FAQ
Hoe worden we gevonden en gezien?
Het start met gevonden worden bij zoekopdrachten (zoekwoordonderzoek en concurrentieanalyse helpen hierbij) en aanwezig zijn op de relevante touchpoints. Omdat de strijd voor aandacht echter steeds heftiger wordt, is het net zo belangrijk om te investeren in een actieve maar effectieve verspreiding van je content en een contentplan op te maken. Een content kalender kan je hierbij helpen.
Welk merkverhaal gaan wij vertellen?
Er is tegenwoordig een grote berg aan content. Hiermee groeit de noodzaak om een verrassend en uniek merkverhaal te claimen. Wij gaan op zoek naar jouw unieke merkverhaal dat je onderscheidt van je concurrenten. Storytelling is hierbij een effectief middel.
Welk type content zetten wij in?
Een doordachte content aanpak maakt een mix van drie types. Basiscontent (ook wel help content) beantwoordt alle basisvragen die je doelgroep heeft (bijv. F.A.Q.). Deze content is geoptimaliseerd voor zoekmachines en helpt je om online gevonden te worden. Met campagnecontent of hub content zet je op een korte periode een thema op de kaart. Topcontent (ook wel hero content genoemd) is bepalend voor de branding van jouw merk. Dit is content van uitzonderlijke kwaliteit en heeft hierdoor de meeste kans om viraal te gaan.
Hoe helpen wij de klant een stap verder?
Denk hierbij aan de vragen en behoeftes van de klant en hoe je daar relevant op kunt inspelen met de juiste content, de juiste plek en het juiste moment. Door middel van een F.A.Q. bijvoorbeeld.