelijk maandelijks een nieuwsbrief vol met relevante en praktische content. Dus... schrijf je hieronder - vrijblijvend - in: