FAQ
Hoe werkt het opzetten van een campagne?
1. Keyword research
Welke relevante zoekwoorden zijn belangrijk voor de doelgroep?
2. Concurrentieanalyse
Welke concurrenten zijn er actief op deze zoekwoorden en wat zijn de huidige best-practices?
3. Campagne setup
Een resultaatgerichte opzet van de campagne is cruciaal voor een goedlopende campagne. De juiste instellingen, targeting, opties en tactieken dienen vooraf uitgestippeld te worden.
4. Google Analytics setup
Visitor tracking, instellen van doelen, tag manager en Ads conversion tracking.
Hoe werkt het opzetten van een Bing campagne?
1. Keyword research
Welke relevante zoekwoorden zijn belangrijk voor de doelgroep?
2. Concurrentieanalyse
Welke concurrenten zijn er actief op deze zoekwoorden en wat zijn de huidige best-practices?
3. Campagne setup
Een resultaatgerichte opzet van de campagne is cruciaal voor een goedlopende campagne. De juiste instellingen, targeting, opties en tactieken dienen vooraf uitgestippeld te worden.
4. Google Analytics setup
Visitor tracking, instellen van doelen, tag manager en conversion tracking.
Hoe werkt het opzetten van een Instagram campagne?
Campagnes ontwerpen, instellen en opzetten
Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer volgers voor je bedrijf? Wij zorgen voor een succesvolle Instagram strategie en campagnes met een maximaal rendement. Instagram is een perfect medium om heel gericht de doelgroep te benaderen door de demografische- en geografische gegevens die via Facebook beschikbaar zijn.
Hoe werkt het opzetten van een LinkedIn campagne?
Campagnes ontwerpen, instellen en opzetten
Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer zakelijke deals sluiten? Wij zorgen voor een succesvolle LinkedIn strategie en campagne met een maximaal rendement. LinkedIn is een perfect medium om heel gericht de zakelijke doelgroep te benaderen door middel van de demografische- en geografische gegevens die binnen dit medium beschikbaar zijn.
Hoe worden we gevonden en gezien?
Het start met gevonden worden bij zoekopdrachten (zoekwoordonderzoek en concurrentieanalyse helpen hierbij) en aanwezig zijn op de relevante touchpoints. Omdat de strijd voor aandacht echter steeds heftiger wordt, is het net zo belangrijk om te investeren in een actieve maar effectieve verspreiding van je content en een contentplan op te maken. Een content kalender kan je hierbij helpen.
Hoe werkt het opzetten van een Facebook campagne?
Campagnes ontwerpen, instellen en opzetten
Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer Facebook-likes voor je bedrijf? Wij zorgen voor een succesvolle Facebook strategie en campagne met een maximaal rendement. Facebook is een perfect medium om heel gericht de doelgroep te benaderen door middel van de demografische- en geografische gegevens die binnen dit medium beschikbaar zijn.
Is er een linkbuilding checklist?
- Kwaliteit boven kwantiteit
- Diversiteit in links
- Goede anchorteksten
- Natuurlijk linkprofiel
- Content is king
- White-hat methodes
- Geen spam links
Hoe Pinterest zakelijk gebruiken?
Om Pinterest zakelijk te kunnen gebruiken, is een zakelijk account op dit platform van essentieel belang. Er zijn verschillende mogelijke manieren om een zakelijk account aan te maken, hetgeen afhankelijk is van de situatie:1. Je hebt nog nooit eerder Pinterest gebruikt en je wil een zakelijk account.
- Klik rechtsboven in het scherm op ‘’Registreren’’
- Klik op ‘’Een zakelijk account maken’’
- Vul je persoonlijke gegevens in: e‑mailadres, wachtwoord en leeftijd
- Klik op ‘’Account maken’’
- Maak je profiel volledig door de velden bij ‘’Je profiel opbouwen’’ en ‘’Omschrijf je bedrijf’’ in te vullen
- Maak een keuze tussen wel of niet adverteren op Pinterest
- Bepaal zelf waar in het proces je wil beginnen of klik op het kruisje om je zakelijke account te bekijken.
2. Je hebt al een persoonlijk Pinterest account, maar wil een apart zakelijk account (gescheiden van je persoonlijke account, met een ander e‑mailadres).
- Klik rechtsboven in het scherm op ‘’Registreren’’
- Klik op ‘’Een zakelijk account maken’’
- Vul je persoonlijke gegevens in: e‑mailadres, wachtwoord en leeftijd
- Klik op ‘’Account maken’’
- Maak je profiel volledig door de velden bij ‘’Je profiel opbouwen’’ en ‘’Omschrijf je bedrijf’’ in te vullen
- Maak een keuze tussen wel of niet adverteren op Pinterest
- Bepaal zelf waar in het proces je wil beginnen of klik op het kruisje om je zakelijke account te bekijken.
3. Je hebt al een persoonlijk Pinterest account en je wil deze koppelen aan een (nog niet aanwezig) zakelijk account.
- Log in op je (persoonlijke) Pinterest-account
- Klik rechtsboven in het scherm op het icoon van een pijltje-omlaag
- Klik op ‘’Account toevoegen’’
- Klik op ‘’Maak een gratis zakelijk account’’
- Klik op ‘’Maken’’
- Klik op ‘’Een gekoppeld zakelijk account maken’’
- Klik op ‘’Gekoppeld account maken’’
- Vul de velden in bij ‘’Je profiel opbouwen’’ en ‘’Omschrijf je bedrijf’’
- Maak een keuze tussen wel of niet adverteren op Pinterest
- Bepaal zelf waar in het proces je wil beginnen of klik op het kruisje om je zakelijke account te bekijken.
4. Je hebt al een persoonlijk Pinterest account en je wil deze omzetten in een zakelijk account.
- Log in op je (persoonlijke) Pinterest-account
- Klik rechtsboven in het scherm op het icoon van een pijltje-omlaag
- Klik op ‘’Instellingen’’
- Klik links in het menu op ‘’Accountinstellingen’’
- Scrol omlaag en klik op ‘’Account Wijzigingen’’
- Klik op ‘’Omzetten naar een zakelijk account’’
- Klik op ‘’Account omzetten’’
- Vul de velden in bij ‘’Je profiel opbouwen’’ en ‘’Omschrijf je bedrijf’’
- Maak een keuze tussen wel of niet adverteren op Pinterest
- Bepaal zelf waar in het proces je wil beginnen of klik op het kruisje om je zakelijke account te bekijken.
Hoe vaak worden aangepaste doelgroepen bijgewerkt? Is het automatisch?
Aangepaste doelgroepen van websites worden automatisch bijgewerkt wanneer mensen die binnen de op gegeven regels vallen, naar uw pagina navigeren. Andere aangepaste doelgroepen kunnen handmatige updates van het onderliggende bronpubliek nodig hebben of kunnen updatetools van derden gebruiken voor meer geautomatiseerde updates.
Hoe vaak worden vergelijkbare doelgroepen bijgewerkt? Is het automatisch?
Lookalike doelgroepen worden elke drie tot zeven dagen automatisch geüpdatet, zolang je nog steeds actief advertenties op het publiek target.
Hoe werkt attributie op Facebook?
Wanneer iemand je advertentie op Facebook, Instagram of het Audience Network ziet, kan diegene verschillende acties ondernemen, zoals een video in de advertentie bekijken of je website bezoeken en een product kopen.Als je de acties wilt bekijken die rechtstreeks in je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een videoweergave of een klik op een link, navigeer je naar Advertentiebeheer en bekijk je de desbetreffende metrische kolommen. Facebook schrijft acties die via je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een aankoop op je website, toe aan je advertentie als deze binnen een bepaald aantal dagen zijn verricht.
Hoe werkt de Facebook-veiling?
Bij de prestaties van de advertentieveiling op eigendommen van Facebook wordt rekening gehouden met een verscheidenheid aan factoren, waaronder het bod, geschatte actieratio en relevantie van de avertentie (het bouwen van een acroniem dat gewoonlijk BEAR wordt genoegd).
Hoe vaak kan ik het beste e-mailen?
Dit hangt van een aantal factoren af. Het belangrijkste is dat je interessante content kan bieden waar je doelgroep op zit te wachten. Dus wanneer jij iedere dag een interessante mail kan sturen die je doelgroep opent en leest dan is een dagelijkse frequentie prima! In de praktijk komt het vaak neer op een maandelijkse e-mailreeks. Je komt er achter wanneer je test met het versturen van goede e-mails! Kijk naar de open rate, click rate en eventuele unsubscribers.
Hoe werkt het onderhouden van een Bing campagne?
Campagnebeheer en management
Campagnebeheer dient op wekelijkse basis te geschieden zodat het Microsoft Ads budget zo efficiënt mogelijk wordt ingezet. Door middel van campagnebeheer wordt voorkomen dat er teveel betaald wordt voor zoekwoorden en dat de juiste, relevante en winstgevende zoekwoorden worden bereikt. Ons campagnebeheer gebeurt dagelijks tot wekelijks en is maandelijks opzegbaar.
Hoe werkt Google Ads?
