Content strategie

Wil jij met content de baas worden?

Lees meerVraag de Gratis Scan aanContact

Content is belangrijk

Middels content probeer je immers indruk te maken op je (potentiële) klanten. Het draait hierbij niet enkel om het schrijven van aantrekkelijke teksten en het plaatsen van mooie video’s. Wat nog meer van belang is? Het aanbieden van de content op het juiste moment aan de juiste doelgroep. Juist ja, we hebben het over een gepaste content strategie… en hierbij is van belang: inbound marketing!‍‘’Wij geloven in relevante communicatie die jouw doelgroep aanspreekt en entertaint. Het is daarom belangrijk om een sterke band op te bouwen met je target audience. Door effectieve storytelling en een doordachte contentstrategie kan namelijk iedere consument veranderen in een actieve brand ambassador.’’

Ik wil groeien

Waarom is inbound marketing belangrijk?

Inbound marketing, of eigenlijk de digitale variant daarvan (digital inbound marketing), heeft alles te maken met de manier waarop je jezelf in de markt zet. Het houdt verband met positioneren, waarbij opvallen en onderscheiden de belangrijkste kernwaarden zijn. Digital Inbound Marketing betreft het proces van het bereiken en converteren van kwalitatief goede klanten door middel van de inzet van organische tactieken in online instellingen.

De methode is er meer op gericht de aandacht van mensen te verdienen – door meer waarde te bieden – in tegenstelling tot het kopen van deze aandacht van het publiek. Meer waarde bieden bestaat hierin uit het aanbieden van hoogwaardige, zoekvriendelijke inhoud. Veelvoorkomende digitale inbound marketing kanalen zijn search engine marketing, email marketing, blog marketing, viral marketing, social media marketing. Wat het allemaal met elkaar gemeen heeft? Elk kanaal heeft inhoud, ofwel content nodig.

Begin met optimaliseren

Gratis Bing advertising scan

Wil jij weten hoe jij Bing advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!

Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.

Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis Bing advertising scan

Wil jij weten hoe jij Microsoft advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!

Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.

Waarom de Bing-scan?
– inzicht in de doelgroep en zoekwoorden
– advies over budget, strategie & adverteren


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Bing scan van jouw bedrijf.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis Google Ads scan

Wil jij weten hoe jij Google Ads optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!

Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Google Ads campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Google Ads wordt gehaald.

Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren
– gratis scan t.w.v. €300


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sander Baas oprichter Baas & Baas

Stappenplan van het Baas & Baas intakeproces

Gratis Instagram scan

Wil jij weten hoe jij Instagram optimaal kan inzetten?

Vraag dan nu de gratis Instagram-scan aan!

Waarom doen wij dit?

Met de gratis Instagram scan van Baas & Baas krijg je advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om Instagram campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes zodat het maximale rendement uit Instagram wordt gehaald.

Waarom de Instagram scan?

– inzicht in het Instagram algoritme
– advies over het optimaliseren van je profiel en je berichten
– gratis scan t.w.v. €300


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Instagram scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis LinkedIn advertising scan

Wil jij weten hoe jij LinkedIn optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis LinkedIn-scan aan!

Waarom doen wij dit?
Met de gratis LinkedIn scan van Baas & Baas krijg je namelijk advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om LinkedIn campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes, zodat het maximale rendement uit LinkedIn wordt gehaald.

Waarom de LinkedIn scan?
– inzicht in het LinkedIn algoritme
– advies over het optimaliseren van je bedrijfsprofiel en je berichten
– gratis scan ter waarde van €300,-


Vul je gegevens in en ontvang een gratis LinkedIn scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Linkbuilding brochure

Linkbuilding brochure en rapportage

Voordat we met elkaar aan de slag gaan, laten we je eerst graag zien hoe we te werk gaan. Onze transparante en white hat methodes worden in de linkbuilding brochure toegelicht. Deze kun je vrijblijvend bij ons aanvragen. Daarnaast wordt er een voorbeeld van een maandrapportage meegestuurd. Zo krijg je een goed beeld wat je kunt verwachten wanneer je de linkbuilding uitbesteedt aan Baas & Baas.


Vul het formulier in en ontvang onze tarieven, werkwijze en een voorbeeld van een maandrapportage (Dit is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

No items found.

