Hoe kun je als bedrijf Snapchat het beste gebruiken?

Door:

-

8/6/2018

Instagram checklist
snapchat gebruiken bedrijf

Je bent ongetwijfeld bekend met de app van Snapchat. Met name populair onder jongeren maar ook in te zetten voor jouw bedrijf. De social media tool geeft de mogelijkheid om foto’s en video’s te delen van maximaal 10 seconden. De content verdwijnt weer na een dag en dit is dan ook de kracht van het medium. Als bedrijf kun je Snapchat op verschillende manier inzetten. In deze blog vertellen wij je hoe je dit kunt doen!

Verhalen vertellen

Om Snapchat in te zetten voor je bedrijf is het allereerst belangrijk om te weten wat je doel is. Door deze van tevoren goed te formuleren, is de kans groter dat het werkt. Op Snapchat draait het om het vertellen van een verhaal. De app is dan ook een eenvoudige en toegankelijke manier om het verhaal van jouw bedrijf te vertellen aan anderen. Om een doel te vormen, kun je eerst even rondkijken op de app en andere bedrijven volgen. Doe hier inspiratie op en bedenk vervolgens een strategie om het doel te bereiken.

Wees creatief

Het is belangrijk om je te onderscheiden op Snapchat. Door originele en creatieve content te maken zal je eruit springen en zullen mensen de naam van jouw bedrijf of merk onthouden. Probeer je volgers te inspireren en verrassen, dan blijven ze je volgen. Zo kun je ze bijvoorbeeld een dag mee laten kijken op het kantoor of tijdens een evenement wat je organiseert. Ook is Snapchat een goede plek om nieuwe producten en/of diensten aan te kondigen of een win-actie op te zetten. Belangrijk is om persoonlijk te blijven en eruit te springen.

Snapchat advertenties

Net zoals bij social media tools zoals Instagram en Facebook is het ook op Snapchat mogelijk om te adverteren. Via de Ad Manager van Snapchat kun je advertenties maken, beheren en analyseren. Deze kun je inzetten om jouw merk te versterken, meer volgers te genereren of meer bereik of verkopen te krijgen. Het is hierbij mogelijk om de advertentie te richten op verschillende doelgroepen.

Je kunt heel creatief zijn met de advertenties. Zo is het mogelijk om de normale video-advertenties te maken maar kun je ook een gesponsorde filter maken met jouw merknaam. Zo had Unox met Koningsdag een eigen filter die bestond uit Unox-kroontjes. De filter werd zo’n 3 miljoen keer bekeken! Dit is natuurlijk een fantastische manier om jouw merk onder de aandacht te brengen. Er hangt echter ook een behoorlijk prijskaartje aan..

stappenplan snapchat

Stappenplan Snapchat

Wil jij Snapchat gaan inzetten voor je bedrijf maar weet je niet precies hoe? In de het onderstaande stappenplan helpen wij je een eindje op weg.

Stap 1: creëer een bedrijfsaccount

Download Snapchat via Itunes of de Google Play Store. Klik vervolgens op aanmelden, voer je bedrijfsgegevens in en kies een geschikte bedrijfsnaam. Deze naam kun je niet meer wijzigen dus denk hier goed over na.

Stap 2: verzin een goed verhaal

Pak je doel en strategie er weer even bij en verzin vanuit daar een aantal verhalen die je kunt delen. Het is belangrijk dat het een compleet verhaal wordt en niet allemaal losse foto’s of filmpjes. Begin met een inleiding, een helder middenstuk en sluit het verhaal ook weer af. Zo blijven volgers tot het einde kijken en zullen ze het verhaal beter onthouden. Je kunt er op het eind ook nog een win-actie of call to action in verwerken.

Stap 3: praat met volgers

Om volgers bij je te houden is het belangrijk om met ze in gesprek te gaan. Zoek de interactie op en blijf actief. Zo kun je andere relevante account volgen of reageren op andermans snaps. In je eigen verhaal kun je vragen stellen aan volgers of interactieve spelletjes verzinnen.

Stap 4: wees origineel

Zodra je de functionaliteit van de app een beetje kent, kun je jezelf meer gaan uitdagen wat betreft de content. Verzin originele content en wees hierin creatief. Niets is te gek! Probeer leuke acties te verzinnen die passen bij het bedrijf en probeer je hierbij te onderscheiden. Zo kun je bijvoorbeeld een samenwerking opzetten met een grote influencer, video’s maken op exclusieve locaties of een terugkerende rubriek bedenken.

Stap 5: heb plezier!

Snapchat is geen tool om meer verkopen te generen maar met name een manier om je merk te versterken. Heb daarom plezier en speel een beetje met de inhoud. Het hoeft allemaal niet te serieus. Wees informeel en houdt de verhalen luchtig. Humor werkt altijd goed!

Snapchat komt regelmatig met nieuwe updates, dus hou onze blog daarover ook in de gaten!

Online Baas worden? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

Over de auteur:
LinkedIn icon
Wil jij een online baas worden? Wij maken van jouw bedrijf graag een baas op het internet.

Meld je aan voor een gratis Growth Audit om alle kansen te ontdekken!
Gratis quick scan!
Meer weten over onze bezigheden?

Laat je e-mail achter voor de maandelijkse baasbrief!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Categorieën
Recente berichten
Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?
Plan een gratis consult!

Wat onze klanten over ons zeggen

5.0 sterren op basis van 43 waarderingen.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
ISM Clubhouse West
Sup Sup Club
Regina Floral Feelings
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter