Content marketing
Content is belangrijk. Middels content probeer je immers indruk te maken op je (potentiële) klanten. Het draait hierbij niet enkel om het schrijven van aantrekkelijke teksten en het plaatsen van mooie video’s. Wat nog meer van belang is? Het aanbieden van de content op het juiste moment aan de juiste doelgroep. Juist ja, we hebben het over een gepaste content strategie… en hierbij is van belang: inbound marketing!
‘’Wij geloven in relevante communicatie die jouw doelgroep aanspreekt en entertaint. Het is daarom belangrijk om een sterke band op te bouwen met je target audience. Door effectieve storytelling en een doordachte contentstrategie kan namelijk iedere consument veranderen in een actieve brand ambassador.’’
Waarom is inbound marketing belangrijk?
Inbound marketing, of eigenlijk de digitale variant daarvan (digital inbound marketing), heeft alles te maken met de manier waarop je jezelf in de markt zet. Het houdt verband met positioneren, waarbij opvallen en onderscheiden de belangrijkste kernwaarden zijn. Digital Inbound Marketing betreft het proces van het bereiken en converteren van kwalitatief goede klanten door middel van de inzet van organische tactieken in online instellingen. De methode is er meer op gericht de aandacht van mensen te verdienen – door meer waarde te bieden – in tegenstelling tot het kopen van deze aandacht van het publiek. Meer waarde bieden bestaat hierin uit het aanbieden van hoogwaardige, zoekvriendelijke inhoud. Veelvoorkomende digitale inbound marketing kanalen zijn search engine marketing, email marketing, blog marketing, viral marketing, social media marketing. Wat het allemaal met elkaar gemeen heeft? Elk kanaal heeft inhoud, ofwel content nodig.
Digital inbound marketing vs. traditionele marketing
ContactIn vergelijking met de Inbound Marketing Methode is de traditionele marketing meer opdringerig te noemen. Binnen deze manier van communiceren duw je je producten en diensten als het ware naar de klant toe, ook als ze daar niet per se interesse in hebben. Hierbij kun je denken aan opdringerige media als tv, radio, ongevraagde e-mail of post campagnes, cold-calling en tijdschriften. Met de komst van het internet hebben klanten de keus om hun eigen interactie te kiezen. Het simpelweg pushen van je product/dienst heeft daarmee zijn effectiviteit verloren.
ContactAan de slag met content marketing
De basis van Content marketing is een goede strategie. Wij focussen ons op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante content voor de juiste doelgroep. Daarnaast zetten we vol in op ‘interactiviteit’ en ‘betrokkenheid’. Op die manier stimuleer je earned media; content die wordt gemaakt door jouw doelgroep.Doel van dit alles is het aantrekken van jouw doelgroep en het converteren van een winstgevende klant. Combineer paid, owned, earned en social media en je bent de Baas van het internet.
Benieuwd naar onze diensten? Let's meet!
Onze 7 stappen voor een goeie contentstrategie
De voordelen van de juiste content strategie
Heel veel informatie over de strategie achter het maken en publiceren van content, maar wat zijn nou daadwerkelijk de pluspunten hiervan? De voordelen van een content strategie:
- Je trekt een doelgroep aan die jou ook daadwerkelijk interessant vindt. Grotere kans op het werven van kwalitatief goede en langdurige klanten dus!
- Je zet samen met een van onze content strategie specialisten een kei goede contentstrategie en -kalender op.
- De content verhoogt je organisch verkeer en merkbekendheid.
- De kwalitatief, hoogwaardige en zoek waardige content wordt naast jouw doelgroep ook beloond door Google. Hoe? Door jouw website of andere content hoger in de zoekmachine te plaatsen! Dubbel scoren dus!
- De content die gemaakt is kan op elk gewenst kanaal geplaatst worden; van sociale media tot blogs.
Welke content maakt een content strategie?
Als online marketing bureau kunnen wij verschillende vormen van content inzetten om te komen tot een effectieve content strategie:
Gratis contentkalender
Maak een start met onze gratis contentkalender! Met een contentkalender kan je jouw content plannen in een overzichtelijke kalender.
Het enige wat je hoeft te doen, is je website en e-mailadres achterlaten (geheel vrijblijvend). Vervolgens ontvang je van ons een contentkalender.
Ga jij de uitdaging met ons aan?
Online marketing is dus key om jouw organisatie succesvol te laten worden. Wij kunnen jou hier uiteraard bij helpen. Met een team van 18 experts en al vele cases verder, maken wij van jouw bedrijf een BAAS in de online wereld.
ContactLead generatie uitzendbureaus
Eigenaar, marketeer of manager bij een uitzendbureau? Stop met het verspillen van geld in marketingcampagnes.
Jouw uitzendbureau bovenaan in Google, met een full service aanpak op maat zorgt Baas & Baas ervoor dat je uitzendbureau bovenaan in Google.
Meer leads