FAQ
Wat zijn de kosten van een Facebook advertentie?
Er is niet maar één antwoord op deze vraag. In principe is het mogelijk om een advertentie op Facebook voor slechts € 0,83 per dag online te zetten. Dit is echter geheel afhankelijk van de ingestelde advertentie zelf. Des te geavanceerder de advertentie is, des te hoger het minimum bedrag dat voor de advertentie vanuit Facebook wordt gevraagd. Ook de omvang van de doelgroep, die bereikt moet worden met de specifieke advertentie, heeft invloed op de kosten van Facebook advertenties. Zo vraagt het bereiken van een groter publiek meestal ook om meer budget en dus hogere kosten per advertentie.
Welke invloed heeft de AVG op de Facebook-advertenties?
AVG heeft verschillende potentiele implicaties voor verschillende organisaties, afhankelijk van de manier waarop de organisatie gegevens gebruikt voor het meten en optimaliseren van advertenties.
Wat zijn dynamische Ads?
Dynamische advertenties bevatten productaanbevelingen uit de productcatalogus van een adverteerder. Producten worden weergegeven op basis van signalen van gebruikersinteresse, intentie en actie. Dynamische advertenties worden ook vaak dynamische productadvertenties genoemd.
Wat zijn enkele algemene praktische tips voor Facebook advertentiemateriaal?
Er zijn 6 belangrijke tips om aansprekende en creatieve advertenties te maken:
- Gebruik verticale video’s
- Vermijd tekst op afbeeldingen
- Maak de tekst korter
- Voeg meerdere afbeeldingen toe met carrouselindeling
- Voeg beweging toe
- Gebruik actieknoppen
Er zijn voor Stories ook een aantal tips:Benadering
- Houd de aandacht vast met snelheid: mensen nemen stories sneller op dan andere media. Daarom is het handig om advertenties voor stories te maken die gelijk de aandacht trekken.
- Inhoud speciaal voor stories
- Gebruik meerder scenes
- Versterk je materiaal met beweging
- Test mobiele opnamen afhankelijk van je doelstelling.
- Combineer video-indelingen en stilstaande indelingen
Merkvoeringsmiddelen
- Begin met je merk: plaats logo’s.
- Ontwerp met je doelstellingen in gedachten
- Beperk het toevoegen van prijzen
Indeling en uitvoering
- Plaats tekst op een focuspunt
- Versterk je boodschap met geluid
- Vermijd overbodig stickergebruik
Wat zijn de kosten van Facebook Advertising?
De kosten van Facebook Advertising bestaan uit 3 elementen. 1. eenmalige opstartkosten B&B, 2. maandelijkse management fee B&B en 3. Facebook Mediabudget.
- Eenmalige opstartkosten voor het bedenken van de strategie, inrichten campagnes en ontwikkelen content. Banners voor campagnes gaan in overleg met klant. Er wordt verwacht dat de klant input aanlevert in de vorm van afbeeldingen.
- Maandelijkse management kosten voor Baas & Baas zijn gebaseerd op het advertentiebudget. Wij beheren de campagnes en rapporteren maandelijkse de resultaten. Wij zorgen dat goede campagnes beter gaan draaien en dat minder goede campagnes worden gepauzeerd. Daarnaast voeren we wijzigingen door ten behoeve van de campagnes.
- Facebook mediabudget. Je betaalt Facebook per CPC (cost per click / kosten per klik). De kosten per klik proberen wij tijdens het management zo laag mogelijk te houden.
Wie kan ik bereiken met een Instagram campagne?
Het meest populaire van een Instagram campagne is het liken van een post, echter neemt het klikbereik en daarmee de conversie ook steeds meer toe. Er zitten voornamelijk vrouwen op Instagram. Daarnaast is het opleidingsniveau van Instagram erg hoog. Meer dan de helft van de Instagram gebruikers heeft een opleidingsniveau van HBO of hoger.
Weet jij het verschil tussen onderstaande doelgroepen?
