FAQ

Hoe werkt het onderhouden van een Facebook campagne?

Campagne management

Zodra je campagne loopt, is het belangrijk om deze te blijven volgen. Hoe effectief is de campagne? Hoe besteed jij je budget gedurende de dag? En hoe reageert de doelgroep op de advertenties? Met dagelijks tot wekelijks campagne beheer blijven alle campagnes up-to-date. Management van Facebook campagnes is maandelijks opzegbaar.

Facebook marketing

Hoe kan ik specifieke apparaten op Facebook of Instagram targeten?

Facebook heeft verschillende targetingopties. Weten welke je moet kiezen voor specifieke scenario’s kan verwarrend zijn.In advertenties is een specifiek product of een specifieke service mogelijk alleen relevant voor eigenaren van een bepaalde apparaten. Een Facebookadvertentie voor een IPad-hoes is bijvoorbeeld misschien niet handig als deze wordt getoond aan een beoogde klant die dat apparaat niet bezit. Adverteerder wil misschien bepalen of de advertentie alleen wordt gezien door degenen die dat specifieke apparaat gebruiken.

Targeting

Hoe een LinkedIn bedrijfspagina maken?

LinkedIn, een belangrijk zakelijk kanaal. Hoe zorg je er echter voor dat je in het bezit bent van een bedrijfspagina om leads te genereren, mensen te werven of publiciteit te verkrijgen?Dat kan in 5 simpele stappen!

  1. Druk rechtsboven in je LinkedIn startpagina op de negen puntjes onder de naam ‘Work’
  2. Onderaan verschijnt een optie met ‘Bedrijfspagina maken’
  3. Kies een type pagina die van toepassing is op jouw bedrijf (klein bedrijf, gemiddeld/groot bedrijf, showcasepagina of onderwijsinstelling)
  4. Vul enkele details in met betrekking tot je bedrijf
  5. Bevestig je pagina door op de knop ‘Pagina maken’ te drukken
LinkedIn advertising

Hoe LinkedIn profiel verbeteren?

Om op te vallen voor recruiters in de online wereld is het van belang je profiel op LinkedIn goed te gebruiken. De vraag die hierbij opspeelt is alleen hoe?Allereerst is het van belang te kijken naar je profiel door de volgende punten te doorlopen:

  1. Gebruik een professionele profielfoto. Je wilt immers niet de indruk wekken dat je een losgeslagen persoon bent die geen waarde hecht aan professionaliteit. Maak dan ook geen gebruik van filters, draag nette kleding, maak een foto van de voorkant van je gezicht, kies geen vakantiefoto uit, kies voor een witte achtergrond en draag niet te veel afleidende accessoires.
  2. Een pakkende headline is belangrijk om de aandacht van de bezoeker na het zien van jouw foto te behouden. De headline is het stukje tekst onder je profielnaam. Dit stukje tekst is ook zichtbaar in de zoekresultaten van LinkedIn en op het moment dat een persoon een bericht naar je wilt sturen. Het is dan ook van belang dat hierin vermeldt wordt wat je doet en waarin je mogelijk bent geïnteresseerd.
  3. Maak je persoonlijkheid volledig door het stukje van ‘Info’ verder in te vullen met wie je bent als persoon, waar je goed in bent (sterke eigenschappen en talenten), wat je wilt bereiken, waar je naar op zoek bent en waarom nou juist jij interessant bent voor een toekomstige werkgever.
  4. Vul je profiel verder aan met je werkervaring, voltooide opleidingen, vaardigheden cursussen, prestaties en of certificaten.
  5. Vraag directe collega’s, je manager of eindbaas om een aanbeveling/referentie te maken. Dit zorgt voor meer betrouwbaarheid. Het is immers social proof!

Nadat deze punten voltooid zijn, is het goed om aandacht te schenken aan onderstaande punten:

  1. Wil je dat mensen je zien dan is netwerken van belang. Ga op zoek naar mensen die je reeds kent of voeg andere interessante personen toe als connectie.Let wel dat de kwaliteit altijd boven kwantiteit gaat.
  2. Laat recruiters weten dat je beschikbaar bent voor een nieuwe uitdaging door de hiervoor bestemd functie binnen LinkedIn aan te zetten. Een dergelijke optie inschakelen is enkel zichtbaar voor recruiters. Geen angsten dus dat jouw collega’s het mogelijk gaan zien!
  3. Maak je profiel openbaar zodat iedereen je profiel kan bewonderen.
  4. Publiceer zelf ook artikelen of bijdragen op LinkedIn om top-of-mind te blijven onder jouw connecties. Dit laat tevens zien dat je serieus bent en actief.

