LinkedIn advertising
Ontdek hoe jij een baas kan worden op LinkedIn
Lees meerVraag de Gratis Scan aanContactLinkedIn advertising uitbesteden?
Wat is LinkedIn advertising?
LinkedIn is ideaal voor bedrijven die zich puur richten op de zakelijke markt. Het is namelijk een middel om je boodschap professioneel onder de aandacht van je publiek te brengen. Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Middels de demografische- en geografische gegevens die binnen LinkedIn beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. Je kunt zelf bepalen waar op het platform je een LinkedIn Ad toont. Dat kan zijn op de profielpagina’s van LinkedIn-leden, maar ook op de homepage, de pagina van de berichten inbox, de pagina met zoekresultaten en de pagina’s in groepen. Ook zijn er verschillende vormen mogelijk: tekstadvertentie, gesponsord bericht of gesponsorde mail. Deze vorm van de advertenties kan ook naar eigen invulling ingevuld worden. Hieronder bespreken we wat deze vormen precies inhouden:
Tekstadvertentie
Een tekstadvertentie omvat een titel, omschrijving, aangevuld met beeld. Hierbij wordt de advertentie vaak rechts bovenaan op een LinkedIn-pagina weergegeven. Deze vorm wordt vaak ingezet om leads te vergaren op verschillende LinkedIn pagina’s. In de advertentie kun je linken naar je eigen LinkedIn profiel of een andere externe website.
Gesponsorde bericht
Een gesponsord bericht is eigenlijk een advertentie zoals je deze het meest ziet. Deze advertentie vertoont zich namelijk in de LinkedIn-feed (de homepage met organische content) van een gebruiker en ook daarbuiten. Aan de hand van dergelijke advertenties kun jij nieuwe volgers aantrekken voor je eigen pagina of interesse in jouw producten/diensten stimuleren.
Gesponsorde mail
Wil jij een gericht bericht sturen naar jouw doelgroep? Dat kan gemakkelijk aan de hand van gesponsorde InMails. Jouw bericht is dan te zien in de DM (persoonlijke gesprekken) binnen LinkedIn.
Dus wil jij met marketing via LinkedIn de zakelijke markt bereiken? Dan ben je met LinkedIn ads aan het juiste adres!
Gratis Bing advertising scan
Wil jij weten hoe jij Bing advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!
Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.
Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Gratis Bing advertising scan
Wil jij weten hoe jij Microsoft advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!
Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.
Waarom de Bing-scan?
– inzicht in de doelgroep en zoekwoorden
– advies over budget, strategie & adverteren
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Bing scan van jouw bedrijf.
Gratis Google Ads scan
Wil jij weten hoe jij Google Ads optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!
Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Google Ads campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Google Ads wordt gehaald.
Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren
– gratis scan t.w.v. €300
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
LinkedIn advertising mogelijkheden
De exacte insteek van jouw LinkedIn campagne is natuurlijk afhankelijk van wat jouw doelstellingen zijn met de campagne. Op LinkedIn is het mogelijk verscheidene doelstellingen voor adverteren na te streven binnen elke fase van de klantreis. Hierbij kun je denken aan branding tot het genereren van winkelverkeer. Wij gebruiken verschillende wetenschappelijke modellen, see-think-do en AIDA, ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie). Vanuit dit perspectief bekijken wij welke aanpak het meest geschikt is.
Heb jij zelf al een idee van de fase van de klantreis die je wilt optimaliseren? Hieronder sommen wij voor jou op welke doelstelling er zijn binnen LinkedIn. Deze doelstellingen ondersteunen de drie niveaus van de marketing trechter: merkbekendheid, overweging en conversies.
- Vergroten van merkbekendheid.
- Website bezoeken stimuleren.
- Interactie vergroten: items interessant vinden, commentaar geven, items delen, een LinkedIn-pagina volgen of klikken op een bestemmingspagina of LinkedIn-pagina.
- Het stimuleren van het bekijken van een video.
- Meer leads genereren.
- Winkelverkeer stimuleren.
- Het vergroten van je online/offline conversies.
- Sollicitanten vergaren voor je vacatures.
- Leads van kandidaten vergaren die geïnteresseerd zijn in carrièremogelijkheden binnen je bedrijf.
Wil jij een effectieve LinkedIn advertising campagne?
