Deliverables
Toename van online verkeer
Stijging in internationale verkoop

Probleem

Pottery Pots zag de kans om meer te halen uit hun online zichtbaarheid en vindbaarheid. Hoewel ze bekend stonden om hun hoogwaardige producten, geloofde het bedrijf dat er aanzienlijke groeimogelijkheden waren door hun digitale aanwezigheid te verbeteren en beter in te spelen op de behoeften van internationale klanten.

Oplossing

Om deze kans te benutten, ontwikkelde en implementeerde wij een uitgebreide, internationale digitale marketing campagne. Deze campagne bestond uit de volgende onderdelen:

  1. Meertalige SEO-optimalisatie: We optimaliseerden de website voor zoekmachines in meerdere talen, waardoor Pottery Pots beter vindbaar werd in verschillende landen. Dit betrof zowel technische SEO, contentoptimalisatie als linkbuilding.
  2. Gerichte Google Ads advertenties: Door gebruik te maken van data-analyse en marktsegmentatie creëerden we gerichte Google Ads campagnes die specifiek waren afgestemd op de verschillende doelmarkten. Hierdoor konden we zeer gerichte advertenties tonen aan potentiële klanten in diverse landen.
  3. Verbeteringen aan het e-commerce platform: We verbeterden de gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit van het e-commerce platform. Dit omvatte onder andere een snellere laadtijd en een intuïtieve navigatiestructuur
  4. SEE-THINK-DO-CARE funnel: We implementeerden een uitgebreide marketingfunnel gebaseerd op het SEE-THINK-DO-CARE model. Dit model helpt bij het begeleiden van potentiële klanten door de verschillende stadia van de klantreis:
    • SEE: Bewustwording creëren bij een breed publiek.
    • THINK: Potentiële klanten informeren en betrekken.
    • DO: Het stimuleren van conversies en aankopen.
    • CARE: Het behouden van klanten en stimuleren van herhaalaankopen.
  5. Lookerstudio dashboard: We maakten gebruik van een overzichtelijk Lookerstudio dashboard om de resultaten van de campagne te meten en te visualiseren.

Resultaten

De strategische aanpak heeft ondersteund in een significante toename van zowel online verkeer als internationale verkoop. Enkele van de meest opvallende resultaten waren:

  • Een toename van meer dan 20% in verkeer naar de website.
  • Een grote omzetgroei, waarmee de internationale expansie van Pottery Pots een stevige basis kreeg.

Dankzij deze succesfactoren heeft Pottery Pots niet alleen hun internationale aanwezigheid vergroot, maar ook hun merk versterkt en de basis gelegd voor toekomstige groei en succes in nieuwe markten.

No items found.
Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?
Plan een gratis consult!

Wat onze klanten over ons zeggen

5.0 sterren op basis van 43 waarderingen.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
ISM Clubhouse West
Sup Sup Club
Regina Floral Feelings
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter