Over het project
Restaurant Maydanoz is een voornamelijk Turks, maar ook Grieks, Libanees en Israëlisch restaurant. Het zit gevestigd in Amsterdam-Zuid en in de wijk Amsterdam De Pijp. Samen met diverse vleesgerechten, maar ook met vegetarische en vegan gerechten, krijg je bij Maydanoz een impressie van verschillende landen. Bij restaurant Maydanoz krijg je een impressie van verschillende landen op het gebied van eten en is het de ideale plek om culinair te dineren in een mooi restaurant.
Probleem
Het probleem waar Maydanoz tegenaan liep waren het aantal reserveringen, deze moeten omhoog. Doordat het restaurant zich in de Pijp bevindt, waar veel studenten wonen, zijn de social media kanalen erg belangrijk. Maydanoz had niet veel bereik op de organische socials waardoor het aantal reserveringen maar niet omhoog ging.
Oplossing
Voor het targeten van deze doelgroep en om überhaupt meer naamsbekendheid te generen zijn we voor Maydanoz aan de slag gegaan met social media management (Instagram en Facebook). Ook met Google Ads konden wij ervoor zorgen dan Maydanoz meer naamsbekendheid kreeg en daarmee meer reserveringen genereerde.
Resultaten
De samenwerking is tot nu toe zeven maanden aan de gang en heeft voor mooie resultaten gezorgd. Op Instagram is een bereik van 6.700+ gegenereerd en op Facebook een van 4.400+. Voor de Google Ads hebben de campagnes een gemiddelde CTR (Click Through Rate) van 9,36 % behaald. Een gemiddelde CTR voor Google Ads is 3,17% (Kinsta, 2023). Het gemiddelde CPC (cost per click) van de Google Ads was €0,25.