De 6 tips om conversie te verhogen

Door:

-

27/7/2015

6-conversie-tips

Om conversie te verhogen zijn er aantal dingen noodzakelijk. Je moet traffic, leads en clicks halen. Dit moet je natuurlijk gaan meten, maar om hiervoor te zorgen kan lastig zijn. Dus wil jij jou conversie verhogen, lees dan onze blog. Wij hebben de 6 beste tips verzamelt om jou conversie te verhogen.

De 6 Tips Om Conversie Te Verhogen

1. Duidelijke website

Conversie is eigenlijk heel eenvoudig. Maak het zo eenvoudig mogelijk. Hoe makkelijker het is om ergens op te klikken, iets te bestellen, of naar de volgende pagina te gaan: hoe sneller mensen deze handeling maken. Vraag jezelf dus af; zou ik hier op klikken? Zou ik dit bestellen? Of zou ik deze handeling uitvoeren?

Laptop, phone, water on desk

2. Eenvoudig proces

Deze conversietip lijkt op conversietip nummer 1: Zorg bij een webshop dat het duidelijk is hoe je moet bestellen en wat het bestelproces is. Zorg dat het proces voor het aanmaken van een account zo eenvoudig mogelijk is. Dus vraag niet om teveel onnodige informatie. En zorg dat er zo min mogelijk stappen in het bestelproces zitten: bij elke stap kan een koper zich bedenken. Vermeld ook hoeveel stappen er genomen moeten worden en bij welke stap je je bevindt.

bestelproces-watersportwinkel-reus

3. Duidelijke contactinformatie

Websitebezoekers kunnen ondanks jou hele duidelijk website toch nog vragen hebben. Zorg dat je contactinformatie goed zichtbaar is en zorg dat mensen eenvoudig contact met je kunnen opnemen. Een goede tip hiervoor is een contactformulier gebruiken. Heb je een Wordpress site? Installeer dan Contact Form 7 en installeer deze op de contactpagina.

4. Steek boven de concurrentie uit

Het is altijd belangrijk om je concurrenten in de gaten te houden. Zorg dat je weet wat zij aanbieden en hoe zij het doen. Zie je een fout of iets wat beter kan? Speel hier dan op in en ga hier mee aan de slag bij je eigen website. Als jou content uniek is, zullen bezoekers eerder jou website bezoeken dan de website van de concurrent.

5. Stay connected

Het is belangrijk om in contact te blijven met je klanten, ook na de conversie. Wanneer mensen iets besteld hebben, kun je het beste contact onderhouden via e-mail. Zeker bij vragen is het verstandig om snel te antwoorden, mensen kunnen zich anders ''gebruikt'' voelen, dat het de site alleen draait om het binnenhalen van de klant en niet voor het vasthouden van de klant. Dit is een van de meest vergeten conversietips. Hierbij hoort natuurlijk ook een goede klantenservice en een overzichtelijk retourproces. Zorg er tevens voor dat de levertijd duidelijk is, zo weet de klant waar hij/zij aan toe is.

6. Social Media is belangrijk

Wie weet dit nog niet? Het is heel belangrijk om met social media vakkundig om te gaan. Het is niet genoeg om alleen een account te hebben, de accounts moeten op de juiste manier gebruikt worden en goed worden afgestemd op elkaar. Welke informatie wordt er gedeeld? En hoe gaan we om met posts die toch niet zo geschikt waren?

conversie-tips

Bonus tip 7: SEO!

Zorg voor een goede SEO van jou website. De meeste klanten haal je binnen via de zoekmachines.

Met deze eenvoudige tips kun jij jouw conversie verhogen! Kom je er nog niet helemaal uit, dan kunnen wij je altijd helpen.

Over de auteur:
LinkedIn icon
Wil jij een online baas worden? Wij maken van jouw bedrijf graag een baas op het internet.

Meld je aan voor een gratis Growth Audit om alle kansen te ontdekken!
Gratis quick scan!
Meer weten over onze bezigheden?

Laat je e-mail achter voor de maandelijkse baasbrief!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Categorieën
Recente berichten
Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?
Plan een gratis consult!

Wat onze klanten over ons zeggen

5.0 sterren op basis van 43 waarderingen.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
ISM Clubhouse West
Sup Sup Club
Regina Floral Feelings
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter