Over het project
Nic&Mic is een organisatie die zich inzet om duurzame bedrijven in Afrika te vertegenwoordigen en te promoten. Vernoemd naar de broers Nicholas en Michael, vond het bedrijf zijn start toen Nicholas in 2014 stage liep in Kenia. Hier was hij in aanraking gekomen met de organisatie Ocean Sole. Geïnspireerd door de missie van dit bedrijf en hun passie voor sociaal ondernemerschap besloten de broers Ocean Sole te helpen in hun groei. Via een succesvolle crowdfunding campagne werden de eerste stappen gezet en kwam Nic&Mic officieel tot leven. In de jaren hierna is Nic&Mic meerdere samenwerkingen aangegaan met mooie duurzame bedrijven die allemaal een ding met elkaar gemeen hebben: The Art of Upcycling!
Probleem
Nic&Mic en de bedrijven die zij vertegenwoordigen beleefde een gestage groei, maar het bevorderen van de naamsbekendheid van al deze bedrijven kostte veel tijd en energie. Nic&Mic klopte daarom aan bij Baas & Baas, om hun merken en verhaal te promoten.
Oplossing
Om Nic&Mic meer naamsbekendheid en als gevolg meer conversies te geven, hebben wij op de kanalen Facebook, Google, Microsoft en Pinterest geadverteerd. In deze campagnes stonden naast de kunstwerken ook de verhalen van Nic&Mic en de bedrijven Ocean Sole, ACT, Chako en Ashanti centraal.
Resultaten
Baas & Baas werkt al een aantal jaar samen met Nic&Mic, deze samenwerking heeft voor een aantal hele mooie resultaten gezorgd. Zo was de CTR (click through rate) in 2023, 4.38%. Dit is een stuk hoger dan het gemiddelde van 2% volgens Google. Ook zijn er via de social campagnes in 2023 meer dan 130.000 weergaven gegenereerd.