Digital inbound marketing vs. Traditionele marketing

In vergelijking met de Inbound Marketing Methode is traditionele marketing meer opdringerig te noemen. Binnen deze manier van communiceren duw je je producten en diensten als het ware naar de klant toe, ook als ze daar niet per se interesse in hebben. Hierbij kun je denken aan opdringerige media als tv, radio, ongevraagde e-mail of post campagnes, cold-calling en tijdschriften. Met de komst van het internet hebben klanten de keus om hun eigen interactie te kiezen. Het simpelweg pushen van je product/dienst heeft daarmee zijn effectiviteit verloren.

Traditionele marketing
Inbound marketing
Kenmerkend

Pushen

Organisch

Focus

Op zoek naar klanten

Klanten aantrekken

Doel

Sales verhogen

Langdurige relaties aangaan

Doelgroep

Groot publiek

Kleine doelgroep aan geïnteresseerde mensen

Kanalen

Print advertenties, TV advertenties, outdoors advertising, cold calling, beurzen, e-maillijsten

Blogs, E-books, white papers, video’s, search engine optimization, iInfographics, webinars, RSS, social media marketing

Aan de slag met een content strategie

Stap 1

Analyse customer journey

Wat maakt jouw producten en diensten nou zo bijzonder? Welk probleem lossen ze precies op? En hoe helpt dit product of deze dienst jouw publiek bij het behalen van hun doelen. Het zijn de antwoorden op deze vragen die jouw publiek vertellen waarom ze jouw producten en diensten nou eigenlijk moeten aanschaffen. Als je deze vragen nog moeilijk zijn te beantwoorden, dan is er nog genoeg werk aan de winkel. Maar let op: naast deze vragen hebben jouw klanten ook nog genoeg vragen over jouw product of dienst.

Stap 2

Analyse markt

De markt is nog zo’n element wat belangrijk is om aandacht aan te besteden. Want wat zijn nou eigenlijk de trends en ontwikkelingen die zich voordoen binnen jouw branche? Wie zijn je concurrenten en hoeveel competitie bestaat er? Waar bevindt jouw doelgroep zich in de markt? En wat is hun gedrag? Door aandacht te besteden aan de markt weet je wat er speelt, kom je erachter welke content binnen jouw branche werkt en hoe je het beste je doelgroep kan bereiken.

Stap 3

Analyse zoekwoorden

Een zoekwoorden analyse kan natuurlijk niet uitblijven. Waarom? Een onderzoek naar zoektermen vertelt jou namelijk waar kansen liggen. Kansen op het gebied van ranking. Want hoe beter je scoort op zoekwoorden, hoe hoger je wordt weergegeven in Google en des te meer mensen je zullen vinden. Naast deze algemene zoekwoorden analyse, kun je ook kijken op welke zoekwoorden jouw website momenteel scoort en hoe goed deze score is. Hierbij wordt onder andere aandacht besteed aan de zoekvolumes, de concurrentie en de potentie van zoekwoorden.

Stap 4

Contentstrategie per fase van customer journey

We hebben onderzoek gedaan naar je customer journey en daarnaast ook een zoekwoorden analyse uitgevoerd. Nu is het tijd om de twee aan elkaar te koppelen. De customer journey is op te delen in drie fasen: low, middle en top. Hierbij betreffen mensen in de low-funnel mensen die jouw bedrijf nog niet goed kennen. Daarbij zijn mensen uit de top-funnel juist de personen die al enige interesse tonen in je producten of diensten. De zoekwoorden uit het onderzoek passen we op deze fasen van de customer journey aan.

Stap 5

Content creatie

Jaa! Het is tijd voor de daadwerkelijke realisatie van content. In deze fase zorgen we er voor dat de content in de juiste vorm en met de juiste termen (voortgekomen uit het zoekwoorden onderzoek) wordt geschreven. Deze content zal de basis vormen van jouw kanalen. In samenwerking met onze videoproductie partners zorgen wij dat jouw video’s er tiptop uitzien. Samen zoeken we naar het juiste format. Dit hangt af van verschillende factoren. Denk hierbij aan het doel, het publiek en de verspreidingskanalen. Wij hebben de expertise in huis om te weten wat voor video het meest geschikt is op welk moment. Op die manier zijn wij in staat een overtuigend resultaat neer te zetten.

Vul je gegevens in en ontvang een gratis Facebook advertising scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Veelgestelde vragen over Facebook advertising

No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.

Maak een start met onze gratis contentkalender

Het enige wat je hoeft te doen, is je website en e-mailadres achterlaten. Vervolgens ontvang je van ons een contentkalender.

Met deze contentkalender kan je jouw content eenvoudig plannen en krijg je meer overzicht in je content strategie.


