Om conversie te verhogen zijn er aantal dingen noodzakelijk. Je moet traffic, leads en clicks halen. Dit moet je natuurlijk gaan meten, maar om hiervoor te zorgen kan lastig zijn. Dus wil jij jou conversie verhogen, lees dan onze blog. Wij hebben de 6 beste tips verzamelt om jou conversie te verhogen.
De 6 Tips Om Conversie Te Verhogen
1. Duidelijke website
Conversie is eigenlijk heel eenvoudig. Maak het zo eenvoudig mogelijk. Hoe makkelijker het is om ergens op te klikken, iets te bestellen, of naar de volgende pagina te gaan: hoe sneller mensen deze handeling maken. Vraag jezelf dus af; zou ik hier op klikken? Zou ik dit bestellen? Of zou ik deze handeling uitvoeren?
2. Eenvoudig proces
Deze conversietip lijkt op conversietip nummer 1: Zorg bij een webshop dat het duidelijk is hoe je moet bestellen en wat het bestelproces is. Zorg dat het proces voor het aanmaken van een account zo eenvoudig mogelijk is. Dus vraag niet om teveel onnodige informatie. En zorg dat er zo min mogelijk stappen in het bestelproces zitten: bij elke stap kan een koper zich bedenken. Vermeld ook hoeveel stappen er genomen moeten worden en bij welke stap je je bevindt.
3. Duidelijke contactinformatie
Websitebezoekers kunnen ondanks jou hele duidelijk website toch nog vragen hebben. Zorg dat je contactinformatie goed zichtbaar is en zorg dat mensen eenvoudig contact met je kunnen opnemen. Een goede tip hiervoor is een contactformulier gebruiken. Heb je een Wordpress site? Installeer dan Contact Form 7 en installeer deze op de contactpagina.
4. Steek boven de concurrentie uit
Het is altijd belangrijk om je concurrenten in de gaten te houden. Zorg dat je weet wat zij aanbieden en hoe zij het doen. Zie je een fout of iets wat beter kan? Speel hier dan op in en ga hier mee aan de slag bij je eigen website. Als jou content uniek is, zullen bezoekers eerder jou website bezoeken dan de website van de concurrent.
5. Stay connected
Het is belangrijk om in contact te blijven met je klanten, ook na de conversie. Wanneer mensen iets besteld hebben, kun je het beste contact onderhouden via e-mail. Zeker bij vragen is het verstandig om snel te antwoorden, mensen kunnen zich anders ''gebruikt'' voelen, dat het de site alleen draait om het binnenhalen van de klant en niet voor het vasthouden van de klant. Dit is een van de meest vergeten conversietips. Hierbij hoort natuurlijk ook een goede klantenservice en een overzichtelijk retourproces. Zorg er tevens voor dat de levertijd duidelijk is, zo weet de klant waar hij/zij aan toe is.
6. Social Media is belangrijk
Wie weet dit nog niet? Het is heel belangrijk om met social media vakkundig om te gaan. Het is niet genoeg om alleen een account te hebben, de accounts moeten op de juiste manier gebruikt worden en goed worden afgestemd op elkaar. Welke informatie wordt er gedeeld? En hoe gaan we om met posts die toch niet zo geschikt waren?
Bonus tip 7: SEO!
Zorg voor een goede SEO van jou website. De meeste klanten haal je binnen via de zoekmachines.
Met deze eenvoudige tips kun jij jouw conversie verhogen! Kom je er nog niet helemaal uit, dan kunnen wij je altijd helpen.