ChatGPT-4: De nieuwste sprong voorwaarts in de wereld van AI

Door:

Sander

-

29/3/2023

ChatGPT-4: De nieuwste sprong voorwaarts in de wereld van AI

Chatbots hebben de afgelopen jaren een grote vlucht genomen in de marketingwereld, en het stopt niet met groeien. AI helpt bedrijven de klantenservice te automatiseren, leads te genereren en de verkoop te verhogen. Hoe meer AI-chatbots er echter worden ontwikkeld, hoe meer de beperkingen van het huidige model duidelijk worden. Met de komst van Chat GPT-4 wordt een groot deel van deze beperkingen de wereld uit geholpen.

Wat is ChatGPT-4 en hoe krijg ik toegang?

GPT-4 is de opvolger van GPT-3.5, een conversatie-AI-model dat deep learning-technieken gebruikt om mensachtige gesprekken te voeren met behulp van kunstmatige neurale netwerken. 

GPT-4 is ontwikkeld door OpenAI en is alleen beschikbaar voor Chat GPT Plus gebruikers. Hiertoe wordt er maandelijks een bedrag van 20 dollar gevraagd. Als je als ontwikkelaar gebruik wilt maken van de API, is er een wachtlijst.

GPT-4 versus GPT-3.5: Wat is het verschil?

Het belangrijkste verschil tussen GPT-4 en GPT-3 is het verschil van parameters in het model. GPT-4 heeft naar verluidt meer dan 175 biljoen parameters, terwijl GPT-3 er slechts 175 miljard heeft. Hierdoor is GPT-4 wel 100x zo krachtig dan zijn voorganger! Volgens OpenAI is GPT-4 geavanceerder op drie hoofdgebieden: creativiteit, langere context en visuele input. In termen van creativiteit zegt OpenAI dat GPT-4 veel beter is in het creëren van creatieve projecten en samenwerken met gebruikers. Dit wordt ook beïnvloed door de langere context input. GPT-4 kan nu tot 25.000 woorden aan gebruikers tekst verwerken, wat al 8x zoveel is dan het max aantal woorden van GPT-3. Je kunt GPT-4 zelfs een weblink sturen en hem laten communiceren met de tekst op die pagina. 

Met GPT-4 kun je nu ook afbeeldingen gebruiken als startpunt voor dialogen. In het videovoorbeeld op de GPT-4-website laat een gebruiker een afbeelding zien van ballonnen die aan een touwtje zijn vastgeknoopt, waarbij de vraag ​​wat er zou gebeuren als het touwtje breekt. GPT-4 zijn antwoord is dat de ballonnen zullen wegvliegen. Het is nog niet bekend of video's ook op deze manier kunnen worden ingezet. 


Update:
 Moeten we de ontwikkeling van AI stoppen? Bekijk hier de open letter.


ChatGPT-4 API en distributie: Hoe kan ik het gebruiken?

Met de komst van GPT-4 API kunnen bedrijven hun eigen chatbots ontwikkelen door middel van geavanceerde AI-conversietechnologie. Hieronder staan ​​enkele manieren waarop ontwikkelaars de GPT-4 API voor marketing kunt gebruiken om conversies te verhogen.

  • Verbetert conversiepercentage:

Chatbots die de GPT-4 API gebruiken, kunnen slimmer worden geprogrammeerd, meer gepersonaliseerde antwoorden geven, klanten beter van dienst zijn en meer vertrouwen opbouwen. Dit zal de conversieratio's en de verkoop verbeteren. 

  • Marketingprocessen:

Chatbots kunnen worden geprogrammeerd om gerichte marketing berichten te verzenden op basis van klantinteracties, waardoor het klantbehoud en de loyaliteit worden vergroot.

  • Klantenservice verbeteren:

Chatbots die de GPT-4 API gebruiken, kunnen vragen van klanten beantwoorden, producten aanbevelen en bestellingen plaatsen, waardoor het verkoopproces efficiënter en sneller verloopt..

Tot slot: Wat kunnen we verwachten?

We hebben gezien hoe bedrijven GPT-4 API gebruiken om hun klanten een betere ervaring te bieden, hun verkoopproces efficiënter te maken en hun marketingproces te automatiseren. 

De toepassing van geavanceerde conversationele AI-technologieën binnen ondernemingen zal naar verwachting de komende jaren steeds belangrijker worden. Hierbij zal het ook een grote invloed hebben op de manier waarop zaken worden gedaan. Correct gebruik van deze technologie zal bedrijven helpen hun toekomst te verbeteren en nieuwe hoogten te bereiken in de wereld van technologie en zaken. 

Sander Baas
Over de auteur:
Sander
LinkedIn icon

Sander is al 10 jaar de Online Eindbaas. Manager van het Bazen team. In zijn werk richt Sander zich op de groei, de sales en het management binnen Baas & Baas, waarbij hij zich focust op het benaderen van bedrijven die net als Baas & Baas een positieve impact willen maken op de wereld. Sander gelooft dat communicatie het fundament is van elke organisatie. Met behulp van goede communicatie kun je vertrouwen creëren, resultaten behalen en je doelstellingen bereiken. Mensen informeren, motiveren en aansturen kan hij dus als geen ander!

Wil jij een online baas worden? Wij maken van jouw bedrijf graag een baas op het internet.

Meld je aan voor een gratis Growth Audit om alle kansen te ontdekken!
Gratis quick scan!
Meer weten over onze bezigheden?

Laat je e-mail achter voor de maandelijkse baasbrief!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Categorieën
Recente berichten
Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?
Plan een gratis consult!

What our customers say about us

5.0 stars based on 43 ratings.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
ISM Clubhouse West
Sup Sup Club
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners