FAQ
Wat is een artiestenprofiel?
Een artiestenprofiel is jouw persoonlijke homepage op Spotify. Hier weergeef je al jouw muziek en kunnen fans meer informatie over je vinden. Zo kun je:
- Foto's van jezelf toevoegen
- Een bio schrijven
- Een Keuze van de artiest toevoegen
- Een Playlist van de artiest weergeven
- Een Door artiest gekozen inzamelingsactie toevoegen
Krijg middels deze link toegang tot Spotify for Artists: https://artists.spotify.com/claim
Wat is Spotify Artiesten/Spotify Artists?
Spotify artiesten is voor iedereen die muziek maakt. Hierbij maakt niet uit of je een gevestigde artiest of een nieuweling bent. Het is een manier om jouw nieuwe nummers te kunnen pitchen bij editors van een aantal van de meest gevolgde playlists ter wereld. Op die manier zet je jezelf op de kaart.Daarnaast kan je je fans inspireren middels de verschillende profiel tools, waarbij je je bio en foto’s kunt veranderen, keuze van de artiest, uitgelichte playlists, links van inzamelingsacties en herhalende visuals aan je nummers toe te voegen met Canvas.Tot slot kun je ook inzien hoe je nummers het doen, hoe je ontdekt wordt en waar je publiek zich bevindt aan de hand van de beschikbare statistieken. Aldus biedt Spotify Artists alle tools die je nodig hebt om je aanhang en carrière op Spotify op te bouwen.
Waarom Spotify voor bedrijven?
Spotify is een online plek met meer dan 380 miljoen luisteraars die in 184 markten muziek ontdekken. Middels deze app kunnen muziekliefhebbers gemakkelijk de juiste muziek of podcast vinden voor elk moment. Dit kan op onder andere een telefoon, een computer en een tablet. Ook kan ingezet worden als een marketing tool om een bepaalde doelgroep te bereiken met doelgerichte content. Middel Spotify marketing genereer je op die manier niet alleen meer naamsbekendheid, maar mogelijk ook meer fans. Dat is toch wat je als artiest wil?
Waarom is Spotify belangrijk?
De kracht van audio is vaak sterk in het overbrengen van een bepaalde boodschap. Spotify helpt je hierbij door jouw boodschap af te leveren op het exacte moment dat mensen klaar zijn om het te horen. Met de vele targeting mogelijkheden kun je daarmee luisteraars bereiken op verschillende locaties, apparaten, momenten en formaten. Grote kans dus dat jouw boodschap gehoord wordt en dat hier een lead uit ontstaat!