Hoe kan ik mijn publiek op Facebook beperk tot een bepaalde groep mensen?

Er zijn 3 mogelijkheden om dit te doen. Dit kan je lezen in het volgende artikel:https://www.jonloomer.com/restrict-facebook-audience/#disqus_thread

Facebook doelgroep

Hoe maak ik een niet-gepubliceerd/ donker bericht op Facebook? Hoe publiceer ik een niet-gepubliceerd bericht?

Ongepubliceerde/donkere berichten worden gemaakt wanneer je een advertentie maakt in advertentiebeheer zonder een bestaand bericht van uw pagina te gebruiken.

Facebook marketing

Hoe kan ik mijn advertenties op bepaalde tijden van de dag weergeven?

Een advertentieset plannen kan gemakkelijk in Advertentiebeheer van Facebook.

  1. Maak een nieuwe advertentieset
  2. Op het advertentieniveau scrol je naar het gedeelte budget en planning.
  3. Kies je looptijdbudget in het vervolgkeuzemenu budget en planning
  4. Selecteer meer opties weergeven, beweeg de muisaanwijzer over advertentieplanning en selecteer bewerken
  5. Selecteer advertenties volgens planning weergeven.
  6. Klik om de tijden te kiezen waar je wilt dat je advertentieset wordt weergegeven.
  7. Als je je in stapsgewijs proces bevindt, klik je op doorgaan. Je advertentieset is gepland.
  8. Als je je in snel maken bevindt, klik je op sluiten als je een concept van de advertentieset wilt opslaan of op publiceren als je je advertentie wilt publiceren. Je advertentieset is gepland.
Facebook marketing

Hoe kan ik mijn Facebook-pixel delen?

Beide partijen hebben een Facebook Business Manager-account nodig. U kunt een pixel delen met een partner. U kunt een pixel delen met een advertentieaccount.

Algemeen

Hoe kan ik mijn paginabereik of advertentiebereik berekenen?

Facebook Reach is een van de statistieken die je vaak hoort als het gaat om Facebook-rapportage. Wanneer we rapporteren op Facebook Reach, zijn er twee: Facebook Page Reach en Facebook Post Reach.

Facebook marketing

Hoe kan ik mijn budgetten effectiever schalen?

Om succes op te schalen, kun je niet alleen je budget verhogen. Deze kun je besteden aan je Facebookcampagnes of advertentiesets. Laat deze staan en je ziet goede resultaten. Dit wordt ook wel verticaal opschalen genoemd.Er is ook nog horizontale schaalvergroting: hierbij spreidt een adverteerder meerdere tests uit over meerdere advertentiesets. Een advertentieset is een Facebookadvertentiegroep waarin instellingen zoals targeting, planning, optimalisatie en plaatsing worden bepaald.

Algemeen

Hoe kan ik toegang geven tot de productcatalogus?

Om toegang te verlenen tot de productcatalogus aan een partner, dien je enkele handelingen in de Bedrijfsmanager van je bedrijf te verrichten. Hierbij vertellen wij jou hoe je deze toegang kan geven. De catalogus blijft bij het verlenen van toegang in het eigendom van de huidige eigenaar.

  1. Log in je Bedrijfsmanager.
  2. Selecteer ''Gegevensbronnen''.
  3. Ga naar het tabblad ''Catalogi'' en selecteer de naam van de catalogus waaraan je een partner wilt toewijzen.
  4. Klik op ''Partner toewijzen''.
  5. Voer vervolgens het volgende bedrijfs-ID nummer van Baas & Baas in bij ''Bedrijfs-ID'': 1515953885365021.
  6. Klik op ''Catalogus beheren''.

Hoe kan ik op korte termijn een online marketing campagne starten?

Bij Baas & Baas kunnen we een gratis audit van je huidige campagnes uitvoeren of we kunnen vanaf nul beginnen.Heb je al Google analytics, Facebook of Google ads? Dan kun je via deze pagina je gegevens achterlaten en dan kunnen wij toegang vragen tot je huidige materiaal. Deze kun je vervolgens accepteren en dan kunnen we binnen drie werkdagen een audit van je huidige campagnes uitvoeren.

