Google Adwords verandert naam en omgeving in Google Ads
Woensdag 27 juni 2018 is Google Adwords verandert in Google ads. Met de nieuwe Google Ads probeert Google meer ruimte te maken voor machine learning in het betaalde (campagne) gedeelte van de zoekmachine. Voor de kleine bedrijven is Google Ads het meeste geschikt. De grote adverteerders kunnen namelijk gebruik maken van Google Ad manager. Ook is er een nieuw Google Marketing Platform gelanceerd.
Wat is het verschil tussen Google Adwords en Google ads?
Met de nieuwe Google Ads probeert Google dus haar machine learning meer tot uiting te brengen in de SEA campagnes. Hierbij is er volgens Google sprake dat er meer geautomatiseerd kan worden in de nieuwe manier van campagnes managen. Hierbij valt op dat de nieuwe feature met 'smart campaigns' ook grote bijdrage zal leveren. Dit is dan ook meteen het grootste verschil ten opzichte van de oude Google Adwords
Met de Smart campaign is het dan ook mogelijk om kort snel een aantal verschillende sets in te richten. Hierdoor heb je meerdere advertenties binnen korte tijd opgezet. Dit moet de kleine ondernemers dan ook veel tijd besparen.
Uitleg Google Ads Smart campaigns</h2>
Verbeter je prestatie op Google Ads met onze tips.