Bij elke zoekopdracht wordt er een veiling gestart. Vervolgens wordt er een bod geplaatst. De combinatie van het bod en andere factoren zoals relevantie, kwaliteit van de landingspagina en CTR bepalen uiteindelijk welke advertenties vertoond worden en op welke positie in de zoekresultaten ze staan. Met Google Ads betaal je alleen als er op jouw advertentie geklikt wordt.
Hoe werkt het Google Ads campagne onderhoud?
Campagne management en onderhoud
Campagnebeheer dient op wekelijkse basis te geschieden zodat het Ads budget zo efficiënt mogelijk wordt ingezet. Door middel van campagnebeheer wordt voorkomen dat er teveel betaald wordt voor zoekwoorden en dat de juiste, relevante en winstgevende zoekwoorden worden bereikt. Ons campagnebeheer gebeurt dagelijks tot wekelijks en is maandelijks opzegbaar.
Hoe weet ik hoe mijn Ads presteren?
Wij meten alle prestaties van de campagnes en maken dit inzichtelijk via een real-time dashboard. De prestaties worden tevens aan het einde van de maand gerapporteerd. Met deze data driven werkwijze wordt het campagne budget optimaal ingezet.
Hoe werkt Microsoft advertising?
Bij elke zoekopdracht wordt er een veiling gestart. Vervolgens wordt er een bod geplaatst. De combinatie van het bod en andere factoren zoals relevantie, kwaliteit van de landingspagina en CTR bepalen uiteindelijk welke advertenties vertoond worden en op welke positie in de zoekresultaten ze staan. Met Microsoft Ads betaal je alleen als er op jouw advertentie geklikt wordt. De kosten liggen vaak lager dan bij Google Ads omdat er minder concurrentie is.
Hoe werkt het adverteren op Instagram?
Instagram neemt sterk toe aan populariteit. Het is onderdeel geworden van Facebook en je adverteert op het platform dan ook via Facebook. De campagnes zijn eenvoudig te beheren via Facebook. Via Instagram zelf is het nog steeds niet mogelijk om via de desktop, browser of laptop iets te plaatsen. Je kunt wel via de browser je account, likes, volgers en andere accounts bekijken. Alleen een post online zetten is niet genoeg bij het adverteren op Instagram. Het is vooral van belang om de juiste mix te vinden tussen de advertentie, doelgroep, timing, sfeer en engagement. Door actief op zoek te gaan naar de juiste hashtags en de juiste gebruikers kan jouw advertentie zomaar een conversie knaller worden voor jouw product of merk. Het levert in een maand tijd soms wel meer dan 5000 volgers op.
Hoe werkt het onderhouden van een Instagram campagne?
Campagne management
Zodra je campagne loopt, is het belangrijk om deze te blijven volgen. Hoe effectief is de campagne? Hoe besteed je je budget gedurende de dag? En hoe reageert de doelgroep op de advertenties? Met dagelijks tot wekelijks campagne beheer blijven alle campagnes up-to-date. Management van Instagram campagnes is maandelijks opzegbaar.
Hoe weet ik hoe mijn LinkedIn advertenties presteren?
Hoe werkt het onderhouden van een LinkedIn campagne?
Campagne management
Zodra je campagne loopt, is het belangrijk om deze te blijven volgen. Hoe effectief is de campagne? Hoe besteed je je budget gedurende de dag? En hoe reageert de doelgroep op de advertenties? Met dagelijks tot wekelijks campagne beheer blijven alle campagnes up-to-date. Management van LinkedIn campagnes is maandelijks opzegbaar.
Hoe werkt het adverteren op Facebook?
Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Door te adverteren op Facebook komt dit ideaalplaatje voor adverteerders weer een stukje dichterbij. Door gebruik te maken van de demografische- en geografische gegevens die binnen Facebook beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. De combinatie met een sociale context waarbinnen de advertenties worden vertoond, maakt dit medium nóg krachtiger. Facebook heeft in Nederland inmiddels meer dan 9,6 miljoen gebruikers.
Hoe werkt het adverteren op LinkedIn?
LinkedIn is ideaal voor bedrijven die zich puur richten op de zakelijke markt. Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Door te adverteren op LinkedIn komt dit ideaalplaatje voor adverteerders weer een stukje dichterbij. Door gebruik te maken van de demografische- en geografische gegevens die binnen LinkedIn beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. De combinatie met een zakelijke context waarbinnen de advertenties worden vertoond, maakt dit medium nóg krachtiger. LinkedIn heeft in Nederland inmiddels meer dan 4,4 miljoen gebruikers.
Hoe weet ik hoe mijn Facebook campagnes presteren?
Wij meten alle prestaties van de campagnes. De prestaties worden aan het einde van de maand gerapporteerd. Met deze data driven werkwijze wordt het campagne budget optimaal ingezet.