MIISHA
Over het project
MIISHA is een Amsterdam based online webshop, gericht op duurzame en milieuvriendelijke producten. De missie van MIISHA is het toegankelijker en betaalbaarder maken van een duurzamere leefstijl voor iedereen. Het aanbod bestaat uit natuurlijke, zero-waste items. Van huishoudelijke producten tot cosmetica, zowel voor man als vrouw.
Probleem
Na de IOS-14 update van Apple in 2021, merkte de oprichter van MIISHA dat de ROAS flink daalde. De gevolgen van de iOS-14 update zit het voornamelijk in de meting en prestaties van app-advertenties. De wijzigingen die gepaard gaan met de update kunnen namelijk van grote invloed zijn op hoe conversie gebeurtenissen worden ontvangen en verwerkt door tools zoals de Facebook-pixel. Ze had zelf weinig tijd om zich te verdiepen in de nieuwe manier van adverteren en hadden niet de nodige kennis.
Oplossing
Wij zijn voor MIISHA gaan adverteren op Google, Facebook en Pinterest. Door middel van Facebook Ads hebben we de ROAS weer weten te stabiliseren na de IOS update. Google Ads hebben we ingezet door middel van het Google product hero systeem. We hebben door middel van de Hagakure method de structuur binnen de campagnes kunnen verbeteren en hiermee hebben we gezorgd dat de ROAS in een langzame stijging zit. Met Pinterest Ads zijn we later van start gegaan.
Resultaat
- Stabiele ROAS door Facebook Ads
- Stijgende ROAS door Google Ads
- Betere naamsbekendheid door Pinterest