FAQ
Wie kan ik bereiken met een Instagram campagne?
Het meest populaire van een Instagram campagne is het liken van een post, echter neemt het klikbereik en daarmee de conversie ook steeds meer toe. Er zitten voornamelijk vrouwen op Instagram. Daarnaast is het opleidingsniveau van Instagram erg hoog. Meer dan de helft van de Instagram gebruikers heeft een opleidingsniveau van HBO of hoger.
Hoe werkt het opzetten van een Instagram campagne?
Campagnes ontwerpen, instellen en opzetten
Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer volgers voor je bedrijf? Wij zorgen voor een succesvolle Instagram strategie en campagnes met een maximaal rendement. Instagram is een perfect medium om heel gericht de doelgroep te benaderen door de demografische- en geografische gegevens die via Facebook beschikbaar zijn.
Hoe werkt het onderhouden van een Instagram campagne?
Campagne management
Zodra je campagne loopt, is het belangrijk om deze te blijven volgen. Hoe effectief is de campagne? Hoe besteed je je budget gedurende de dag? En hoe reageert de doelgroep op de advertenties? Met dagelijks tot wekelijks campagne beheer blijven alle campagnes up-to-date. Management van Instagram campagnes is maandelijks opzegbaar.
Hoe werkt het adverteren op Instagram?
Instagram neemt sterk toe aan populariteit. Het is onderdeel geworden van Facebook en je adverteert op het platform dan ook via Facebook. De campagnes zijn eenvoudig te beheren via Facebook. Via Instagram zelf is het nog steeds niet mogelijk om via de desktop, browser of laptop iets te plaatsen. Je kunt wel via de browser je account, likes, volgers en andere accounts bekijken. Alleen een post online zetten is niet genoeg bij het adverteren op Instagram. Het is vooral van belang om de juiste mix te vinden tussen de advertentie, doelgroep, timing, sfeer en engagement. Door actief op zoek te gaan naar de juiste hashtags en de juiste gebruikers kan jouw advertentie zomaar een conversie knaller worden voor jouw product of merk. Het levert in een maand tijd soms wel meer dan 5000 volgers op.
Hoe weet ik hoe mijn LinkedIn advertenties presteren?
Hoe werkt het opzetten van een LinkedIn campagne?
Campagnes ontwerpen, instellen en opzetten
Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer zakelijke deals sluiten? Wij zorgen voor een succesvolle LinkedIn strategie en campagne met een maximaal rendement. LinkedIn is een perfect medium om heel gericht de zakelijke doelgroep te benaderen door middel van de demografische- en geografische gegevens die binnen dit medium beschikbaar zijn.
Hoe werkt het onderhouden van een LinkedIn campagne?
Campagne management
Zodra je campagne loopt, is het belangrijk om deze te blijven volgen. Hoe effectief is de campagne? Hoe besteed je je budget gedurende de dag? En hoe reageert de doelgroep op de advertenties? Met dagelijks tot wekelijks campagne beheer blijven alle campagnes up-to-date. Management van LinkedIn campagnes is maandelijks opzegbaar.
Hoe lang duurt de workshop?
De Facebook Marketing workshop duurt in principe van 10:00 tot 17:00 en bevat twee tot drie pauzes. Natuurlijk kunnen wij de duur van de Facebook workshop ook aanpassen naar jouw wensen. Daarnaast is het ook mogelijk om een halve dag training te krijgen. Voor vragen of meer informatie kun je vrijblijvend contact met ons opnemen.
Hoe werkt het adverteren op LinkedIn?
LinkedIn is ideaal voor bedrijven die zich puur richten op de zakelijke markt. Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Door te adverteren op LinkedIn komt dit ideaalplaatje voor adverteerders weer een stukje dichterbij. Door gebruik te maken van de demografische- en geografische gegevens die binnen LinkedIn beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. De combinatie met een zakelijke context waarbinnen de advertenties worden vertoond, maakt dit medium nóg krachtiger. LinkedIn heeft in Nederland inmiddels meer dan 4,4 miljoen gebruikers.
