FAQ
Wat is het verschil tussen Snaps en Snapchat-advertenties?
- Anders dan de gewone, organische Snaps, moet je voor Snapchat-advertenties betalen. Het is gesponsorde content, oftewel content die jij tegen betaling aan jouw doelgroep aanbiedt. Zo kun jij bepalen dat een aanzienlijk groep aan mensen gegarandeerd jouw boodschap ontvangen; dit is vaak onzeker als je het organisch doet.
- Snapchat-advertenties zijn slechts voor tien seconden zichtbaar bij afspelen in plaats van Snaps - geplaatst in de story - die 24 uur te beschouwen zijn.
- Snapchat-advertenties worden getoond tussen de Snapchat Stories van het door jou gekozen publiek. Daarmee kan de advertentie meermaals op een dag getoond worden aan een en dezelfde gebruiker, terwijl gebruikers bij Snaps specifiek weer terug naar de gebruiker moeten gaan om dezelfde Snap opnieuw te bekijken.
Wat betekenen de termen 'Snap' en 'Snapchatstory'?
Snaps zijn eigenlijk afbeeldingen of video’s die je naar jouw volgersbase stuurt. Snackable, omdat het maar voor een periode van 24 uur beschikbaar is om te bekijken. Na die 24 uur wordt de content automatisch verwijderd. Enkele snaps achter elkaar wordt een ‘Snapchat story’ genoemd. Middels een zogenoemde ‘Snapchat Story’ ben jij als bedrijf in staat om op een leuke manier aan je publiek laten zien wat je allemaal bezighoudt.
Waarom Snapchat advertising?
Mensen houden van snackable content. Content die kort maar krachtig is; voornamelijk visueel ingesteld. Vandaar dat Snapchat ook zo geliefd is onder een groot aantal gebruikers. Ruim 306 miljoen mensen gebruiken dagelijks gemiddeld 30 minuten Snapchat. Voornamelijk millennials en Gen Z behoren tot deze groep. Mocht jouw doelgroep toevallig hiermee overeenkomen? Dan zou Snapchat advertising mogelijk nog deuren voor je kunnen openen; beter bereik en betere resultaten!