Jamon Bar Iberico
Over het project
Jamon bar Iberico is een foodstand die te vinden is in de Foodhallen Amsterdam en in de Foodcourt van the Mall of the Netherlands. Ze specialiseren in Iberico ham en andere Spaanse delicatessen, van verse broodjes tot heerlijke tapasgerechten. Jamon Bar Iberico is ontstaan vanuit de passie van oprichter, Dominique Spijker, voor de 'Mercado de San-Miguel’. De grootste en populairste foodcourt van Madrid. Na een bezoek was hij namelijk overdonderd door de eindeloze hoeveelheid van fantastische foodstands, wat hem uiteindelijk inspireerde om het idee naar Nederland te halen.
Probleem
In de horecabranche is het moeilijk om jezelf te onderscheiden van de concurrentie, je kunt namelijk maar zoveel anders doen dan jouw competitie. Als horecazaak moet je daarom het verschil maken via social media. Door een sterke merkidentiteit neer te zetten op social media creëer je als bedrijf meer naamsbekendheid onder je doelgroep en geef je hen ook meer vertrouwen in het merk. Wat uiteindelijk zal leiden tot meer leads en conversies en dat is precies waar Jamon bar Iberico naar op zoek was. Om dit probleem op te lossen riep Jamon bar Iberico de hulp in van Baas & Baas.
Oplossing
Om meer leads en naamsbekendheid te generen zijn wij aan de slag gegaan met het managen van de social media van Jamon bar Iberico. Op de kanalen Facebook en Instagram plaatsen wij tweemaal per week relevante content zoals, foto’s van de stands, informatie over de producten, het verhaal achter het merk, evenementen in de foodhallen en meer.
Resultaten
Via social media management hebben we in totaal bijna 8.000 nieuwe mensen bereikt en meer dan 28.000 weergaven gegenereerd. Zo hielpen we Jamon Bar Iberico met onze online marketingtechnieken een stap dichter bij digitale volwassenheid.