Laat je gegevens achter en ontvang direct een contentkalender. (Dit is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Voordelen van de juiste contentstrategie

Heel veel informatie over de strategie achter het maken en publiceren van content, maar wat zijn nou daadwerkelijk de pluspunten hiervan? De voordelen van een content strategie:

  • Je trekt een doelgroep aan die jou ook daadwerkelijk interessant vindt. Grotere kans op het werven van kwalitatief goede en langdurige klanten dus!
  • Je zet samen met een van onze content strategie specialisten een kei goede contentstrategie en -kalender op.
  • De content die gemaakt is kan op elk gewenst kanaal geplaatst worden; van sociale media tot blogs.
  • De content verhoogt je organisch verkeer en merkbekendheid.
  • De kwalitatief, hoogwaardige en zoek waardige content wordt naast jouw doelgroep ook beloond door Google. Hoe? Door jouw website of andere content hoger in de zoekmachine te plaatsen! Dubbel scoren dus!

Wil jij met content de baas worden?

Als online marketing bureau kunnen wij verschillende vormen van content inzetten om te komen tot een effectieve content strategie:

Ga jij de uitdaging met ons aan?

Wil jij een goede de juiste distributiestrategie voor je bedrijf uitrollen? hanteren? Wij kunnen jou hier uiteraard bij helpen. Met een team van 18 experts en al vele cases verder, maken wij van jouw bedrijf een BAAS in de online wereld.

Contact

Online leadgeneratie

Groeien, dat is de ambitie van elk bedrijf. Want meer groei betekent meer klanten, meer bekendheid, meer status én omzet.

Lees meer

Merkstrategie

Middels een heldere merkidentiteit kom je tot de kern van je organisatie.

Lees meer

E-commerce strategie

Met jarenlange ervaring op het gebied van e-commerce marketing weten wij als geen ander met welke aanpak we jouw webshop naar een hoger niveau tillen.

Lees meer

Onze bazen in online marketing

Baas & Baas beschikt over een jong en toegewijd team. Ieder van ons heeft een eigen expertise waar met veel overgave mee wordt werkt.

Zenna van Gaalen
Zenna van Gaalen
Campagne Manager
LinkedIn icon
Maya Sofer
Maya Sofer
Online Marketing Stagiaire
LinkedIn icon
Heleen van Keep
Heleen van Keep
Campagne Manager
LinkedIn icon
Tim Douna
Tim Douna
Online Marketeer & SEO Expert
LinkedIn icon
Sander Baas
Sander Baas
CEO
LinkedIn icon
Sophie Falkena
Sophie Falkena
Administratie Baas
LinkedIn icon
Michel Baas
Michel Baas
Oprichter
LinkedIn icon
Summer Husmann
Summer Husmann
Online Marketeer
LinkedIn icon
Noa Breed
Noa Breed
Campagne manager
LinkedIn icon
Susanne Zethof
Susanne Zethof
Campagne manager
LinkedIn icon
Leon Hamelink
Leon Hamelink
COO
LinkedIn icon
Matthijs Tisserand
Matthijs Tisserand
Teamlead Webdevelopment & Design
LinkedIn icon
Jop Bosma
Jop Bosma
Webdesigner
LinkedIn icon
Immelda Oord
Immelda Oord
Strategie/Pinterest specialist
LinkedIn icon
Azam Awan
Azam Awan
Webdeveloper & UX/UI design
LinkedIn icon
Ciro Goudswaard
Ciro Goudswaard
Project Manager
LinkedIn icon
Alba Baas
Alba Baas
Kantoorhond
LinkedIn icon

What our customers say about us

5.0 stars based on 43 ratings.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
ISM Clubhouse West
Sup Sup Club
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners

Strategy

Online leadgeneratie

Groeien, dat is de ambitie van elk bedrijf. Want meer groei betekent meer klanten, meer bekendheid, meer status én omzet.

Lees meer

Merkstrategie

Middels een heldere merkidentiteit kom je tot de kern van je organisatie.

Wat maakt jouw bedrijf uniek? En wordt dit ook zo gecommuniceerd naar het publiek? Middels een heldere merkidentiteit kom je tot de kern van je organisatie.

Lees meer

E-commerce strategie

Met jarenlange ervaring op het gebied van e-commerce marketing weten wij als geen ander met welke aanpak we jouw webshop naar een hoger niveau tillen.

Lees meer

Distributie strategie

Het bepalen van een goede distributiestrategie is cruciaal binnen jouw online strategie.

Hoe communiceer jij jouw boodschap? Via welke online distributiekanalen? Het bepalen van een goede distributiestrategie is cruciaal binnen jouw online strategie.

Lees meer