LinkedIn Marketing Werkwijze
Bevind jij je met je bedrijf op de zakelijke markt en wil jij met advertenties dus voornamelijk andere bedrijven bereiken? Dan is LinkedIn marketing de ideale uitkomst. Nog mooier: wij kunnen jou hierbij helpen. Hoe we dat doen? Dat lees je hieronder:
Middels een intake gesprek doen wij een campagne voorstel om de LinkedIn campagne optimaal op te starten en te monitoren. Hierbij is de eigen input natuurlijk welkom. Baas & Baas helpt je namelijk graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie.
Campagne funnel
Gedurende de samenwerking zullen wij de advertentie campagnes analyseren en optimaliseren, zodat het maximale rendement uit LinkedIn wordt behaald. Wij werken het liefst in jouw advertentieaccount en sturen altijd op een goede ROAS/ROI. Wij baseren onze strategieën op verschillende wetenschappelijke modellen, zoals de ‘see-think-do’ en de AIDA. Beide modellen staan ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie).
Strategie
- Wat voor een social ads LinkedIn campagne we willen doen en hoe we dat gaan uitvoeren, laten wij jou weten aan de hand van een contentplan.
- Op dit contentplan mag feedback gegeven worden. Jij bent immers de klant en bepaalt dus in zekere zin welke kant de strategie op moet gaan. Op- of aanmerkingen zijn dus altijd gewenst. Hoe meer we de kennis verenigen over bijvoorbeeld de doelgroep of goedwerkende content, hoe effectiever de campagne.
- Naast het opzetten van een goede LinkedIn campagne is het van belang een goede basis te hebben waar deze campagne op terugslaat. Zo is het goed om te kijken naar de eigen website en landingspagina’s in hoeverre deze goed geoptimaliseerd zijn.
Evaluatie
Natuurlijk vergeten wij jou niet gedurende dit traject. Door middel van een maandelijkse rapportage zorgen wij ervoor dat jij op de hoogte wordt gehouden van de zaken die spelen en de resultaten die die maand zijn geboekt. Hierin staat transparantie centraal. Wij geloven dat alleen op die manier vertrouwen wordt gekweekt en een sterke relatie tot stand kan komen.
Dus, wil jij graag het maximale halen uit jouw LinkedIn marketing campagnes? Het Bazen team staat voor je klaar! Met een team aan enthousiasme en geleerde specialisten is geen uitdaging ons te groot. Geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact met ons op. We sparren graag met je over succesvolle oplossingen!
Gratis Instagram scan
Wil jij weten hoe jij Instagram optimaal kan inzetten?
Vraag dan nu de gratis Instagram-scan aan!
Waarom doen wij dit?
Met de gratis Instagram scan van Baas & Baas krijg je advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om Instagram campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes zodat het maximale rendement uit Instagram wordt gehaald.
Waarom de Instagram scan?
– inzicht in het Instagram algoritme
– advies over het optimaliseren van je profiel en je berichten
– gratis scan t.w.v. €300
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Instagram scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Gratis LinkedIn advertising scan
Wil jij weten hoe jij LinkedIn optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis LinkedIn-scan aan!
Waarom doen wij dit?
Met de gratis LinkedIn scan van Baas & Baas krijg je namelijk advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om LinkedIn campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes, zodat het maximale rendement uit LinkedIn wordt gehaald.
Waarom de LinkedIn scan?
– inzicht in het LinkedIn algoritme
– advies over het optimaliseren van je bedrijfsprofiel en je berichten
– gratis scan ter waarde van €300,-
Vul je gegevens in en ontvang een gratis LinkedIn scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Linkbuilding brochure
Linkbuilding brochure en rapportage
Voordat we met elkaar aan de slag gaan, laten we je eerst graag zien hoe we te werk gaan. Onze transparante en white hat methodes worden in de linkbuilding brochure toegelicht. Deze kun je vrijblijvend bij ons aanvragen. Daarnaast wordt er een voorbeeld van een maandrapportage meegestuurd. Zo krijg je een goed beeld wat je kunt verwachten wanneer je de linkbuilding uitbesteedt aan Baas & Baas.
Vul het formulier in en ontvang onze tarieven, werkwijze en een voorbeeld van een maandrapportage (Dit is geheel vrijblijvend)
Veelgestelde vragen over LinkedIn advertising
Waarom adverteren op LinkedIn?
LinkedIn advertising is de ideale manier om de zakelijke markt (B2B) te bereiken. Dus heb jij een dienst of product dat bestemd is voor andere businesses dan is LinkedIn advertising een goede optie om te overwegen. LinkedIn is een van meest groeiende media op dit moment. Een grote kans dus om nieuwe doelgroepen te bereiken. Binnen LinkedIn adverteren kan er gekozen worden voor een veelvoud aan verschillende advertenties en een grootschaligheid aan targeting opties. Dat maakt dat advertenties op LinkedIn voor een bedrijf interessant zijn om in te zetten.
Hoe werkt het opzetten van een LinkedIn campagne?
Campagnes ontwerpen, instellen en opzetten
Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer zakelijke deals sluiten? Wij zorgen voor een succesvolle LinkedIn strategie en campagne met een maximaal rendement. LinkedIn is een perfect medium om heel gericht de zakelijke doelgroep te benaderen door middel van de demografische- en geografische gegevens die binnen dit medium beschikbaar zijn.
Is LinkedIn gratis?
LinkedIn is nagenoeg gratis te noemen. Enkel als je gebruik wilt maken van bepaalde functies als LinkedIn Learning (trainingen/cursussen), talenten zoeken en werven, leads genereren etc. moet een bepaald bedrag betaald worden.
Hoe werkt het adverteren op LinkedIn?
LinkedIn is ideaal voor bedrijven die zich puur richten op de zakelijke markt. Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Door te adverteren op LinkedIn komt dit ideaalplaatje voor adverteerders weer een stukje dichterbij. Door gebruik te maken van de demografische- en geografische gegevens die binnen LinkedIn beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. De combinatie met een zakelijke context waarbinnen de advertenties worden vertoond, maakt dit medium nóg krachtiger. LinkedIn heeft in Nederland inmiddels meer dan 4,4 miljoen gebruikers.
Hoe werkt het onderhouden van een LinkedIn campagne?
Campagne management
Zodra je campagne loopt, is het belangrijk om deze te blijven volgen. Hoe effectief is de campagne? Hoe besteed je je budget gedurende de dag? En hoe reageert de doelgroep op de advertenties? Met dagelijks tot wekelijks campagne beheer blijven alle campagnes up-to-date. Management van LinkedIn campagnes is maandelijks opzegbaar.
Hoe weet ik hoe mijn LinkedIn advertenties presteren?
Wij meten alle prestaties van de campagnes. De prestaties worden aan het einde van de maand gerapporteerd. Met deze data driven werkwijze wordt het campagne budget optimaal ingezet.
Hoe LinkedIn profiel verbeteren?
Om op te vallen voor recruiters in de online wereld is het van belang je profiel op LinkedIn goed te gebruiken. De vraag die hierbij opspeelt is alleen hoe?Allereerst is het van belang te kijken naar je profiel door de volgende punten te doorlopen:
- Gebruik een professionele profielfoto. Je wilt immers niet de indruk wekken dat je een losgeslagen persoon bent die geen waarde hecht aan professionaliteit. Maak dan ook geen gebruik van filters, draag nette kleding, maak een foto van de voorkant van je gezicht, kies geen vakantiefoto uit, kies voor een witte achtergrond en draag niet te veel afleidende accessoires.
- Een pakkende headline is belangrijk om de aandacht van de bezoeker na het zien van jouw foto te behouden. De headline is het stukje tekst onder je profielnaam. Dit stukje tekst is ook zichtbaar in de zoekresultaten van LinkedIn en op het moment dat een persoon een bericht naar je wilt sturen. Het is dan ook van belang dat hierin vermeldt wordt wat je doet en waarin je mogelijk bent geïnteresseerd.
- Maak je persoonlijkheid volledig door het stukje van ‘Info’ verder in te vullen met wie je bent als persoon, waar je goed in bent (sterke eigenschappen en talenten), wat je wilt bereiken, waar je naar op zoek bent en waarom nou juist jij interessant bent voor een toekomstige werkgever.
- Vul je profiel verder aan met je werkervaring, voltooide opleidingen, vaardigheden cursussen, prestaties en of certificaten.
- Vraag directe collega’s, je manager of eindbaas om een aanbeveling/referentie te maken. Dit zorgt voor meer betrouwbaarheid. Het is immers social proof!
Nadat deze punten voltooid zijn, is het goed om aandacht te schenken aan onderstaande punten:
- Wil je dat mensen je zien dan is netwerken van belang. Ga op zoek naar mensen die je reeds kent of voeg andere interessante personen toe als connectie.Let wel dat de kwaliteit altijd boven kwantiteit gaat.
- Laat recruiters weten dat je beschikbaar bent voor een nieuwe uitdaging door de hiervoor bestemd functie binnen LinkedIn aan te zetten. Een dergelijke optie inschakelen is enkel zichtbaar voor recruiters. Geen angsten dus dat jouw collega’s het mogelijk gaan zien!
