De ontwikkelingen op SEO gebied gaan ontzettend snel en je moet dan ook alert blijven om ze allemaal bij te houden. Het wordt echter steeds belangrijker om jouw website te optimaliseren en zichtbaar te blijven in Google. Steeds meer mensen interesseren zich voor SEO en hiermee groeit de concurrentie. In deze blog geven wij je daarom zeven SEO tips die je kunt gebruiken in 2018. Deze sluiten aan op de trends die voorspelt zijn voor het komende jaar.
Sterke content blijft belangrijk
Content is key, ook in 2018. Probeer tijdens het maken van jouw content de vraag van je bezoekers te beantwoorden. Hoe vollediger het antwoord, hoe beter je gevonden zal worden. Schrijf daarom ook een keer iets wat niet in je straatje ligt. Door over een ander onderwerp te schrijven spreek je een bredere doelgroep aan. Op die manier trek je meer nieuwe bezoekers naar jouw website.
Houd rekening met voice search
Dit klinkt misschien nu nog als een ver-van-je-bed-show maar dit zal in de nabije toekomst erg belangrijk zijn. Er wordt verwacht dat steeds meer mensen gebruik gaan maken van hun stem wanneer ze iets willen opzoeken. Door tegen je mobiele telefoon te praten kun je op een snelle manier vinden wat je zoekt. Veel jongeren doen dit al en het gebruik hiervan zal alleen maar toenemen. Deze gesproken zoekopdrachten zullen met name mobiel worden gedaan en zullen vragend zijn. Houd hier dus rekening mee bij bijvoorbeeld het toepassen van bepaalde keywords.
Kwalitatieve links
Linkbuilding is een constant belangrijke activiteit wanneer het gaat om SEO. Al ruime tijd is dit een goede methode om hoger in de zoekmachineresultaten te komen. In 2018 zal de focus echter meer komen te liggen op kwalitatieve links. Probeer dus verwijzingen te krijgen van de wat grotere websites met veel autoriteit.
Zorg dat je website ‘veilig’ is
Google zal het komende jaar steeds meer focussen op veiligheid. Dit houdt in dat ze voorrang geven aan ‘veilige’ websites. Zorg er daarom voor dat jouw website via https loopt in plaats van http. Wanneer jouw website als onveilig wordt aangemerkt zullen bezoekers wegklikken en naar een andere website gaan. Het is dus verstandig om dit aan te passen.
Locatie wordt belangrijker
In 2018 zullen de zoekresultaten nog specifieker worden. Hierin speelt locatie ook een belangrijke rol. De zoekresultaten zullen worden afgestemd op de plek waar je op het moment van zoeken bent. Zorg daarom dat je jouw bedrijfsgegevens invult op Google Mijn Bedrijf. Je zult dan eerder opduiken in de lokale zoekresultaten.
Maak gebruik van video
Je zult het vast al voorbij hebben zien komen maar video is hot! De verwachting is dat in de toekomst 80% van het verkeer op internet zal bestaan uit video. Wil je zichtbaar blijven dan is het verstandig om ook bewegende content te gaan maken. Mensen vinden het fijn om een video te kijken in plaats van een tekst te lezen. Deze ontwikkeling is dus zeker iets om in je achterhoofd te houden.
Schrijf uitgebreide content
Google houdt van uitgebreide artikelen omdat hierin de meeste kans is om het juiste antwoord te vinden. Om deze reden zullen artikelen onder de 250 woorden minder goed gerankt worden dan artikelen boven de 2000 woorden. Het beste is om artikelen rond de 700 woorden te schrijven. Lukt dit niet? Zorg er dan in ieder geval voor dat het artikel meer dan 500 woorden bevat. Daarnaast is het ook aan te raden om afbeeldingen, video’s of grafieken toe te voegen aan het bericht. Google ziet dit als een waardevolle toevoeging.
Wil je meer van dit soort tips? Laat dan hier je e-mail adres achter!