De manier om jouw website te scannen zoals Google dat ook goed
Baas & Baas heeft een methode ontwikkeld om websites volledig te scannen qua SEO. Wij doen dit door middel van een eigen samengestelde werkwijze. Hierbij combineren we diverse, gratis en betaalde SEO tools. Omdat wij gezien hebben dat onze methode werkt en dat dit veel waarde biedt aan klanten willen wij dit graag met jou delen! Hieronder hebben wij onze werkwijze toegelicht. Je kunt het natuurlijk ook zelf proberen! Mocht je er niet uitkomen, kunnen wij je altijd verder helpen.
SEO scan werkwijze Baas & Baas
Hieronder hebben we kort samengevat hoe onze volledige SEO-scan eruit ziet.
Keyword analysis
- Keyword research
Which relevant keywords are important for your target audience? - Competition analysis
Which competitors are active on these keywords and what are the current best practices?
On-page analysis
a. Keywords + Alt text, data etc.
b. Usability; mobile, target audience, UX
c. Statistics; search console + google analytics
d. Website checking with other tools (e.g. speedtests)
Off-page analysis
a. Backlinks analysis
b. Linkbuilding strategy (advice on hours)
Gratis SEO Scans
De eerste functie die je als bedrijf kunt toepassen op de SERP is natuurlijk dat je zo ver mogelijk bovenaan de eerste pagina wilt staan. Sta je daar eenmaal, dan is het ook belangrijk dat mensen op jouw link klikken. Dit kun je stimuleren door de titel, URL en meta description uitnodigend te maken en er bijvoorbeeld een ‘call to action’ in te verwerken.
On-page tools
Naast organische zoekresultaten kun je ook online advertenties plaatsen om je vindbaarheid te vergroten. Echter is er de nodige kennis van Google Ads en het bepalen van de juiste zoekwoorden vereist om goede resultaten te behalen. Mocht je hier niet zoveel vanaf weten dan is het aan te raden om hiervoor een specialist in te schakelen. De advertenties met afbeeldingen worden sinds kort weergegeven aan de rechterkant van de pagina. Hierdoor is er in de lijst meer ruimte voor organische zoekresultaten.
Off-page tools
Het stukje tekst onder de link wordt ook wel de ‘snippet’ genoemd. Hierin kun je vermelden waar de link over gaat. Een ‘rich snippet’ laat extra informatie zien tussen de URL en de beschrijving. Hierin kun je bijvoorbeeld reviews van Google invoeren, openingstijden aangeven of het aantal calorieën van een recept vermelden. Zo kun je in één regel meer informatie geven dan in een normale ‘snippet’. Je kunt een ‘rich snippet’ maken door middel van het toevoegen van HTML-tags aan de opmaak van een pagina.
Jouw website laten scannen?
Bedenk wel dat Google constant in beweging is en de SERP dus ook. Probeer dus een balans te creëren tussen betaalde advertenties en natuurlijke zoekresultaten op de SERP. Daarnaast is het verstandig om rekening te houden met het veranderende maximum aantal woorden bij de titel en meta description. Hoe meer ruimte hiervoor is, hoe meer zoekwoorden je kwijt kan in de tekst.
Wil je nog meer informatie over SEO? Lees dan onze blog met 75 SEO tips die je direct kunt toepassen!
Online Baas worden? Meld je aan voor de nieuwsbrief!