Je bent een merk met een missie. Toch merk je dat jouw verJe wil niet alleen verkopen, maar bijdragen aan een betere wereld. haal niet altijd aankomt. Mensen kiezen tóch voor de goedkopere optie, zien het verschil niet of vertrouwen je duurzame claims niet. Frustrerend, want je doet het écht anders.
Lees meerLaat nu een scan maken →We spreken dagelijks met marketingmanagers. Vaak herkennen ze zich in de volgende knelpunten:
Bij Baas & Baas geloven we in eerlijke marketing. Geen trucjes, geen loze beloftes. We werken samen met impact merken die verschil maken in duurzaamheid, inclusie, gezondheid of maatschappij. En die dat verhaal goed willen vertellen.
We combineren growth marketing met merkstrategie: we zorgen dat je opvalt in een drukke markt, maar altijd met jouw waarden als kompas. Of je nu een nieuwe campagne lanceert, je website verbetert of e-mail funnels wil opzetten, wij bouwen mee aan duurzame groei.
Bij Baas & Baas geloven we dat marketing pas écht werkt als beide kanten er vol voor gaan. Wij matchen met ambitieuze teams die hun groeiplannen willen versnellen met slimme, creatieve marketing. Wij leveren geen losse campagnes of snelle trucs, maar een marketingaanpak die stevig staat en resultaten blijft opleveren.
Daarvoor is meer nodig dan alleen budget. Onze beste samenwerkingen ontstaan met organisaties die betrokken zijn, meedenken en samen met ons bouwen aan duurzame groei: dát zijn de matches waar wij warm van worden.
Sluit dit aan bij jullie ambities en hebben jullie de middelen, de tijd én de mindset om het waar te maken? Dan zou dit zomaar het begin kunnen zijn van een sterke samenwerking.
Benieuwd hoe jouw impact nog meer bereik kan krijgen? Met onze gratis branche scan brengen we in kaart hoe zichtbaar jouw bedrijf is, welke verbeterpunten er zijn en welke kansen je nog niet benut. Geen verplichtingen, wel waardevolle inzichten die direct toepasbaar zijn. Zo weet je precies waar je staat en hoe je jouw marketing naar een hoger niveau kunt tillen.
Tijd voor groei met betekenis? Plan je gratis strategiesessie.
Sander Baas
Eindbaas bij Baas & Baas
Door claims altijd te onderbouwen, geen loze termen te gebruiken en eerlijk te zijn over je beperkingen. Laat onafhankelijke bronnen of klanten aan het woord. En vermijd overdreven ‘groene’ taal als die niet klopt.
Nee. Goede marketing is nodig om zichtbaarheid te krijgen en verandering te realiseren. Zolang je transparant en relevant communiceert, kun je impact versterken met advertenties, zonder je idealen te verliezen.
Dat is helemaal oké. Veel merken zijn onderweg. Het belangrijkste is dat je open bent over je ambities én je stappen, en die vertaalt naar je marketing.
Gebruik transparante rapportages, keurmerken, certificeringen, klantverhalen en meetbare data over je impact. Wees eerlijk over wat je wél en níét doet, dat maakt je geloofwaardig.
Impactproducten zijn vaak duurder, complexer of onbekender. Bovendien zijn consumenten kritisch door ‘greenwashing’. Heldere communicatie, bewijsvoering en eerlijke verhalen zijn essentieel om vertrouwen op te bouwen.
Nee, impact marketing is breder dan alleen duurzaamheid. Het geldt ook voor merken die werken aan sociale gelijkheid, inclusie, gezondheid, educatie of andere positieve veranderingen.
Impact marketing legt de nadruk op transparantie, authenticiteit en purpose. Je verkoopt niet alleen een product, maar ook een verhaal en een overtuiging. Dit vraagt om andere keuzes in content, kanalen en metrics.
Impact marketing richt zich op het promoten van producten, diensten of initiatieven die een positieve bijdrage leveren aan mens, milieu of maatschappij. In plaats van alleen winst, staat maatschappelijke waarde centraal, zonder in te leveren op resultaat.