SHYFT Microdosing
Over het project
SHYFT is een microdosing brand dat ook bijbehorende coaching aanbiedt. Psilocybine, de psychoactieve stof die in microdosing truffels aanwezig is, kan cellen in de hersenen herstructureren. Het kan je helpen om aan mentale blokkades te werken, slechte gewoonten te doorbreken en bij te dragen aan je algehele balans.
Probleem
Het imago van het microdoseren van truffels is nog niet waar het moet zijn. Veel mensen associëren het met harddrugs en willen er niks van weten, ook al hebben recente studies aangetoond dat microdosering met psilocybine, bij voorkeur gecombineerd met psychotherapie, de symptomen voor een breed scala aan neurologische indicaties significant kan verminderen. Van depressie tot migraine/clusterhoofdpijn, angst en verschillende vormen van verslavingen. Hierom wilde SHYFT meer naamsbekendheid, om zo de voordelen van microdosing en de andere producten van SHYFT verder te verspreiden
Oplossing
Om meer mensen te bereiken op social media hebben wij besloten om SHYFT een social media management pakket aan te bieden. Hierbij nemen wij de content creatie en het posten van de content uit handen, wat ervoor moet zorgen dat we voor SHYFT een groter publiek aantrekken en hun huidige volgers behouden. Voor SHYFT maken wij wekelijks nieuwe Instagram en Facebook posts die aansluiten bij de onderwerpen die SHYFT belangrijk vindt, en de problemen waarvoor hun producten een oplossing biedt.
Resultaten
Voor Instagram hebben wij in de periode dat we voor SHYFT social media management hebben gedaan meer dan 45.000 mensen bereikt (+580%). Er zijn bijna 8000 profiel bezoeken geweest (+59%), en in totaal hebben we 1.121 nieuwe volgers weten te behalen (+55%).
Op Facebook bereikte we iets minder dan 6000 mensen (+2.8d.%), waren er meer dan 350 profiel bezoeken (+470%) en 9 nieuwe vind-ik-leuks op de pagina (+200%).