FAQ
Wat is de Facebook pixel?
De pixel is een implementatie door Facebook, verstrekt code op je website, die tracking, optimalisatie en attributie binnen advertenties op eigendommen van Facebook mogelijk maakt.
ROAS voor aankoop voor website
Het totale rendement op de advertentie-uitgaven (ROAS) via aankopen op website. Dit is gebaseerd op de waarde van alle conversies die zijn geregistreerd door de Facebook-pixel op je website, toegeschreven aan je advertenties.
Ik werk in een specifieke branche. Waar kan ik relevante informatie vinden voor mijn branche?
Via deze link: https://www.facebook.com/business/insights/vertical
Hoe kan ik op korte termijn een online marketing campagne starten?
Bij Baas & Baas kunnen we een gratis audit van je huidige campagnes uitvoeren of we kunnen vanaf nul beginnen.Heb je al Google analytics, Facebook of Google ads? Dan kun je via deze pagina je gegevens achterlaten en dan kunnen wij toegang vragen tot je huidige materiaal. Deze kun je vervolgens accepteren en dan kunnen we binnen drie werkdagen een audit van je huidige campagnes uitvoeren.
Hoe kan ik mijn budgetten effectiever schalen?
Om succes op te schalen, kun je niet alleen je budget verhogen. Deze kun je besteden aan je Facebookcampagnes of advertentiesets. Laat deze staan en je ziet goede resultaten. Dit wordt ook wel verticaal opschalen genoemd.Er is ook nog horizontale schaalvergroting: hierbij spreidt een adverteerder meerdere tests uit over meerdere advertentiesets. Een advertentieset is een Facebookadvertentiegroep waarin instellingen zoals targeting, planning, optimalisatie en plaatsing worden bepaald.
Hoe kan ik mijn Facebook-pixel delen?
Beide partijen hebben een Facebook Business Manager-account nodig. U kunt een pixel delen met een partner. U kunt een pixel delen met een advertentieaccount.