Content strategie

Wil jij met content de baas worden?

Content strategie. Met een goed, uitgedachte strategie ben jij in staat een Baas te worden op online gebied: Google, Sociale media, Website.

Lees meerContact

Content marketing

Content is belangrijk. Middels content probeer je immers indruk te maken op je (potentiële) klanten. Het draait hierbij niet enkel om het schrijven van aantrekkelijke teksten en het plaatsen van mooie video’s. Wat nog meer van belang is? Het aanbieden van de content op het juiste moment aan de juiste doelgroep. Juist ja, we hebben het over een gepaste content strategie… en hierbij is van belang: inbound marketing!

‘’Wij geloven in relevante communicatie die jouw doelgroep aanspreekt en entertaint. Het is daarom belangrijk om een sterke band op te bouwen met je target audience. Door effectieve storytelling en een doordachte contentstrategie kan namelijk iedere consument veranderen in een actieve brand ambassador.’’

Ik wil groeien

Waarom is inbound marketing belangrijk?

Inbound marketing, of eigenlijk de digitale variant daarvan (digital inbound marketing), heeft alles te maken met de manier waarop je jezelf in de markt zet. Het houdt verband met positioneren, waarbij opvallen en onderscheiden de belangrijkste kernwaarden zijn. Digital Inbound Marketing betreft het proces van het bereiken en converteren van kwalitatief goede klanten door middel van de inzet van organische tactieken in online instellingen. De methode is er meer op gericht de aandacht van mensen te verdienen – door meer waarde te bieden – in tegenstelling tot het kopen van deze aandacht van het publiek. Meer waarde bieden bestaat hierin uit het aanbieden van hoogwaardige, zoekvriendelijke inhoud. Veelvoorkomende digitale inbound marketing kanalen zijn search engine marketing, email marketing, blog marketing, viral marketing, social media marketing. Wat het allemaal met elkaar gemeen heeft? Elk kanaal heeft inhoud, ofwel content nodig.

Digital inbound marketing vs. traditionele marketing

Contact

In vergelijking met de Inbound Marketing Methode is de traditionele marketing meer opdringerig te noemen. Binnen deze manier van communiceren duw je je producten en diensten als het ware naar de klant toe, ook als ze daar niet per se interesse in hebben. Hierbij kun je denken aan opdringerige media als tv, radio, ongevraagde e-mail of post campagnes, cold-calling en tijdschriften. Met de komst van het internet hebben klanten de keus om hun eigen interactie te kiezen. Het simpelweg pushen van je product/dienst heeft daarmee zijn effectiviteit verloren.

Contact
Digital Inbound Marketing Trandionele Marketing
Kenmerkend Pushen Organisch
Focus Op zoek naar klanten Klanten aantrekken
Doel Sales verhogen Langdurige relaties aangaan
Doelgroep Groot publiek Kleine doelgroep aan geïnteresseerde mensen
Kanalen Print advertenties, TV advertenties, outdoors advertising, cold calling, beurzen, e-maillijsten Blogs, E-books, white papers, video’s, search engine optimization, iInfographics, webinars, RSS, social media marketing

Aan de slag met content marketing

De basis van Content marketing is een goede strategie. Wij focussen ons op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante content voor de juiste doelgroep. Daarnaast zetten we vol in op ‘interactiviteit’ en ‘betrokkenheid’. Op die manier stimuleer je earned media; content die wordt gemaakt door jouw doelgroep.Doel van dit alles is het aantrekken van jouw doelgroep en het converteren van een winstgevende klant. Combineer paid, owned, earned en social media en je bent de Baas van het internet.

Benieuwd naar onze diensten? Let's meet!

Bedankt voor je bericht!
Er is iets misgegaan met het versturen.

Onze 7 stappen voor een goeie contentstrategie

Stap 1

Analyse customer journey

Wat maakt jouw producten en diensten nou zo bijzonder? Welk probleem lossen ze precies op? En hoe helpt dit product of deze dienst jouw publiek bij het behalen van hun doelen. Het zijn de antwoorden op deze vragen die jouw publiek vertellen waarom ze jouw producten en diensten nou eigenlijk moeten aanschaffen. Als je deze vragen nog moeilijk zijn te beantwoorden, dan is er nog genoeg werk aan de winkel. Maar let op: naast deze vragen hebben jouw klanten ook nog genoeg vragen over jouw product of dienst.

Stap 2

Analyse markt

De markt is nog zo’n element wat belangrijk is om aandacht aan te besteden. Want wat zijn nou eigenlijk de trends en ontwikkelingen die zich voordoen binnen jouw branche? Wie zijn je concurrenten en hoeveel competitie bestaat er? Waar bevindt jouw doelgroep zich in de markt? En wat is hun gedrag? Door aandacht te besteden aan de markt weet je wat er speelt, kom je erachter welke content binnen jouw branche werkt en hoe je het beste je doelgroep kan bereiken.

Stap 3

Analyse zoekwoorden

Een zoekwoorden analyse kan natuurlijk niet uitblijven. Waarom? Een onderzoek naar zoektermen vertelt jou namelijk waar kansen liggen. Kansen op het gebied van ranking. Want hoe beter je scoort op zoekwoorden, hoe hoger je wordt weergegeven in Google en des te meer mensen je zullen vinden. Naast deze algemene zoekwoorden analyse, kun je ook kijken op welke zoekwoorden jouw website momenteel scoort en hoe goed deze score is. Hierbij wordt onder andere aandacht besteed aan de zoekvolumes, de concurrentie en de potentie van zoekwoorden.

Stap 4

Contentstrategie per fase van customer journey

We hebben onderzoek gedaan naar je customer journey en daarnaast ook een zoekwoorden analyse uitgevoerd. Nu is het tijd om de twee aan elkaar te koppelen. De customer journey is op te delen in drie fasen: low, middle en top. Hierbij betreffen mensen in de low-funnel mensen die jouw bedrijf nog niet goed kennen. Daarbij zijn mensen uit de top-funnel juist de personen die al enige interesse tonen in je producten of diensten. De zoekwoorden uit het onderzoek passen we op deze fasen van de customer journey aan.

Stap 5

Content creatie

Jaa! Het is tijd voor de daadwerkelijke realisatie van content. In deze fase zorgen we er voor dat de content in de juiste vorm en met de juiste termen (voortgekomen uit het zoekwoorden onderzoek) wordt geschreven. Deze content zal de basis vormen van jouw kanalen.In samenwerking met onze videoproductie partners zorgen wij dat jouw video’s er tiptop uitzien. Samen zoeken we naar het juiste format. Dit hangt af van verschillende factoren. Denk hierbij aan het doel, het publiek en de verspreidingskanalen. Wij hebben de expertise in huis om te weten wat voor video het meest geschikt is op welk moment. Op die manier zijn wij in staat een overtuigend resultaat neer te zetten.

Stap 6

Monitoren

Het in de gaten houden van de prestaties van jouw content is van groot belang. Hier kun je namelijk grote lessen trekken die jouw resultaten in de toekomst zullen helpen verbeteren. De KPI’s die eerder in de distributiestrategie zijn bepaald, vormen hier het uitgangspunt. Wij werken met maandelijkse rapportages om de voortgang van het traject te delen en te bespreken. Naast deze rapportages werken we ook met een real-time dashboard waarin jouw resultaten live te zien zijn.

Stap 7

Earned media

Slaat je boodschap aan onder het juiste publiek? Dan maak je grote kans op earned media. Het betreft alle vormen van aandacht van derden die een bedrijf of merk verdiend. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan positieve recensies, conversaties op social media en mond-tot-mondreclame.

De voordelen van de juiste content strategie

Heel veel informatie over de strategie achter het maken en publiceren van content, maar wat zijn nou daadwerkelijk de pluspunten hiervan? De voordelen van een content strategie:

  • Je trekt een doelgroep aan die jou ook daadwerkelijk interessant vindt. Grotere kans op het werven van kwalitatief goede en langdurige klanten dus!
  • Je zet samen met een van onze content strategie specialisten een kei goede contentstrategie en -kalender op.
  • De content verhoogt je organisch verkeer en merkbekendheid.
  • De kwalitatief, hoogwaardige en zoek waardige content wordt naast jouw doelgroep ook beloond door Google. Hoe? Door jouw website of andere content hoger in de zoekmachine te plaatsen! Dubbel scoren dus!
  • De content die gemaakt is kan op elk gewenst kanaal geplaatst worden; van sociale media tot blogs.
Social media als onderdeel van content strategie

Welke content maakt een content strategie?

Als online marketing bureau kunnen wij verschillende vormen van content inzetten om te komen tot een effectieve content strategie:

Gratis contentkalender

Maak een start met onze gratis contentkalender! Met een contentkalender kan je jouw content plannen in een overzichtelijke kalender.

Het enige wat je hoeft te doen, is je website en e-mailadres achterlaten (geheel vrijblijvend). Vervolgens ontvang je van ons een contentkalender.

Vraag kalender aan
Met een contentkalender heb je een overzicht van wanneer je iets op social media moet plaatsen.

Ga jij de uitdaging met ons aan?

Online marketing is dus key om jouw organisatie succesvol te laten worden. Wij kunnen jou hier uiteraard bij helpen. Met een team van 18 experts en al vele cases verder, maken wij van jouw bedrijf een BAAS in de online wereld.

Contact

Lead generatie uitzendbureaus

Eigenaar, marketeer of manager bij een uitzendbureau? Stop met het verspillen van geld in marketingcampagnes.

Jouw uitzendbureau bovenaan in Google, met een full service aanpak op maat zorgt Baas & Baas ervoor dat je uitzendbureau bovenaan in Google.

Meer leads

Online leadgeneratie

Groeien, dat is de ambitie van elk bedrijf. Want meer groei betekent meer klanten, meer bekendheid, meer status én omzet.

Lees meer

E-commerce strategie

Met jarenlange ervaring op het gebied van e-commerce marketing weten wij als geen ander met welke aanpak we jouw webshop naar een hoger niveau tillen.

Lees meer

Wat onze klanten over ons zeggen

5.0 sterren op basis van 43 waarderingen.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
ISM Clubhouse West
Sup Sup Club
Regina Floral Feelings
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter