Ken je het platform TikTok al? Of misschien de voormalige naam ‘Musical.ly’. De meesten ondertussen wel. Het sociale medium is namelijk ondertussen niet nieuw meer. En dat is ook zeker te zien aan de cijfers… Momenteel maken 1.7 miljoen Nederlanders van 6 jaar en ouder gebruik van het platform. Dagelijks komt dat neer op een aantal van 836.000. En om het nog ruimer te bekijken: wereldwijd loopt het aantal gebruikers zelfs op tegen de miljard aan. Niet niets als je het ons vraagt… En daarmee een grote kans! Middels marketing via TikTok voor bedrijven bereik je de kern.
TikTok, meer informatie!
TikTok wordt voornamelijk erg interessant gevonden door jongeren tot en met 19 jaar. Echter, ook voor de leeftijdsgroep van 20 t/m 24 jaar blijkt TikTok een populair platform te worden (stijging van maar liefst +227% met vorig jaar!). Bedoeling van het platform is voornamelijk het verspreiden van video’s. Niet te lang (max. 180 sec.) en ondersteund met het centrale thema: muziek. Wat betreft de inhoud; deze moet grappig, leuk en bovenal uniek zijn. Het is van belang een eigen verhaal te creëren en te vertellen (storytelling), alleen dan maak je kans dat je opvalt, gedeeld en geliked wordt. Content die niet hieraan voldoet wordt al snel als simpel en saai gezien, met als gevolg dat deze content het niet zal overleven op TikTok.
Adverteren op TikTok
Wil jij graag de doelgroep op TikTok bereiken? Dan is TikTok, juist door de grote groei van en belangstelling voor dit platform, een mooie manier om effectief je boodschap te verspreiden. En met maar een klein geldbedrag kom je al heel ver! Middels TikTok advertising koop je als het ware een plaatsje in de Timeline (vergelijkbaar met Instagram) van een ‘gewenste’ TikTok gebruiker. Gewenst staat hier tussen aanhalingstekens aangezien jouw targeting afhankelijk is van jouw ideale buyer persona. Gebruikers van TikTok kunnen jouw advertenties bij het scrollen onder ogen komen. Deze advertenties worden in verticaal, mobiel formaat weergegeven.
Redenen om TikTok advertising in te zetten
Ben je nog steeds aan het twijfelen? Deze feitjes trekken je misschien over de streep!
- 34% van de gebruikers post dagelijks.
- 42% van de gebruikers zegt TikTok te gebruiken om nieuwe dingen/producten/diensten te ontdekken.
- 67% van de gebruikers geeft aan dat TikTok hen op ideeën brengt qua merken, producten en diensten.
- 57% van de gebruikers raakt geïnspireerd om iets te kopen wat ze op TikTok hebben gezien.
- 83% van de gebruikers geeft aan dat TikTok een rol heeft gespeeld in hun aankoopbeslissingen.
- De engagement rate op TikTok is 29% (hoger dan andere platforms).
Klaar om een nieuwe uitdaging aan te gaan?
Word een baas op TikTok met de hulp van ons. Wij hebben reeds ervaring in het platform en met TikTok advertising. Wij kunnen je daarmee van het begin tot het einde begeleiden door het proces. Meer weten? Neem contact met ons op. Vrijblijvend en grati!Mocht er toch nog iets onduidelijk zijn, laat het ons, van Baas & Baas, even weten. Wij helpen graag!
Meer te weten komen...?
Op de hoogte blijven van nieuws, artikelen, tips en tricks? Dat komt goed uit! Wij hebben voor jou namelijk maandelijks een nieuwsbrief vol met relevante en praktische content. Dus... schrijf je hieronder - vrijblijvend - in: