Bij veel mensen zullen er weinig bellen gaan rinkelen als je ze vraagt of zij Google Posts kennen. Deze functie binnen Google Mijn Bedrijf is om deze reden wellicht een goede manier om de lokale vindbaarheid van jouw bedrijf te verbeteren! Binnen deze blog zullen we daarom uitleggen wat het is, hoe het werkt en wat de meerwaarde is van deze functie!
In onze vorige blog over lokale vindbaarheid hebben we al drie tips gegeven, die makkelijk implementeerbaar zijn. In deze blog zullen we een nieuwe mogelijkheid onder de loep nemen, namelijk: Google Posts!
We hebben je al verteld dat het belangrijk is om een Google mijn bedrijf pagina aan te maken. Als je deze hebt kun je de reviews die je ontvangt stimuleren en aan de hand van citations je online vindbaarheid vergroten.
Onze vorige tips nog niet gebruikt? Lees dan eerst hier onze blog terug!
Wat is het en hoe werkt het?
Heb je jouw bedrijf al aangemeld op Google mijn bedrijf? Dan hebben we goed nieuws voor je! Met behulp van Google posts kun je je lokale online vindbaarheid nog verder verbeteren!
Maar wat is Google posts? Google posts is een functie binnen Google Mijn bedrijf waarmee je content direct in de zoekresultaten kunt publiceren. Deze functie is te vinden in de linker kolom binnen je Google Mijn Bedrijf omgeving. Je kunt beginnen door op Posts te klikken zoals hieronder is te zien.
Je kunt vervolgens een bericht aanmaken met verschillende afbeeldingen en call-to-actions. Als je tevreden bent over hoe het bericht eruit komt te zien kun je deze publiceren. Wat Google posts speciaal maakt is dat de content direct onder jouw bedrijfsgegevens komt te staan in de zoekresultaten.
Op deze manier kun je makkelijk extra informatie toevoegen, die relevant is voor jouw bedrijf. De posts vervallen echter wel na 7 dagen.
Levert Google Posts wel genoeg op?
Maar draagt Google Posts wel echt bij aan het verbeteren van je (lokale) vindbaarheid? Het antwoord is: Ja!
Uit een recentelijke case study door Joy Hawkins is gebleken dat Google Posts weldegelijk bijdraagt aan het ranken op de voor jou relevante keywords. Zij concludeerde echter wel dat de impact waarschijnlijk niet even groot zal zijn in verschillende scenario’s. In haar geval was er onderzoek gedaan binnen industrieën waar weinig concurrentie was, waar meer concurrentie is zal de impact dus waarschijnlijk minder zijn.
De rankings hielden echter wel aan nadat er was gestopt met posten. Dit betekent dus dat Google Posts al met al een redelijk makkelijke manier is om je lokale vindbaarheid te verbeteren.
Wil je meer van dit soort nieuwtjes? Laat dan hier je e-mail adres achter!