- Maak je profiel openbaar zodat iedereen je profiel kan bewonderen.
- Publiceer zelf ook artikelen of bijdragen op LinkedIn om top-of-mind te blijven onder jouw connecties. Dit laat tevens zien dat je serieus bent en actief.
Hoe een LinkedIn bedrijfspagina maken?
LinkedIn, een belangrijk zakelijk kanaal. Hoe zorg je er echter voor dat je in het bezit bent van een bedrijfspagina om leads te genereren, mensen te werven of publiciteit te verkrijgen?Dat kan in 5 simpele stappen!
- Druk rechtsboven in je LinkedIn startpagina op de negen puntjes onder de naam ‘Work’
- Onderaan verschijnt een optie met ‘Bedrijfspagina maken’
- Kies een type pagina die van toepassing is op jouw bedrijf (klein bedrijf, gemiddeld/groot bedrijf, showcasepagina of onderwijsinstelling)
- Vul enkele details in met betrekking tot je bedrijf
- Bevestig je pagina door op de knop ‘Pagina maken’ te drukken
Hoe een LinkedIn profiel maken?
Wil jij een kijkje nemen in de online zakelijke wereld? Dat kan! In het volgende stappenplan laten wij jou weten welke stappen je moet zetten om een LinkedIn profiel aan te maken:
- Ga naar https://www.linkedin.com/home
- Druk rechtsboven in op de knop ‘Aanmelden’
- Druk vervolgens op ‘Lid worden’
- Meld je aan door je e-mailadres en een wachtwoord in te vullen of doe dit middels je Google account
Gratis LinkedIn advertising scan
Wil jij weten hoe jij LinkedIn optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis LinkedIn-scan aan!
Waarom doen wij dit?
Met de gratis LinkedIn scan van Baas & Baas krijg je namelijk advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om LinkedIn campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes, zodat het maximale rendement uit LinkedIn wordt gehaald.
Waarom de LinkedIn scan?
– inzicht in het LinkedIn algoritme
– advies over het optimaliseren van je bedrijfsprofiel en je berichten
– gratis scan ter waarde van €300,-
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Facebook advertising scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Veelgestelde vragen over Facebook advertising
Maak een start met onze gratis contentkalender
Het enige wat je hoeft te doen, is je website en e-mailadres achterlaten. Vervolgens ontvang je van ons een contentkalender.
Met deze contentkalender kan je jouw content eenvoudig plannen en krijg je meer overzicht in je content strategie.
Laat je gegevens achter en ontvang direct een contentkalender. (Dit is geheel vrijblijvend)
LinkedIn advertising mogelijkheden
- De merkbekendheid.
- Het aantal profiel/website bezoeken.
- De betrokkenheid bij jouw berichten.
- Bereik binnen jouw doelgroep.
- Aantal app installaties.
- Hoeveelheid videoweergaven.
- Aantal leads (leadgeneratie).
- De grootte van het aantal conversies.
Waarom LinkedIn adverteren?
In totaal hebben 8,5 miljoen Nederlanders een account op LinkedIn. Wereldwijd betreft dit er 660 miljoen! Dit aantal is ook nog zeker groeiende; steeds meer mensen als bedrijven worden aware van dit medium en zijn kracht. Wat de voordelen van LinkedIn zijn, lees je hieronder:
- De zakelijke markt bereiken (en daarmee meer bereik genereren!).
- Jouw boodschap komt serieuzer en professioneler over.
- Mensen aanleiding geven tot een behoefte waar ze eerder nog niet van op de hoogte waren.
- Meer conversies en omzet genereren.
- Naamsbekendheid vergroten.
Ga jij de uitdaging met ons aan?
Online marketing is dus key om jouw organisatie succesvol te laten worden. Wij kunnen jou hier uiteraard bij helpen. Met een team van 18 experts en al vele cases verder, maken wij van jouw bedrijf een BAAS in de online wereld.
ContactWhatsApp advertising
Bereik meer klanten en bouw een sterke band op met WhatsApp advertising.
Lees meerTikTok advertising
Word een baas in TikTok-advertenties en bereik een wijd publiek met relevante content via het 'mobile-first' platform dat razendsnel groeit!
TikTok advertisingOnze bazen in online marketing
Baas & Baas beschikt over een jong en toegewijd team. Ieder van ons heeft een eigen expertise waar met veel overgave mee wordt werkt.