Algemeen

Hoe lang duurt de workshop?

De Facebook Marketing workshop duurt in principe van 10:00 tot 17:00 en bevat twee tot drie pauzes. Natuurlijk kunnen wij de duur van de Facebook workshop ook aanpassen naar jouw wensen. Daarnaast is het ook mogelijk om een halve dag training te krijgen. Voor vragen of meer informatie kun je vrijblijvend contact met ons opnemen.

Facebook training

Hoe lang duurt de workshop?

De SEO workshop duurt in principe van 10:00 tot 17:00 en bevat twee tot drie pauzes. Natuurlijk kunnen wij de duur van de SEO workshop ook aanpassen naar jouw wensen. Daarnaast is het ook mogelijk om een halve dag SEO training te krijgen. Voor vragen of meer informatie kun je vrijblijvend contact met ons opnemen.

SEO training

Hoe kun je zelf aan waardevolle backlinks komen?

  1. Er zijn genoeg manieren om zelf waardevolle backlinks te verzamelen. De meest eenvoudige tip is door middel van social media. Is er in ieder social media profiel wel een juiste link naar jouw website opgenomen? Vaak zijn deze links no-follow, maar het is alsnog belangrijk om ook de social media naar je site te laten verwijzen en omgekeerd.
  2. Heb je partners, klanten of andere dienstverleners? Vraag of zij een verwijzing naar jou willen opnemen. Veel bedrijven vermelden elkaar op hun site als case, portfolio of klant.
  3. Zijn er al sites die naar jou site verwijzen? Controleer dan of ze wel een link naar je site hebben opgenomen. Dit kun je simpelweg vinden door te Googlen op je bedrijfsnaam.
  4. Er zijn altijd relevante blogs en fora over het onderwerp van jouw site. Probeer daar actief aan bij te dragen en je mening of waarde te leveren.
  5. Waardevolle content publiceren. Zorg dat jouw content er boven uitsteekt! Wie gezien wilt worden moet tegenwoordig top kwaliteit leveren. Je komt er niet meer mee weg door een x aantal keer jouw keyword te verwerken in de tekst. Het is noodzakelijk om top cornerstone content te schrijven. Deze content zal automatisch door jouw volgers worden gedeeld. Ook de social shares leveren waarde, de social shares zijn volgens vele onderzoeken steeds belangrijker geworden in het algoritme van Google. Zorg dus ook voor engagement op social media.
  6. Gastbloggen: Steeds meer bedrijven zien het belang van content marketing en zijn daarom altijd op zoek naar goede content. Des te meer reden om zelf goede content te schrijven, zodat zij het kunnen gaan delen. Daarnaast kun je natuurlijk gebruik maken van hun platforms door een gastblog aan te leveren.
Linkbuilding

Hoe een LinkedIn profiel maken?

Wil jij een kijkje nemen in de online zakelijke wereld? Dat kan! In het volgende stappenplan laten wij jou weten welke stappen je moet zetten om een LinkedIn profiel aan te maken:

  1. Ga naar https://www.linkedin.com/home
  2. Druk rechtsboven in op de knop ‘Aanmelden’
  3. Druk vervolgens op ‘Lid worden’
  4. Meld je aan door je e-mailadres en een wachtwoord in te vullen of doe dit middels je Google account
LinkedIn advertising

Hoe kan ik mijn advertentieprestaties in verschillende demografische segmenten begrijpen?

Je kunt hiervoor Breakdowns toepassen in Advertentiebeheer.

Facebook marketing

Hoe kan ik kijkers vergelijken tussen Facebook en Instagram?

Je kunt Ads Manager gebruiken om doelgroep groottes tussen deze platforms te analyseren en te vergelijken, hoewel dit een beetje handmatige aanpak vereist.

Facebook analytics

Hoe kan ik de frequentie van de advertenties op Facebook / Instagram beperken?

Er zijn verschillende opties om de frequentie te beheren.

