FAQ

Wat is dynamisch creatief?

Met dynamisch advertentiemateriaal kan een adverteerder meerdere componenten van advertenties uploaden en kunnen de systemen van Facebook verschillende combinaties maken en deze afwisselen.

Facebook marketing

Wat is Facebook Ads Manager?

Ads Manager is een Facebook-tool waarmee adverteerder advertenties kunnen maken, advertentieprestaties kunne analyseren en advertentierapporten kunnen maken. Ads Manager kan onafhankelijk van Business Manager worden gebruikt, maar adverteerders die Business Manager hebben ingesteld, hebben toegang tot Ads Manager via hun Business Manager Interface.

Facebook marketing

Wat is de leerfase op Facebook?

De leerfase beschrijft een periode waarin de systemen van Facebook voldoende gegevens verzamelen voor effectieve advertentie-optimalisatie op het gebied van targeting, timing, creatieve en plaatsingsopties. Een van de meest voorkomende onderwerpen met betrekking tot de leerfase heeft betrekking op het maken van bewerkingen die het leren resetten.

Facebook marketing

Wat is Facebook Business Manager?

Business Manager is een groep tools waarmee adverteerder toegang hebben tot een grote verscheidenheid aan advertentie-opties/mogelijkheden.

Facebook marketing

Wat is er specifiek aan duurzame merken marketing?

Als duurzaam merk focus je je echt op een specifieke doelgroep. Jouw doelgroep heeft bepaalde kenmerken, zij geven namelijk echt om de wereld en willen graag meer uitgeven als dit de duurzaamheid van de planeet ten goede komt. Maar… de meerwaarde moet dan wel duidelijk zijn. En dat is waar wij voor zijn: door middel van duurzame merken marketing de unieke kenmerken van jouw duurzame merk communiceren, zodat de juiste doelgroep getriggerd wordt.

Duurzaamheid

Wat vormt een succesvolle social media strategie?

  • Goede content posten
  • Wat post ik?
  • Waar moet ik posten?
  • Hoe laat moet ik posten?
  • Wat post ik vooral niet?
  • Hoe ga ik om met negativiteit?
  • Adverteren op verschillende kanalen
  • Bereik vergroten door slimme tags en hashtags
Social media campagnes

Wat is Google Ads (SEA)?

SEA staat voor Search Engine Advertising. Het advertentieprogramma Google Ads is een ideale manier om hoog te ranken in de zoekmachine op relevante keywords. Jouw website genereert zo meer relevante bezoekers. Wij ontwikkelen Google Ads campagnes op maat. Een resultaatgerichte opzet van de campagne is cruciaal voor een goedlopende campagne. Aan de hand van een maximum maandelijks klikbudget zorgen wij voor de juiste instellingen, targets en technieken.

Google ads

Wat voor campagne werkt het beste op Instagram?

Instagram is met name bedoeld voor mooie sfeerfoto’s in plaats van serieuze nieuwsberichten e.d. Het is dus het beste om gebruik te maken van stilistische plaatjes. Daarnaast vinden mensen het adverteren op Instagram nog een beetje onwennig. Op Facebook zijn mensen al veel meer gewend aan de gesponsorde advertenties die tussen hun nieuwsfeed verschijnen. De eerste campagnes op Instagram kregen het dan ook zwaar te verduren van de gebruikers. Inmiddels zijn de Instagrammers het ook gewend en werken de campagnes naar behoren.

Instagram advertising

Wat moet je niet doen met linkbuilding?

  • Links verzamelen van sites die niet relevant zijn voor jouw website
  • Links krijgen van spammy websites
  • Links krijgen van sites die zelf een spammy backlinkprofiel hebben. Deze link juice wordt doorgegeven aan jouw site.
Linkbuilding

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is het verkrijgen van relevante links op andere websites naar jouw website. Het is tegenwoordig van belang dat links gerelateerd, relevant en van waarde zijn. De links moeten vooral echte kliks bevatten naar de site. Goede linkbuilding begint met een doordachte content marketing methode.

Linkbuilding

Waarom is Spotify belangrijk?

