De Instagram plusgids

Door:

-

15/6/2017

instagram

Ben je al actief op Instagram en wil je de zakelijke mogelijkheden verkennen? In deze Instagram plusgids vertellen we je meer over de laatste updates van Instagram en hoe je deze kunt inzetten voor jouw bedrijfsprofiel. Begin je nog maar net, lees dan eerst de Instagram startersgids.

instagram-plusgids-banner

1. Zorg voor engagement

Post relevante content, interacteer met gebruikers die reageren op je posts en reageer en like zelf ook foto’s en video’s op profielen van anderen. Ook kun je meer interactie krijgen door je volgers een vraag te stellen of hen de mogelijkheid te bieden om hun mening over een product of dienst te delen in een reactie.

Een andere manier om voor engagement te zorgen is door content te plaatsen van je volgers. User generated content draagt namelijk bij aan de geloofwaardigheid van informatie, en geloofwaardigheid speelt een rol in merkattitudes en aankoopintentie.

Plaatst een van je volgers bijvoorbeeld een foto met jouw product of dienst dan kun je deze vervolgens reposten met de repost for Instagram app. Het is echter belangrijk dat je hiervoor eerst de toestemming vraagt.

2. Maak gebruik van Instagram video

Hoewel foto’s vaak meer likes opleveren dan video’s, zorgen die laatste wel voor meer reacties. Reacties betekenen dat een gebruiker een langere tijd aan het interacteren is met je merk, waardoor je die gebruiker sneller als mogelijke klant aan je kan binden.

Stories

Eerder nam Instagram al de Stories-functie over van Snapchat. Dat bleek een schot in de roos: inmiddels zijn er meer Instagram Stories-gebruikers dan mensen die Snapchat users. Instagram Stories wordt nu wereldwijd door meer dan 200 miljoen dagelijks gebruikt. Deze filters werken ook met boomerang, de terugspoelfunctie en andere formats.

Maak een creatief verhaal:

  • Gezichtsfilters

Je hebt keuze uit 8 filters, waaronder een konijnensnuit, berenoortjes, een bril en twee kroontjes. Je vindt ze door naar het selfiescherm te gaan. Bij de knop om van camera te wisselen krijg je nu een gezichtje te zien, waarmee je de gezichtsfilters activeert.

Instagram-filters
  • Stickers en pinning

Stickers zijn plaatjes die je over je foto of video heen kunt plakken. Zoals bijvoorbeeld je locatie, de temperatuur of op dit moment zomerse  dingen zoals een bloem of zon. Je kunt ze zelf invoegen op de plek die jij wilt en groter of kleiner maken. En je kunt er zoveel toevoegen als je zelf wilt.

Instagram-stickers

Live

Live uitzenden geeft je nog meer de mogelijkheid om met je volgers te interacteren. Wij laten zien hoe je een livestream start:

Door op de ‘Start Live Video’-knop te drukken en naar rechts te vegen over het scherm, kun je direct een livestream opstarten. Deze kunnen maximaal een uur duren. Na afloop kan je kiezen om dit te delen in je stories. Tijdens de uitzending kun je reacties van kijkers op je scherm zien, die je handmatig vast kunt zetten. Iemand die een Instagram Stories livestream gestart is, kun je herkennen aan de term ‘live’ onder zijn of haar avatar bovenin beeld.

Instagram-live

3. Instagram update 2017

Instagram is voortdurend aan het veranderen om de social media-ervaring te optimaliseren. Gisteren lanceerde Instagram een nieuwe algoritme dat voor meer transparantie zal zorgen.

  • Gesponsorde samenwerkingen

Vooreerst wil Instagram meer transparantie op hun kanaal door duidelijk te maken aan alle gebruikers welke posts betalend zijn. Het is namelijk geen geheim meer dat influencers Instagram inzetten voor gesponsorde samenwerkingen. Afgezien van de ad of spon hashtags is het vaak niet duidelijk of het om reclame gaat of niet. Daar wil Instagram nu verandering in brengen door de Paid-partnership tag. Hiermee geef je gemakkelijk aan als er voor een post betaald is:

Instagram-plus
  • Grid-functie

Ook voor de standaard gebruiker is er nieuws! Zo kun je vanaf nu je posts archiveren, om te kijken of foto's er wel mooi uitzien in je grid:

Instagram-grid

Dankzij deze update kun je vanaf nu herinneringen herbeleven zonder dat je dit met al je volgers moet delen.

Instagram-grid-toepassen
Bron afbeeldingen: Instagram Press Blog

Wil je een Instagram baas worden? Laat dan je e-mail achter!

Over de auteur:
LinkedIn icon
Wil jij een online baas worden? Wij maken van jouw bedrijf graag een baas op het internet.

Meld je aan voor een gratis Growth Audit om alle kansen te ontdekken!
Gratis quick scan!
Meer weten over onze bezigheden?

Laat je e-mail achter voor de maandelijkse baasbrief!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Categorieën
Recente berichten
Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?
Plan een gratis consult!

What our customers say about us

5.0 stars based on 43 ratings.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
ISM Clubhouse West
Sup Sup Club
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners