Verbeter je Google Ads prestaties met deze tips

Door:

Sander

-

7/9/2018

tips google ads
Verrekijker

Een van de onderdelen van online marketing waar wij ons mee bezig houden is Google Ads. Google Ads (<a href="https://www.baasenbaas.nl/google-adwords-verandert-in-google-ads/">voorheen Google Adwords</a>) is onderdeel van Google en is een tool waarmee je reclame kunt maken in de Google zoekmachines en op websites die gebruikmaken van Google Adsense. De advertenties worden gebaseerd op zoekwoorden en kunnen daardoor heel effectief zijn. In deze blog vertellen wij meer over het verbeteren van Google Ads prestaties en geven we een aantal tips!

Kwaliteitsscore Google Ads verbeteren

Google Ads is een groot en belangrijk onderdeel van Google, maar liefst 97% van Google’s omzet komt van deze advertenties. Als bedrijf is het heel interessant om te adverteren via Google, vrijwel elke internetbezoeker maakt wel gebruik van de zoekmachine. Het netwerk kent dan ook 6 miljard impressies per dag. Maar hoe kun je Google Ads nu het beste inzetten voor jouw bedrijf? Met de onderstaande tips helpen wij je op weg.

Gebruik de juiste zoekmethode

Er zijn verschillende manieren waarop je geschikte zoekwoorden kunt vinden voor jouw campagne. Zo is het mogelijk om breed te zoeken, te zoeken in zinsverband of exact te zoeken door middel van trefwoorden. Je raad het misschien al maar wanneer je breed gaat zoeken, is de kans groter dat je ook mensen bereikt die niet geïnteresseerd zijn in jouw merk. Ga je exact zoeken, dan is de kans groter dat je te weinig mensen bereikt. Probeer hier dus een balans in te vinden en te kijken wat werkt voor jouw bedrijf. Het is hierbij belangrijk om zo specifiek mogelijk te zijn, gebruik daarom ook long-tail zoekwoorden.

Van Google Adwords naar Google Ads

Google AdWords logo & Google Ads logo

Gebruik ook negatieve zoekwoorden

In Google Ads heb je ook de mogelijkheid om negatieve zoekwoorden te gebruiken, ook wel uitsluitingszoekwoorden genoemd. Hiermee kun je bepalen op welke woorden je juist niet gevonden wilt worden. Wanneer je bijvoorbeeld pennen verkoopt maar geen vulpennen, wil je niet dat mensen die vulpennen zoeken op jouw website komen. Je kan dan het zoekwoord ‘vulpennen’ uitsluiten.

Kijk naar de concurrent

Noem het vals spelen, maar het kan heel nuttig zijn om te kijken wat de concurrent doet. Vraag jezelf af wat de klant zal doen en waarom hij eerder op jouw link dan op die van de concurrent zou klikken. Pas dit vervolgens toe in de campagnes. Deze tip geldt in principe niet alleen voor Google Ads maar ook voor het vergelijken van de websites, teksten en social media kanalen.

Link naar de juiste pagina

Wanneer je advertenties ziet in Google, kom je vaak genoeg nog advertenties tegen die linken naar de homepage. Dit is vaak helemaal niet effectief want mensen zijn op zoek naar een specifiek product. Link daarom naar de juiste pagina die relevant is voor de zoekwoorden. Wanneer je bijvoorbeeld de zoekwoorden ‘groene sportschoenen’ gebruikt, plaats je een link die ook daadwerkelijk naar die schoenen leidt.

Cost per action

Tot slot is het verstandig om een cost per action vast te stellen. Hiermee kun je de campagne eenvoudiger sturen. Wanneer je immers de waarde weet van een advertentie, is het makkelijker om deze vervolgens te optimaliseren. Dit geldt niet alleen voor conversies die geld opleveren maar is ook handig voor ingevulde contactformulieren of downloads.

Tip: als beginnende klant krijg je vaak €75,- tegoed waarmee je een eerste advertentie op kunt zetten. Zoek hier dus even naar voordat je begint!


Wil jij de kwaliteitsscore van jouw Google Ads verbeteren of heb je vragen? Stel ze dan gerust! Wij helpen je graag verder.

Online Baas worden? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

Sander Baas
Over de auteur:
Sander
LinkedIn icon

Sander is al 10 jaar de Online Eindbaas. Manager van het Bazen team. In zijn werk richt Sander zich op de groei, de sales en het management binnen Baas & Baas, waarbij hij zich focust op het benaderen van bedrijven die net als Baas & Baas een positieve impact willen maken op de wereld. Sander gelooft dat communicatie het fundament is van elke organisatie. Met behulp van goede communicatie kun je vertrouwen creëren, resultaten behalen en je doelstellingen bereiken. Mensen informeren, motiveren en aansturen kan hij dus als geen ander!

Wil jij een online baas worden? Wij maken van jouw bedrijf graag een baas op het internet.

Meld je aan voor een gratis Growth Audit om alle kansen te ontdekken!
Gratis quick scan!
Meer weten over onze bezigheden?

Laat je e-mail achter voor de maandelijkse baasbrief!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Categorieën
Recente berichten
Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?
Plan een gratis consult!

What our customers say about us

5.0 stars based on 43 ratings.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
ISM Clubhouse West
Sup Sup Club
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners