Chatbots hebben de afgelopen jaren een grote vlucht genomen in de marketingwereld, en het stopt niet met groeien. AI helpt bedrijven de klantenservice te automatiseren, leads te genereren en de verkoop te verhogen. Hoe meer AI-chatbots er echter worden ontwikkeld, hoe meer de beperkingen van het huidige model duidelijk worden. Met de komst van Chat GPT-4 wordt een groot deel van deze beperkingen de wereld uit geholpen.
Wat is ChatGPT-4 en hoe krijg ik toegang?
GPT-4 is de opvolger van GPT-3.5, een conversatie-AI-model dat deep learning-technieken gebruikt om mensachtige gesprekken te voeren met behulp van kunstmatige neurale netwerken.
GPT-4 is ontwikkeld door OpenAI en is alleen beschikbaar voor Chat GPT Plus gebruikers. Hiertoe wordt er maandelijks een bedrag van 20 dollar gevraagd. Als je als ontwikkelaar gebruik wilt maken van de API, is er een wachtlijst.
GPT-4 versus GPT-3.5: Wat is het verschil?
Het belangrijkste verschil tussen GPT-4 en GPT-3 is het verschil van parameters in het model. GPT-4 heeft naar verluidt meer dan 175 biljoen parameters, terwijl GPT-3 er slechts 175 miljard heeft. Hierdoor is GPT-4 wel 100x zo krachtig dan zijn voorganger! Volgens OpenAI is GPT-4 geavanceerder op drie hoofdgebieden: creativiteit, langere context en visuele input. In termen van creativiteit zegt OpenAI dat GPT-4 veel beter is in het creëren van creatieve projecten en samenwerken met gebruikers. Dit wordt ook beïnvloed door de langere context input. GPT-4 kan nu tot 25.000 woorden aan gebruikers tekst verwerken, wat al 8x zoveel is dan het max aantal woorden van GPT-3. Je kunt GPT-4 zelfs een weblink sturen en hem laten communiceren met de tekst op die pagina.
Met GPT-4 kun je nu ook afbeeldingen gebruiken als startpunt voor dialogen. In het videovoorbeeld op de GPT-4-website laat een gebruiker een afbeelding zien van ballonnen die aan een touwtje zijn vastgeknoopt, waarbij de vraag wat er zou gebeuren als het touwtje breekt. GPT-4 zijn antwoord is dat de ballonnen zullen wegvliegen. Het is nog niet bekend of video's ook op deze manier kunnen worden ingezet.
Update: Moeten we de ontwikkeling van AI stoppen? Bekijk hier de open letter.
ChatGPT-4 API en distributie: Hoe kan ik het gebruiken?
Met de komst van GPT-4 API kunnen bedrijven hun eigen chatbots ontwikkelen door middel van geavanceerde AI-conversietechnologie. Hieronder staan enkele manieren waarop ontwikkelaars de GPT-4 API voor marketing kunt gebruiken om conversies te verhogen.
- Verbetert conversiepercentage:
Chatbots die de GPT-4 API gebruiken, kunnen slimmer worden geprogrammeerd, meer gepersonaliseerde antwoorden geven, klanten beter van dienst zijn en meer vertrouwen opbouwen. Dit zal de conversieratio's en de verkoop verbeteren.
- Marketingprocessen:
Chatbots kunnen worden geprogrammeerd om gerichte marketing berichten te verzenden op basis van klantinteracties, waardoor het klantbehoud en de loyaliteit worden vergroot.
- Klantenservice verbeteren:
Chatbots die de GPT-4 API gebruiken, kunnen vragen van klanten beantwoorden, producten aanbevelen en bestellingen plaatsen, waardoor het verkoopproces efficiënter en sneller verloopt..
Tot slot: Wat kunnen we verwachten?
We hebben gezien hoe bedrijven GPT-4 API gebruiken om hun klanten een betere ervaring te bieden, hun verkoopproces efficiënter te maken en hun marketingproces te automatiseren.
De toepassing van geavanceerde conversationele AI-technologieën binnen ondernemingen zal naar verwachting de komende jaren steeds belangrijker worden. Hierbij zal het ook een grote invloed hebben op de manier waarop zaken worden gedaan. Correct gebruik van deze technologie zal bedrijven helpen hun toekomst te verbeteren en nieuwe hoogten te bereiken in de wereld van technologie en zaken.