  1. Gebruikte advertenties opnieuw gebruiken. Als je alleen advertenties weergeeft in de nieuwsfeed, kun je een negatief effect gaan zien wanneer je regelmatig dezelfde mensen bereikt. Dit zijn advertenties die de routine van een gebruiker verstoren. Maar andere plaatsingen zijn niet zo opdringerig.
  2. Duur van de campagne.
  3. Kwaliteit van de doelgroep. Als je je richt op mensen die je kunnen en vertrouwen, zullen ze je eerder een touwtje geven over hoe vaak je ze bereikt.
  4. Werkt het nog steeds? Uiteindelijk is dit het enige wat belangrijk is om te bepalen of de frequentie te hoog is. Is de campagne winstgevend? Werkt het nog steeds?
Facebook marketing

Hoe kan ik een evergreen-campagne op Facebook maken die continu loopt?

Een groenblijvende Facebook-campagne kan één advertentie of tientallen advertenties gebruiken. Het kan een aantal of weken aan elke gebruiker worden getoond.Creëer een triggeractie. Meestal kan dit een registratie zijn of zelfs een aankoop op laag niveau. Een actie die wat volume heeft en is het doel om later wat grotere actie te ondernemen. Belangrijk is dat een gebruiker deze actie slecht één keer uitvoert en niet meer kan doen. Dit is belangrijk om elke keer dat een bezoeker die actie uitvoert, doorlopen ze de altijdgroene Facebook-campagne opnieuw. Dat maakt registraties en kleine eenmalige aankopen ideaal.

Facebook marketing

Hoe geef ik toegang tot een Google Analytics-account?

Een nieuwe gebruiker kun je toevoegen door de volgende stappen te volgen:

  1. Log in bij Google Analytics.
  2. Klik op Beheerder en ga naar het gewenste account.
  3. Klik in de kolom Account op Gebruikersbeheer.
  4. Klik in de lijst Accountgebruikers op + en klik vervolgens op Nieuwe gebruikers toevoegen.
  5. Geef het e-mailadres op voor het Google-account van de gebruiker.
  6. Selecteer Nieuwe gebruikers via e-mail op de hoogte brengen om een bericht naar de gebruiker te sturen.
  7. Selecteer de gewenste rechten.
  8. Klik op Toevoegen.

Hoe accepteer ik een toegangsverzoek voor het beheren van Facebook advertentieaccount?

Om er voor te zorgen dat Baas & Baas jouw Facebook advertentieaccount kan inzien en/of bewerken, is het van belang dat je toegang verleent voor het beheren. Baas & Baas vraagt dit verzoek tot toegang vanuit het eigen Facebook advertentiebeheer account aan. Hoe je zo'n verzoek accepteert zullen we hieronder toelichten:

  1. Ga naar business.facebook.com
  2. Ga naar 'Bedrijfsinstellingen'.
  3. Klik linksonder op ''Verzoeken''.
  4. Klik vervolgens op ''Ontvangen''.
  5. Accepteer het verzoek door te klikken op ''Goedkeuren''.

Hoe helpen wij de klant een stap verder?

Denk hierbij aan de vragen en behoeftes van de klant en hoe je daar relevant op kunt inspelen met de juiste content, de juiste plek en het juiste moment. Door middel van een F.A.Q. bijvoorbeeld.

Content marketing

Heb een Facebook-pagina nodig om op Facebook te adverteren?

Ja. Facebook vereist dat gebruikers een persoonlijke Facebook-pagina hebben om toegang te krijgen tot Ads Manager om advertenties te maken.

Facebook marketing

Hoe accepteer ik een Google Ads verzoek?

Je ontvangt een bevestigingsmail als iemand je uitnodigt om toegang te krijgen tot een Google Ads-account. Klik op de link in de e-mail en volg de stappen op je scherm om de uitnodiging te accepteren.Als iemand je uitnodigt om toegang te krijgen tot een  Google Ads-account met een e-mailadres dat je hebt opgegeven als een alternatief e-mailadres, kun je de uitnodiging gewoon accepteren. Je krijgt dat toegang tot Google Ads met het alternatieve e-mailadres of het primaire e-mailadres dat gekoppeld is aan je Google-account.

What our customers say about us

5.0 stars based on 43 ratings.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Bakers & Bananas
ISM Clubhouse West
DGTL Health
PANCAKES Amsterdam
VondelGym
't Klooster Interieurmakers
Henri Willig
Bar Italia
Gouden Reael
Orange Capital Partners
Kuin BV
Royal Moti Mahal
Ruben Philipse Photography
Pottery Pots
The Sunny Burger Co.
Hemels AFbouw
Klaartje Quirijns
DLE.Energy
EVA Recruitment
Sophie Falkena