De kracht van audio is vaak sterk in het overbrengen van een bepaalde boodschap. Spotify helpt je hierbij door jouw boodschap af te leveren op het exacte moment dat mensen klaar zijn om het te horen. Met de vele targeting mogelijkheden kun je daarmee luisteraars bereiken op verschillende locaties, apparaten, momenten en formaten. Grote kans dus dat jouw boodschap gehoord wordt en dat hier een lead uit ontstaat!

Spotify advertising

Waarom Snapchat advertising?

Mensen houden van snackable content. Content die kort maar krachtig is; voornamelijk visueel ingesteld. Vandaar dat Snapchat ook zo geliefd is onder een groot aantal gebruikers. Ruim 306 miljoen mensen gebruiken dagelijks gemiddeld 30 minuten Snapchat. Voornamelijk millennials en Gen Z behoren tot deze groep. Mocht jouw doelgroep toevallig hiermee overeenkomen? Dan zou Snapchat advertising mogelijk nog deuren voor je kunnen openen; beter bereik en betere resultaten!

Snapchat advertising

Wat betekenen de termen 'Snap' en 'Snapchatstory'?

Snaps zijn eigenlijk afbeeldingen of video’s die je naar jouw volgersbase stuurt. Snackable, omdat het maar voor een periode van 24 uur beschikbaar is om te bekijken. Na die 24 uur wordt de content automatisch verwijderd. Enkele snaps achter elkaar wordt een ‘Snapchat story’ genoemd. Middels een zogenoemde ‘Snapchat Story’ ben jij als bedrijf in staat om op een leuke manier aan je publiek laten zien wat je allemaal bezighoudt.

Snapchat advertising

Waarom Spotify voor bedrijven?

Spotify is een online plek met meer dan 380 miljoen luisteraars die in 184 markten muziek ontdekken. Middels deze app kunnen muziekliefhebbers gemakkelijk de juiste muziek of podcast vinden voor elk moment. Dit kan op onder andere een telefoon, een computer en een tablet. Ook kan ingezet worden als een marketing tool om een bepaalde doelgroep te bereiken met doelgerichte content. Middel Spotify marketing genereer je op die manier niet alleen meer naamsbekendheid, maar mogelijk ook meer fans. Dat is toch wat je als artiest wil?

Spotify advertising

Waarom Pinterest voor bedrijven?

Pinterest is een sociaal medium. Evenals Instagram, Facebook en LinkedIn kan Pinterest ingezet worden als een marketing tool om een bepaalde doelgroep te bereiken met doelgerichte content. Middels Pinterest marketing genereer je niet alleen meer naamsbekendheid, maar mogelijk ook meer leads en uiteindelijke klanten. Dat is toch wat je als bedrijf wil?

Pinterest marketing

Waarom is Pinterest belangrijk?

Pinterest is belangrijk voor jouw bedrijf. Het versterkt namelijk je brand alsook het aantal conversies op je website. Hoe? Pinterest marketing staat volledig in het teken van inspireren en beïnvloeden. Aan de hand van (idee)pins, foto’s en video’s kan jij de wereld laten zien waar jij als organisatie voor staat en voor gaat. Dit versterkt jouw brand. Daarnaast is het plaatsen van gesponsorde esthetische content op Pinterest zeer effectief. Gebruikers hebben doorgaans op dit platform een hoge koopbereidheid, hetgeen inhoudt dat zij vaak doelgericht aan het zoeken zijn naar bepaalde informatie of inspiratie. Grote kans dus dat jouw content hierbij gevonden wordt en dat hier een lead of order uitrolt!

Pinterest marketing

Waarom is TikTok belangrijk?

  • 52% van de gebruikers zegt dat ze nieuwe producten vinden via advertenties op TikTok.
  • 61% van de gebruikers liet weten dat zij de advertenties op TikTok uniek vinden in vergelijking met andere sociale media.
  • 88% van de gebruikers binnen TikTok vindt het leuk om nieuwe content te ontdekken tijdens het gebruik van de app TikTok.
  • De engagement op TikTok is 29% hoger in tegenstelling tot andere sociale media.

