Over het project
Eventcare is een allround event-productiestudio gevestigd in Amsterdam. Eventcare, opgericht in 2016, is gevormd door een team dat ruimte zag om het niveau en de kwaliteit van evenementen te verbeteren en daartoe besloot. Jong, enthousiast en met een frisse kijk op welke waarden er echt toe doen in de evenement beleving, wilde Eventcare een relevant merk worden in de muziek-, kunst-, business-to-business- en culturele industrie over de hele wereld.
Probleem
Eventcare heeft moeite met het aantrekken van nieuw personeel. Meerdere branches kampen met een personeelstekort. Vandaar heeft Eventcare hulp nodig bij het promoten van hun nieuwe vacatures. Eventcare bied werk aan op festivals en evenementen, vooral in de op- en afbouw, en hier moest dus gericht op getarget worden.
Oplossing
Wij hebben meerdere Facebook campagnes opgezet voor Eventcare met pakkende teksten en visuals die er voor hebben gezorgd dat er meer mensen hebben gesolliciteerd. Naast Facebook hebben wij TikTok en Pinterest weten in te zetten om meer naamsbekendheid te genereren. Naast deze online marketing technieken hebben wij het ook eens offline gezocht: Eventcare had flyers en stickers nodig, die wij voor hen hebben ontworpen.
Resultaat
Door het inzetten van social advertising hebben wij voor Eventcare meer dan 65.000 mensen op de ads geklikt en meer dan 400 leads binnen gehaald.