- Facebook Page fans (standaarddoelgroep)
- Aangepaste Doelgroep (inschrijvers, klanten)
- Retargeting (websitebezoekers)
- Vergelijkbare Doelgroep (lijken op fans, Aangepaste Doelgroep of Retargeting Doelgroep)
- Opgeslagen Doelgroep
Welk merkverhaal gaan wij vertellen?
Er is tegenwoordig een grote berg aan content. Hiermee groeit de noodzaak om een verrassend en uniek merkverhaal te claimen. Wij gaan op zoek naar jouw unieke merkverhaal dat je onderscheidt van je concurrenten. Storytelling is hierbij een effectief middel.
Welke Google algoritme updates komen aan bod?
We gaan tijdens de training tevens dieper in op de algoritme updates van Google. Een aantal bekende updates zijn:
- Pagerank
- Google Penguin
- Google Panda
- Google Hummingbird
- Google Pigeon update
- Mobile-friendly update
- Rankbrain
- Medic update (1 augustus 2018)
Welk type content zetten wij in?
Een doordachte content aanpak maakt een mix van drie types. Basiscontent (ook wel help content) beantwoordt alle basisvragen die je doelgroep heeft (bijv. F.A.Q.). Deze content is geoptimaliseerd voor zoekmachines en helpt je om online gevonden te worden. Met campagnecontent of hub content zet je op een korte periode een thema op de kaart. Topcontent (ook wel hero content genoemd) is bepalend voor de branding van jouw merk. Dit is content van uitzonderlijke kwaliteit en heeft hierdoor de meeste kans om viraal te gaan.
Wat zijn de belangrijkste onderwerpen?
SEO training - 3 peilers
>Techniek, content en backlinks
Tijdens de SEO training gaan we dieper op SEO in. We behandelen de drie peilers van SEO namelijk: techniek, content en backlinks. We zullen van te voren een SEO strategie maken door middel van zoekwoordanalyse en concurrentieanalyse. Op basis daarvan bepaal je welke keywords voor jouw website belangrijk zijn. Deze zul je vervolgens gaan implementeren in de content. Bij de techniek van de site kijken we naar de snelheid, veiligheid en of de data goed leesbaar is voor de crawl robots van Google. Tot slot is het belangrijk om relevante backlinks te verdienen, dat kan door middel van content marketing en linkbuilding.
Wat zijn de beste linkbuilding tactieken voor mijn bedrijf?
De beste tactiek is afhankelijk van jouw bedrijf. Het is in ieder geval belangrijk dat je zorgt voor kwalitatieve backlinks. Dit wil zeggen dat de backlink ten eerste relevant is. Een relevante backlink komt van een site die over hetzelfde onderwerp gaat als jouw website. Oftewel de backlink is van waarde voor de websitebezoeker. Natuurlijk zijn de beste backlinks, de links waar ook daadwerkelijk op geklikt wordt door een websitebezoeker.
Wat is het beste campagnedoel?
Er is niet één perfect campagnedoel, het hangt af van jouw campagne. Wat wil je bereiken? Wil je graag meer naamsbekendheid? Kies dan voor een merkherkenning campagne. Wil je liever conversies binnenhalen (bijvoorbeeld dat je meer websitebezoekers genereert)? Kies dan voor een conversiecampagne. Wil je liever meer videoweergaven? Kies dan een videoweergaven campagne.
Wat voor een campagne werkt het best op TikTok?
TikTok is met name bedoeld voor video's. Niet zomaar video's, nee, deze video's moet vaak grappig en authentiek zijn. Daarnaast is het niet handig om de traditionele manier van adverteren toe te passen op ook TikTok. Jouw content zal het in deze wereld niet overleven. Het is van belang dat je als merk het publiek entertaint. Creativiteit staat centraal binnen TikTok. Probeer hier dan ook aandacht aan te schenken bij de creatie van je content.
Wat is het verschil tussen Snaps en Snapchat-advertenties?
- Anders dan de gewone, organische Snaps, moet je voor Snapchat-advertenties betalen. Het is gesponsorde content, oftewel content die jij tegen betaling aan jouw doelgroep aanbiedt. Zo kun jij bepalen dat een aanzienlijk groep aan mensen gegarandeerd jouw boodschap ontvangen; dit is vaak onzeker als je het organisch doet.
- Snapchat-advertenties zijn slechts voor tien seconden zichtbaar bij afspelen in plaats van Snaps - geplaatst in de story - die 24 uur te beschouwen zijn.
- Snapchat-advertenties worden getoond tussen de Snapchat Stories van het door jou gekozen publiek. Daarmee kan de advertentie meermaals op een dag getoond worden aan een en dezelfde gebruiker, terwijl gebruikers bij Snaps specifiek weer terug naar de gebruiker moeten gaan om dezelfde Snap opnieuw te bekijken.
Wat is Spotify Artiesten/Spotify Artists?
Spotify artiesten is voor iedereen die muziek maakt. Hierbij maakt niet uit of je een gevestigde artiest of een nieuweling bent. Het is een manier om jouw nieuwe nummers te kunnen pitchen bij editors van een aantal van de meest gevolgde playlists ter wereld. Op die manier zet je jezelf op de kaart.Daarnaast kan je je fans inspireren middels de verschillende profiel tools, waarbij je je bio en foto’s kunt veranderen, keuze van de artiest, uitgelichte playlists, links van inzamelingsacties en herhalende visuals aan je nummers toe te voegen met Canvas.Tot slot kun je ook inzien hoe je nummers het doen, hoe je ontdekt wordt en waar je publiek zich bevindt aan de hand van de beschikbare statistieken. Aldus biedt Spotify Artists alle tools die je nodig hebt om je aanhang en carrière op Spotify op te bouwen.
Wat is een artiestenprofiel?
Een artiestenprofiel is jouw persoonlijke homepage op Spotify. Hier weergeef je al jouw muziek en kunnen fans meer informatie over je vinden. Zo kun je:
- Foto's van jezelf toevoegen
- Een bio schrijven
- Een Keuze van de artiest toevoegen
- Een Playlist van de artiest weergeven
- Een Door artiest gekozen inzamelingsactie toevoegen
Krijg middels deze link toegang tot Spotify for Artists: https://artists.spotify.com/claim
Wat kost adverteren op Facebook?
Het is aan de persoon zelf te bepalen wat voor een geldbedrag hij of zij wilt besteden aan advertenties op Facebook. In principe is het mogelijk om te adverteren met elk budget vanaf slechts € 0,83 per dag. Echter, de praktijk leert dat een groter budget een groter bereik genereert, hetgeen (vaak) profijtelijk is voor ook de hoogte van het aantal conversies dat je met een advertentie behaalt.
Wat is een lookalike publiek?
Een lookalike publiek stelt Facebook in staat om mensen te vinden op eigendommen die eigendom zijn van Facebook die vergelijkbaar zijn met een bepaalde groep. Deze groep wordt een bronpubliek genoemd en kan bijvoorbeeld zijn gebaseerd op mensen die uw website bezoeken.
Wat is een aangepaste publiek?
Met een aangepast publiek kan een adverteerder een brondoelgroep definiëren voor targeting, zoals websitebezoekers of een lijst met gebruikers die zijn aangemeld bij een e-maildatabase.
Wat is Facebook Analytics?
Facebook Analytics is een analyse- en rapportage-interface waarmee conversietracking en Facebook-pixeldata kunnen worden beheerd en geopend.
Wat zijn de aanbevolen afmetingen voor Facebook/Instagram advertenties?
Via deze link kun je alle aanbevelingen vinden voor de advertenties.https://www.facebook.com/business/ads-guide
Wat is het advertentiebeleid van Facebook?
Via de volgende link je het advertentiebeleid van Facebook lezen.https://www.facebook.com/policies/ads/#
Wat is split-testen?
Dit wordt ook wel A/B-testen genoemd, omvat het maken twee afzonderlijke advertentiescenario’s waarbij een variabele tussen de twee scenario’s wordt gewijzigd, zodat een adverteerder kan bepalen hoe de variabele d advertentie-uitkomsten beïnvloedt.
Wat is een ideale advertentiefrequentie op Facebook en Instagram?
Er is geen enkele frequentie die geschikt is voor alle situaties, aangezien deze van verschillende factoren afhangen.