TikTok is belangrijk voor jouw bedrijf. Dat laten de cijfers van hierboven wel weten.Door TikTok aan te wenden, is de kans dus groot dat jouw content gevonden wordt, je merk meer naamsbekendheid verwerft en dat hier een lead of order uitrolt!

Waarom TikTok voor bedrijven?

Als bedrijf wil je gezien worden door zoveel mogelijk mensen. Dat kan door jezelf te promoten! TikTok is net als Instagram, Facebook etc. een sociaal medium. Sociale media bieden de uitgelezen kans om jouw merkimago te versterken, een grote volgerbase op te bouwen, meer leads en uiteindelijke klanten te genereren. Dat is toch wat je als bedrijf wil?

Waarom Pinterest voor bedrijven?

Pinterest is een sociaal medium. Evenals Instagram, Facebook en LinkedIn kan Pinterest ingezet worden als een marketing tool om een bepaalde doelgroep te bereiken met doelgerichte content. Middels Pinterest marketing genereer je niet alleen meer naamsbekendheid, maar mogelijk ook meer leads en uiteindelijke klanten. Dat is toch wat je als bedrijf wil?

Pinterest marketing

ROAS voor aankoop voor website

Het totale rendement op de advertentie-uitgaven (ROAS) via aankopen op website. Dit is gebaseerd op de waarde van alle conversies die zijn geregistreerd door de Facebook-pixel op je website, toegeschreven aan je advertenties.

Algemeen

Waarom adverteren op LinkedIn?

LinkedIn advertising is de ideale manier om de zakelijke markt (B2B) te bereiken. Dus heb jij een dienst of product dat bestemd is voor andere businesses dan is LinkedIn advertising een goede optie om te overwegen. LinkedIn is een van meest groeiende media op dit moment. Een grote kans dus om nieuwe doelgroepen te bereiken. Binnen LinkedIn adverteren kan er gekozen worden voor een veelvoud aan verschillende advertenties en een grootschaligheid aan targeting opties. Dat maakt dat advertenties op LinkedIn voor een bedrijf interessant zijn om in te zetten.

Wat is de Facebook pixel?

De pixel is een implementatie door Facebook, verstrekt code op je website, die tracking, optimalisatie en attributie binnen advertenties op eigendommen van Facebook mogelijk maakt.

Algemeen

Waar kan ik benchmark voor Facebookadvertenties vinden?

Over het algemeen zijn er geen standaard, openbaar beschikbare benchmarks beschikbaar voor Facebook-advertenties. In sommige publicaties worden echter benchmarks bijgehouden voor accounts waartoe ze toegang hebben.Zelfs met benchmarks zoals deze beschikbaar, is het belangrijk om rekening te houden met de onderliggende context van een specifieke statistiek die u mogelijk evalueert. Gezien deze uitdagingen is het normaal gesproken het beste om te werken aan het zo veel mogelijk verbeteren van uw eigen statistieken en u te concentreren op de statistieken die het beste uw eigen succes weerspiegelen.

Facebook marketing

Wat is de Facebook Attribution-tool?

De Attribution-tool wordt gebruikt voor meer gedetailleerde attributierapportage inclusief het combineren van gegevens uit meerdere kanalen.

Facebook analytics

Wat betekenen de verschillende klikstatistieken in Advertentiebeheer?

Clicks (all) = alle kliks.Link clicks = kliks afkomstig uit linksCPC = Cost per clickOutbound Clicks = een klik die weghaalt van FacebookCTR = kliks gerelateerd aan een uitgaande bestemmingspagina die je promoot.Unique kliks = Elk van de hierboven besproken kliks heeft ook een ‘unieke’ variant.

Facebook analytics

What our customers say about us

5.0 stars based on 43 ratings.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Bakers & Bananas
ISM Clubhouse West
DGTL Health
PANCAKES Amsterdam
VondelGym
't Klooster Interieurmakers
Henri Willig
Bar Italia
Gouden Reael
Orange Capital Partners
Kuin BV
Royal Moti Mahal
Ruben Philipse Photography
Pottery Pots
The Sunny Burger Co.
Hemels AFbouw
Klaartje Quirijns
DLE.Energy
EVA Recruitment
Sophie Falkena