Voor wie is de Facebook workshop geschikt?
In de Facebook training wordt theorie afgewisseld met praktijk. Wij houden rekening met het niveau van de doelgroep en bieden zelfs mogelijkheid tot een 1-op-1 training. Een Facebook workshop duurt de gehele dag en bevat veel oefeningen in de praktijk. Dit is uitermate geschikt voor bedrijven met 2-15 werknemers. Het is ook mogelijk om een aantal kandidaten te combineren. Het is vooral belangrijk dat je wilt leren over de mogelijkheden van Facebook advertising. Na de training heb je veel aanknopingspunten om zelf verder mee aan de slag te gaan.
Waar vindt de training plaats?
De training kan gegeven worden op locatie of bij ons op kantoor.
Weet jij het verschil tussen onderstaande doelgroepen?
- Facebook Page fans (standaarddoelgroep)
- Aangepaste Doelgroep (inschrijvers, klanten)
- Retargeting (websitebezoekers)
- Vergelijkbare Doelgroep (lijken op fans, Aangepaste Doelgroep of Retargeting Doelgroep)
- Opgeslagen Doelgroep
Waar bestaat de training uit?
Interactieve workshop met 10 onderdelen
De Facebook advertising training bestaat uit 10 onderdelen. In het eerste onderdeel geven we uitleg over Facebook en gaan we een plan opstellen om een goede campagne in te richten. Hierbij geven we uitleg over de opzet van een campagne. Het derde onderdeel bestaat uit de targeting op jouw doelgroep. We laten je zien hoe je gebruik maakt van de Facebook pixel, custom audiences aanmaakt en bijvoorbeeld remarketing inzet. Vervolgens gaan we dieper in op het bieden binnen Facebook.
A/B testen met advertentiesets
Zodra we dit goed in hebben gesteld kunnen we gaan testen met de campagne en verschillende advertentiesets aanmaken om bijvoorbeeld een A/B test aan te maken. De vervolgstap is om binnen je advertentiesets de advertenties te gaan optimaliseren.
Analyseren, optimaliseren, verbeteren...
Tot slot, zullen we nog gebruik maken van een aantal geavanceerde technieken zoals dynamische ads, het optimaliseren van je landingspagina voor Facebook en natuurlijk het analyseren van de cijfers. Wat is nou een goede CPC, CPL en CPA op Facebook? We hebben hiervoor een speciale advertentiesheet ontwikkeld.Wil je graag meer informatie over onze Facebook Marketing Workshop? Wij geven de FB training graag bij jouw bedrijf op locatie. Natuurlijk is het ook mogelijk om de workshop bij ons op kantoor te volgen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
Hoe werkt het onderhouden van een Facebook campagne?
Campagne management
Zodra je campagne loopt, is het belangrijk om deze te blijven volgen. Hoe effectief is de campagne? Hoe besteed jij je budget gedurende de dag? En hoe reageert de doelgroep op de advertenties? Met dagelijks tot wekelijks campagne beheer blijven alle campagnes up-to-date. Management van Facebook campagnes is maandelijks opzegbaar.
Hoe werkt het adverteren op Facebook?
Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Door te adverteren op Facebook komt dit ideaalplaatje voor adverteerders weer een stukje dichterbij. Door gebruik te maken van de demografische- en geografische gegevens die binnen Facebook beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. De combinatie met een sociale context waarbinnen de advertenties worden vertoond, maakt dit medium nóg krachtiger. Facebook heeft in Nederland inmiddels meer dan 9,6 miljoen gebruikers.
Hoe werkt het opzetten van een Facebook campagne?
Campagnes ontwerpen, instellen en opzetten
Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer Facebook-likes voor je bedrijf? Wij zorgen voor een succesvolle Facebook strategie en campagne met een maximaal rendement. Facebook is een perfect medium om heel gericht de doelgroep te benaderen door middel van de demografische- en geografische gegevens die binnen dit medium beschikbaar zijn.
Hoe weet ik hoe mijn Facebook campagnes presteren?
Wij meten alle prestaties van de campagnes. De prestaties worden aan het einde van de maand gerapporteerd. Met deze data driven werkwijze wordt het campagne budget optimaal ingezet.
Hoe lang duurt de workshop?
De SEO workshop duurt in principe van 10:00 tot 17:00 en bevat twee tot drie pauzes. Natuurlijk kunnen wij de duur van de SEO workshop ook aanpassen naar jouw wensen. Daarnaast is het ook mogelijk om een halve dag SEO training te krijgen. Voor vragen of meer informatie kun je vrijblijvend contact met ons opnemen.
Wat zijn de belangrijkste onderwerpen?
SEO training - 3 peilers
>Techniek, content en backlinks
Tijdens de SEO training gaan we dieper op SEO in. We behandelen de drie peilers van SEO namelijk: techniek, content en backlinks. We zullen van te voren een SEO strategie maken door middel van zoekwoordanalyse en concurrentieanalyse. Op basis daarvan bepaal je welke keywords voor jouw website belangrijk zijn. Deze zul je vervolgens gaan implementeren in de content. Bij de techniek van de site kijken we naar de snelheid, veiligheid en of de data goed leesbaar is voor de crawl robots van Google. Tot slot is het belangrijk om relevante backlinks te verdienen, dat kan door middel van content marketing en linkbuilding.
Waar bestaat de training uit?
De SEO training bestaat uit de volgende onderdelen:1. Hoe werken zoekmachines?2. Zoekwoordanalyse3. Concurrentieanalyse4. Content realiseren: inhoud & techniek5. Website techniek6. Ontwerp van SEO site7. Linkbuilding8. Analyseren, evalueren, optimaliseren
Hoe worden we gevonden en gezien?
Het start met gevonden worden bij zoekopdrachten (zoekwoordonderzoek en concurrentieanalyse helpen hierbij) en aanwezig zijn op de relevante touchpoints. Omdat de strijd voor aandacht echter steeds heftiger wordt, is het net zo belangrijk om te investeren in een actieve maar effectieve verspreiding van je content en een contentplan op te maken. Een content kalender kan je hierbij helpen.
Welk merkverhaal gaan wij vertellen?
Er is tegenwoordig een grote berg aan content. Hiermee groeit de noodzaak om een verrassend en uniek merkverhaal te claimen. Wij gaan op zoek naar jouw unieke merkverhaal dat je onderscheidt van je concurrenten. Storytelling is hierbij een effectief middel.
Welk type content zetten wij in?
Een doordachte content aanpak maakt een mix van drie types. Basiscontent (ook wel help content) beantwoordt alle basisvragen die je doelgroep heeft (bijv. F.A.Q.). Deze content is geoptimaliseerd voor zoekmachines en helpt je om online gevonden te worden. Met campagnecontent of hub content zet je op een korte periode een thema op de kaart. Topcontent (ook wel hero content genoemd) is bepalend voor de branding van jouw merk. Dit is content van uitzonderlijke kwaliteit en heeft hierdoor de meeste kans om viraal te gaan.
Hoe helpen wij de klant een stap verder?
Denk hierbij aan de vragen en behoeftes van de klant en hoe je daar relevant op kunt inspelen met de juiste content, de juiste plek en het juiste moment. Door middel van een F.A.Q. bijvoorbeeld.
Welke Google algoritme updates komen aan bod?
We gaan tijdens de training tevens dieper in op de algoritme updates van Google. Een aantal bekende updates zijn:
- Pagerank
- Google Penguin
- Google Panda
- Google Hummingbird
- Google Pigeon update
- Mobile-friendly update
- Rankbrain
- Medic update (1 augustus 2018)