Vijf redenen waarom jij moet kiezen voor Linkedin Ads

Door:

Sander

-

14/6/2022

Vijf redenen waarom jij moet kiezen voor Linkedin Ads||

We krijgen vaker de vraag wat LinkedIn advertising precies voor toegevoegde waarde kan zijn voor je bedrijf. Deze vraag begrijpen we heel goed; je wilt immers weten of een platform effectief is, oftewel daadwerkelijk waardevol is in het bereiken van jouw bedrijfsdoelstellingen. En eigenlijk komt ons antwoord nagenoeg altijd op hetzelfde neer; een antwoord waarin we de vijf voordelen van het investeren in LinkedIn Ads benoemen. We sommen ze hieronder voor je op.

5 voordelen van LinkedIn Ads

  • Eenvoudig in gebruik

Misschien wel een van de fijnste dingen om te horen; het platform is eenvoudig in gebruik. Een echte, doorgewinterde kenner hoef je dus niet te zijn om overweg te kunnen met LinkedIn en haar advertising mogelijkheden. In vergelijking met Google Ads heeft LinkedIn namelijk een stuk minder strategische opties, wat het makkelijker maakt om te begrijpen en het overzichtelijk houdt.Mocht je nou toch ergens tegenaan lopen en wens je extra ondersteuning op dit gebied? Dan kunnen wij je daar uiteraard bij helpen!

  • Sterke leads vergaren op LinkedIn

LinkedIn staat bekend om haar gebruikers met vaak slechts een duidelijk doel. Denk bijvoorbeeld aan de zoektocht naar een nieuwe baan of het aanmelden voor informatieve bijeenkomsten. In vergelijking met platforms als Facebook en Instagram hebben gebruikers als doel geëntertaind te worden in plaats van dat ze het gebruiken om iets te bereiken. Doordat LinkedIn adverteren zo hyper-gefocust is, is de kans groter dat gebruikers op LinkedIn overgaan tot een gewenste actie dan op een Facebook of Instagram. Hierdoor ben je in staat hele sterke leads te genereren.

  • Specifieke doelgroepen

Een groot voordeel van LinkedIn advertising is de mogelijkheid tot het creëren van hele specifieke doelgroepen. En wat gerichte targeting betreft; jouw boodschap komt aan bij gebruikers waarvan jij wil dat zij jouw advertentie zien, oftewel de meest interessante gebruikers voor jouw bedrijf. Dat maakt jouw campagne alleen maar succesvoller.Denk aan classificatie op basis van tijd, locatie, functietitel, branche, interesses en vaardigheden.

  • Groei, groei, groei!

Ook LinkedIn zit niet stil wat betreft het aantal volgers dat zij heeft. Nog elke dag groeit het aantal (Nederlandse) profielen op het platform. Alleen als je kijkt naar de afgelopen 2 jaar: van 4,7 miljoen Nederlandse gebruikers in 2020 naar 5,0 miljoen in 2022. Dat is maar liefst een stijging van 6%! Een uitgestorven platform is het dus zeker niet.

  • Bouw een zakelijk netwerk op

Misschien had je wel al het idee, maar LinkedIn is een professioneel medium waar professionals en bedrijven samenkomen met het idee connecties te maken met mensen relevant in hun branche. Veel gebruikers hebben dan ook als doel middels LinkedIn een baan te vinden, hun eigen bedrijf te promoten of om bepaalde successen binnen hun carrière te delen. Vooral voor bedrijven binnen de B2B wordt LinkedIn daarmee interessant.

Vraag aan jou…

Ben je het eens met bovenstaande voordelen? Of heb je wellicht het idee dat LinkedIn nog een ander, belangrijk voordeel te bieden heeft? Dan zouden we dat graag willen horen!En voor de lezers die denken: LinkedIn Ads, daar wil ik meer van weten of daar zou ik meer mee willen doen, laat het ons weten, dan kunnen we mogelijk bijspringen waar nodig.

Meer te weten komen...?

Op de hoogte blijven van nieuws, artikelen, tips en tricks? Dat komt goed uit! Wij hebben voor jou namelijk maandelijks een nieuwsbrief vol met relevante en praktische content. Dus... schrijf je hieronder - vrijblijvend - in:

Sander Baas
Over de auteur:
Sander
LinkedIn icon

Sander is al 10 jaar de Online Eindbaas. Manager van het Bazen team. In zijn werk richt Sander zich op de groei, de sales en het management binnen Baas & Baas, waarbij hij zich focust op het benaderen van bedrijven die net als Baas & Baas een positieve impact willen maken op de wereld. Sander gelooft dat communicatie het fundament is van elke organisatie. Met behulp van goede communicatie kun je vertrouwen creëren, resultaten behalen en je doelstellingen bereiken. Mensen informeren, motiveren en aansturen kan hij dus als geen ander!

Wil jij een online baas worden? Wij maken van jouw bedrijf graag een baas op het internet.

Meld je aan voor een gratis Growth Audit om alle kansen te ontdekken!
Gratis quick scan!
Meer weten over onze bezigheden?

Laat je e-mail achter voor de maandelijkse baasbrief!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Categorieën
Recente berichten
Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?
Plan een gratis consult!

Wat onze klanten over ons zeggen

5.0 sterren op basis van 43 waarderingen.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
ISM Clubhouse West
Sup Sup Club
Regina Floral Feelings
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter