Deliverables
+1800% aankopen via TikTok
-60% kosten per aankoop

Probleem

Het marktaandeel van MIM Amsterdam was nog te klein en het merk moest een doorbraak maken. Hoewel MIM al actief adverteerde op TikTok, Meta en Google, was er ruimte om deze kanalen effectiever in te zetten. Het doel was om meer conversies te behalen, de kosten per aankoop te verlagen en het rendement op de investeringen te verhogen.

Oplossing

Om het aantal aankopen te verhogen hebben we een uitgebreide oplossing opgezet met gerichte campagnes op verschillende platforms, namelijk TikTok, Meta en Google.

  • Er is een nieuwe campagne-structuur op TikTok geïmplementeerd. Deze is gebaseerd op onze marketingfunnel, welke doelgericht het aantal aankopen verhoogt en de kosten per aankoop verlaagt.
  • Op Meta zijn nieuwe advertentiecampagnes en targeting ingezet. Wij hebben focus gelegd op specifieke promoties en relevante momenten, zoals het 'Back to School' seizoen, Halloween en de feestdagen in December. Deze campagnes zijn gericht op het inspelen van seizoensgebonden behoeften en het stimuleren van aankopen tijdens deze piekperioden.
  • De Google advertenties zijn ingericht om zowel de merkbekendheid te vergroten als zoekgerelateerde intenties optimaal te benutten. Hiermee wordt extra verkeer naar de website geleid en wordt het aantal conversies verhoogd.

Resultaten

  • Sinds het opzetten van de campagnestructuur op TikTok is binnen 6 maanden een indrukwekkende stijging in het aantal aankopen gerealiseerd van maar liefst 1800%!
  • Op Meta zijn in deze 6 maanden ook aanzienlijke stijgingen in het aantal aankopen geconstateerd, met een toename van 275%. Tegelijkertijd zijn de kosten per aankoop met 60% gedaald, wat een enorm positief resultaat is.
  • Op Google (SEA) is een stijging van bijna 60% in het aantal aankopen behaald 
No items found.
Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?
Plan een gratis consult!

What our customers say about us

5.0 stars based on 43 ratings.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Bakers & Bananas
ISM Clubhouse West
DGTL Health
PANCAKES Amsterdam
VondelGym
't Klooster Interieurmakers
Henri Willig
Bar Italia
Gouden Reael
Orange Capital Partners
Kuin BV
Royal Moti Mahal
Ruben Philipse Photography
Pottery Pots
The Sunny Burger Co.
Hemels AFbouw
Klaartje Quirijns
DLE.Energy
EVA Recruitment
Sophie Falkena